lpd

Hjælp til at forstå fradrag osv

8 indlæg i dette emne

Vi har besluttet at jeg skal gå hjemme med Arthur til han er 1,5, altså et år fra nu. Vi bor i en kommune hvor der ikke ydes tilskud til pasning.

Vi har to muligheder: jeg arbejder i de weekender, hvor min kæreste er hjemme. Det er selvfølgelig ret øv i forhold til at vi gerne vil nogle ting - vi kan gøre ting os tre sammen i hverdagen, men med resten af familie osv.

Den anden mulighed er at vi bliver gift og at min kæreste så bruger mit fradrag. Han er temmelig godt betalt (arbejder off-shore), så jeg ved ikke hvor meget det vil betyde. Hvis der sidder en der er super sej og kan hjælpe med hvad det vil kunne give os ekstra, så er jeg meget taknemlig, for jeg forstår det virkelig ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke så meget at byde ind mht fradrag, men jeg vil bare pippe om at huske at kigge hele budgettet igennem. Kan I feks spare A-kasse eller fagforening væk? Vil der være nogle ting, som pludselig ikke er nødvendige eller nogle poster, som bliver mindre, fordi du ikke skal på arbejde?

Og så lyder det da bare som den helt rigtige beslutning for jer :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at I har fundet den løsning. :kram2

Jeg har ikke specielt meget forstand på fradrag, men tænker, at du kan ringe til skat og spørge. De må kunne fortælle dig, hvilke konsekvenser det har. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sikreste er nok at give Skat et kald. Betaler din mand dansk indkomstskat (når nu han arbejder offshore)? Det er i hvert fald et vigtigt parameter at få med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tanke var også hvor meget glæde han vil få at dit fradrag når han arbejder off-shore. Så er det vel dis-indkomst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) jeg er studerende, så betaler i forvejen ikke til akasse/fagforening (endnu).

Han er ansat ved et dansk firma, så jeg vil da tro han betaler dansk indkomstskat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sikkert.

Min eks arbejder ved Esvagt, og betaler ikke indkomst skat.

Det er noget med at fordi deres arbejdsplads jo ikke er i DK, så betaler de noget andet sømandshalløj ;)

Så det skal du altså lige få tjekket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sikkert.

Min eks arbejder ved Esvagt, og betaler ikke indkomst skat.

Det er noget med at fordi deres arbejdsplads jo ikke er i DK, så betaler de noget andet sømandshalløj ;)

Så det skal du altså lige få tjekket..

Ok jeg tror nok han arbejder på dansk grund, men er ikke sikker! Han er ansat ved Qstar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER