GOB

Ægløsning men uændret temperatur

12 indlæg i dette emne

Er der andre der har oplevet at have ægløsningsslim og få en positiv ægløsningstest, men en temperatur der overhovedet ikke har ændret sig i den fertile periode? Og som evt. er blevet gravide i sådan en cyklus?

Jeg har pco og har været i behandling med pergotime og Ovitrelle pånær i denne cyklus, og kun i denne har temperaturen ikke ændret sig i forbindelse med ægløsning. Jeg føler mig egentlig overbevist om at jeg har haft ægløsning pga. andre symptomer som stikkende smerter og øget sexlyst, men jeg forstår ikke hvorfor temperaturen ikke har ændret sig overhovedet og spekulerer på om det kan være fordi ægblæren kan have været tom eller der kan være en anden forklaring.

Er der nogen af jer der har erfaringer med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan være ægget ikke har sluppet.. Da går der nogle dage, så prøver kroppen på nyt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg tog en ægløsningstest i mandags som var negativ, så LH-niveauet må have været gået ned til normal igen?!

https://goo.gl/images/NKlZwO

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det kan også være fordi ægget af en eller anden grund ikke slap? :)

Har du fortsatt testingen/temperaturmålingen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Copy, paste fra en side om pcos:

ægløsningstesten fortæller bare om LH er forhøjet, ikke om der rent faktisk sker en ægløsning). Samtidig er det hormon, der skal få ægblærerne til at vokse, det Follikel Stimulerende Hormon, FSH, ikke øget, og så har man en fastlåst situation, hvor de små ægblærer ikke vokser fordi FSH er lavt, og trods højt LH løsnes der ingen æg, fordi der ikke er nogen moden ægblære.

Her er siden.. http://pcoliv.dk/om-pco/

Håber du finder ud af det! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg i min første cyklus efter p-pille stop.. Du kan evt. se grafen fra min første cyklus her... 

 

Men er ret sikker på at nogle pco piger godt kan få positiv æl-test uden at have æl :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det kan også være fordi ægget af en eller anden grund ikke slap? :)

Har du fortsatt testingen/temperaturmålingen?

Ja, min temperatur har ligget stabilt på 36.2-36.3 siden CD8. Er i dag på CD17. 

Fin beskrivelse af PCO i linket, men i forhold til dette "Mange kvinder med PCOS er i den situation at LH er permanent forhøjet. Hvis de tester for ægløsning er den positiv hele tiden (ægløsningstesten fortæller bare om LH er forhøjet, ikke om der rent faktisk sker en ægløsning).", så testede jeg negativt på CD10 om morgenen, positivt om aftenen og igen negativt på CD15.

Men ja, jeg må vente og se hvad der sker  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg i min første cyklus efter p-pille stop.. Du kan evt. se grafen fra min første cyklus her... 

 

Men er ret sikker på at nogle pco piger godt kan få positiv æl-test uden at have æl :chin:

Det ser ud som om din temperatur steg med 0.5 grader fra CD17 til CD19, så der havde du vel ægløsning?! Eller har jeg misforstået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også teste positiv flere gange i nogle cykluser.. Og ha en helt normal cyklus andre gange........

Det er bare så træls at ikke vide noget! Det er det som er værst med pcos syns jeg!! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud som om din temperatur steg med 0.5 grader fra CD17 til CD19, så der havde du vel ægløsning?! Eller har jeg misforstået?

 

Min temp havde for mange udsving i den cyklus til at man kunne fastslå hvornår æl lå alene baseret på temperaturen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min temp havde for mange udsving i den cyklus til at man kunne fastslå hvornår æl lå alene baseret på temperaturen ;)

Ah okay, på den måde. Tog du kun temperatur eller holdt du også øje med ÆL slim og tog du ÆL tests?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay, på den måde. Tog du kun temperatur eller holdt du også øje med ÆL slim og tog du ÆL tests?

 

Jeg holdt øje med æl slim og tog æl tests :) Også får jeg åbenbart ret forhøjet sexlyst omkring æl så det er et tydeligt tegn for mig  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER