NSEllekilde

Lidt presset - gode råd?

13 indlæg i dette emne

Jeg er nok på randen til at være en smule stresset.

Det er pga brylluppet at alt det vi mangler bliver vi nødt til at vente med, så det ligger og ulmer i baggrunden konstant.

Jeg kan ikke sove om natten og når jeg sover har jeg mareridt - oftest omkring brylluppet.

Jeg har hovedpine minimum en gang om ugen og jeg kan ikke rigtig finde ro.

Jeg ved at det forsvinder ligeså snart brylluppet er overstået, men jeg bliver nødt til at tage lidt hånd om det nu kan jeg mærke.

Så hvad hjælper for jer når i er lidt stresset eller presset?

Jeg har ikke rigtig mulighed for at komme væk og rent økonomisk kan vi ikke købe noget lige nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bed om hjælp til alt hvad du kan og skru ned for ambitionerne :kram

Hjælper N ikke med det?

Hvad mangler i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd ville også være at skrue ned for ambitionerne. Det er ikke nemt, men jeg tror det ville være godt for dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på ambitionerne...

Derudover: Sørg for at holde en "rytme". Stå op om morgenen, gå (såvidt muligt og bare nogenlunde) tidligt i seng om aftenen. Smid mobilen væk, når du sover og gerne derudover. Stress ikke over hvad du må og ikke må spise, men tænk på at spise "godt" og om du virkelig får det godt af fx chokolade eller slik eller om det er et hurtigt fix som du senere får dårlig samvittighed over eller som fucker med dit blodsukker. Kom UD og gå en tur, meget gerne i et grønt område.

Er der en smule penge et sted, så får jeg personligt meget ud af MusiCure (cd med virkelig afstressende musik, kan købes på apoteket til ca 170 kr) og/eller voksenmalebøger og farveblyanter.

Hvis I har netflix så søg evt på Living art eller Moving art eller sådan noget. Der er nogle skønne afstressende film.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forsøg at hvile i dig selv og tro på i nok skal få en helt perfekt dag....

Det hele skal nok gå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lister!!!! Så snart jeg får det UD af hovedet så er det meget lettere. Så hænger jeg sedlen op så jeg kan krydse af.

Mht ambitionerne så går der altid noget galt og noget blir ikke som det skulle. Men det blir STADIG en perfekt dag.

Til mit bryllup dukkede brudepigen fx ikke op og 2 gæster meldte afbud pga sygdom. Kjolen var for stram da de havde "glemt" aftale om større korset, men den kunne lukkes og jeg kunne da trække vejret! Det blev stadig en helt perfekt dag. (Dog mistede jeg en kær veninde på den bekostning, men det var mere dagene efter det sank ind, en anden trådte til og blev en endnu mere dyrebar veninde derefter).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er gode :lovebk

Nichlas hjælper med alt det han kan men jeg er den som er tovholder for alting.

Jeg tror at en liste over de løse ender er en god ting for mig - for så kan jeg også se at der sker noget!

Jeg prøver at finde på noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uddelegering :)

Jeg opdagede op til vores bryllup i sin tid, at jeg stod med det hele og jeg blev så stresset, så jeg overdrog det fulde ansvar til Kasparr for bla. fotograf, bryllupskage og skilte. Det hjalp så meget, at jeg vidste, at det styrede han helt.

Og ja, lister!!! Massevis af lister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre i, at lister, uddelegering og at skrue ned for ambitionerne er vejen frem. Og VIRKELIG skrue ned, så i bund og grund, så kommer folk jo "bare" for at hygge sig og fejre jer og ikke for at vurdere DIY-projekter, og det kan man nemt blive opslugt af i planlægningen ;) 

 

Derudover synes jeg, at det kan hjælpe mig at gå tur i naturen og "trække stikket" i forhold til aktiviteter, der kan skæres væk :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan altså godt forstå, du er presset med lille baby, bryllupsplanlægning, jobsøgning og projekt pseudotvilling :unsure Måske skal du skrue lidt ned for ambitionerne lige nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler Kun at det er brylluppet som er presset (og det er jo nok også fordi at det er så tæt på) jeg har en stærk fornemmelse af at når det er overstået så er jeg meget lettet. Jobsøgning er overhovedet ikke presserende og Nova er SÅ nem i øjeblikket :) men det hele sammen fylder selvfølgelig en del :chin: men der er ikke noget jeg er villig til at give slip på :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men læg evt. jobsøgning og PB2 på hylden frem til efter brylluppet så :) Det er trods alt kun en måned og når du nu vitterligt giver udtryk for, at du er presset på den front, så er der jo ikke nogen grund til, at lade det andet fylde så meget for dig lige netop i den kommende måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til jobsamtale idag og alt efter hvordan de synes det gik må jeg se om det overhovedet behøver at være en ting jeg skal tænke på :)

Jeg må prøve at slå PB ud af hovedet lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER