NSEllekilde

Gave til udkørt veninde

17 indlæg i dette emne

Jeg har en meget træt, udkørt, New mom til en pige med kolik veninde som har det skidt.

Jeg vil så gerne hjælpe med at aflaste da faren ikke rigtig er med i billedet, men med min nuværende situation og fremtidige (jeg skal jo selv have en baby om et par dage/uger) så er det bare ikke en realitet..

Så jeg overvejer at sende noget til hende - noget som kan bestilles hjemmefra.. Men hvad?

Det skal være en gave til HENDE og ikke baby. Det skal være realistisk at hun får brugt det i den sindstilstand hun og datteren er i, så ikke wellness gavekort eller biografbilletter.

Det må gerne være spiseligt, men det skal kunne bestilles fra den seng jeg ligger i, men det må også være noget hun kan beholde.

Det skal ikke være dyrt eller fancy, bare så hun ved at jeg tænker på hende :)

Jeg tænker at prisen ca er 200 kr :)

Nogle idéer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En brugt stræk vikle? Lækker creme til ansigtet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hende den trætte udkørte new Mom med en unge som skriger hele dagen... Manden hjælper dog til her, men alligevel...

Det som har haft den absolut største betydning for mig er når folk enten er kommet med færdigretter, har gjort rent og de der ting. Jeg har også fået blomster, og helt ærligt så kan jeg ikke bruge det til noget. Chokolade og den slags er bare provokerende for har aldrig tid til at spise det...

For 200 kr er det selvfølgelig hvad man kan, især når du samtidig er sengeliggende... Men hvad med at shoppe basisvarer til hende på nemlig.com eller sådan noget? Ringe til en nabo eller fælles veninde og fylde køleskabet? Gå nogle stykker sammen om st købe et par timer ved et rengøringsfirma til at komme og få hjemmet i bund? Eller igen gå sammen med en fælles veninde og få lavet noget nem mad til fryseren (lasagne, kødsovs, frikadeller, sammenkogte retter, stegte kyllingelår, pizza snegle etc. Bare for at give nogle ideer).

Det er uden sammenligning det som har betydet mest.

Jeg tudede seriøst da mine svigerinder og min lillebror havde ryddet op og gjort rent i hele hytten da vi var indlagt i Århus på intensiv

Det er faktisk rigtig rart at høre fra en som heller ikke har haft det nemmest :kram

Vi har ingen fælles veninder, men jeg kan godt følge dig i at det er sådan nogle ting som betyder noget i det store billede. Og jeg vil så gerne gøre de ting hvis jeg havde muligheden :(

Men ja, måske hvis jeg kunne finde på noget som lettede hendes hverdag :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En brugt stræk vikle? Lækker creme til ansigtet?

Alverdens vikler har hun (hun har jo afprøvet alt den stakkels pige :()

Jeg ved bare ikke helt om det er at "presse den" når hun nok ikke har tid til at bruge den... Men det kan jo selvfølgelig være med til at gøre hverdagen lidt mere afslappende for hende..

Den ryger med i overvejelserne :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ørepropper, chokolade og et kort med søde og sjove ord, der minder hende om, hvor sej hun/mødre er. Uden at underkende hvor hårdt det er at have et barn med kolik, så tænker jeg ikke at det er på niveau med det som JustMe gennemgår og så forestiller jeg mig at chokolade trods alt stadig vil lune lidt, og selvom hun måske ikke har tid til at smække fødderne op, så kan hun da dæmpe lyden en smule og gribe et stykke i farten mens hun går og trøster. Og ellers burde chokolade holde længere end kolikken og så må det være tanken, der tæller. :)

Uanset hvad, så synes jeg det er superflot og overskudsagtigt af dig st tænke på, når du selv står og er højgravid :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ørepropper, chokolade og et kort med søde og sjove ord, der minder hende om, hvor sej hun/mødre er. Uden at underkende hvor hårdt det er at have et barn med kolik, så tænker jeg ikke at det er på niveau med det som JustMe gennemgår og så forestiller jeg mig at chokolade trods alt stadig vil lune lidt, og selvom hun måske ikke har tid til at smække fødderne op, så kan hun da dæmpe lyden en smule og gribe et stykke i farten mens hun går og trøster. Og ellers burde chokolade holde længere end kolikken og så må det være tanken, der tæller. :)

Uanset hvad, så synes jeg det er superflot og overskudsagtigt af dig st tænke på, når du selv står og er højgravid :kiss

Hvor er du sød :kram

Jeg håbede måske også lidt at det var "nok" at sende lidt chokolade med et par søde ord.. Men selvfølgelig vil man jo altid gerne være lidt kreativ :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød :kram

Jeg håbede måske også lidt at det var "nok" at sende lidt chokolade med et par søde ord.. Men selvfølgelig vil man jo altid gerne være lidt kreativ :kram

Altså mine børn har været nemme, så jeg har ikke stået i det... Men hver gang, de ikke har gidet sove, så har chokolade været velkomment bagefter :D og selvfølgelig er det "nok", det er en sød tanke uanset hvad :)

Og nej måske ikke så kreativt, men chokolade holder bare i min verden! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chokolade er guld værd IMO, når man "bare" har et barn med kolik - de plejer jo heller ikke at skrige konstant døgnet rundt. Det gjorde min i hvert fald ikke ;) og jeg levede af chokolade, både i farten og som afslapning :D

Og søde ord er også fedt, måske aftale på en fælles gåtur, når din baby er kommet og du kan gå ture, så hun har nogen at snakke med i de sikkert evige gåture :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie sender vi altid en ballon :) det er en meget sjov ting..

Ellers ville jeg sende en pizza eller et gavekort til justeat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gavekort til justeat eller en frugtbuket fra fruit and the City hvis det skal være spiseligt... Gavekort til zoneterapi (hvis det ikke er prøvet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode idéer :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er eddermameme sød! Hvad end du sender, vil det betyde alverden, at du ser hende, og tilkendegiver at hun et presset ud over det sædvanlige.

Jeg tror mest jeg kunne have brugt noget koldt at drikke. Og måske müslibarer. Ting man lige kan hive ud af køleskabet og overleve på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare sødt af dig, at ville gøre noget godt for din veninde :kram2

Nemlig.com har vist også færdigretter, men man skal bestille for mindst 400 kr hos dem, så det bliver måske for dyrt.

Men ellers tænker jeg også noget lækker chokolade og opmuntrende ord - mon ikke hun egentlig bliver mest glad for, at du bare gør noget for hende, uanset hvad? :kram2

Og personligt, hvis mit barn havde udfordringer, så ville jeg altså finde det ret provokerende og ærgerligt, at få gavekort til behandlinger. Måske har hun prøvet alt, måske ønsker hun ikke bestemte ting. Det er sådan en ting, man bør blande sig udenom, uanset hvor gode intentioner man har, med mindre direkte adspurgt - synes jeg. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og personligt, hvis mit barn havde udfordringer, så ville jeg altså finde det ret provokerende og ærgerligt, at få gavekort til behandlinger. Måske har hun prøvet alt, måske ønsker hun ikke bestemte ting. Det er sådan en ting, man bør blande sig udenom, uanset hvor gode intentioner man har, med mindre direkte adspurgt - synes jeg. :blush

Meget enig med Babyblue i det her - det er en meget personlig ting, hvad man vælger at gøre for at hjælpe sit barn og det kan være meget følsomt.

Ellers har jeg ikke så mange kloge forslag, der er allerede mange gode. Men hvis I har er sted i byen, hvor man kan købe færdigretter (det kan man tit ved slagter eller fiskemand), så synes jeg det var en god ting.

Og det er altså tanken der tæller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen ideer der ikke er nævnt, men vil gerne istemme koret.. Synes det er en super sød tanke! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for alle jeres idéer :kram

Og tak for komplimenterne :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tur til doktor fisk :) eller fodbehandling, så flyver man afsted :) og forresten hvor er du en skøn veninde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER