Sandie

væghængt puslebord

22 indlæg i dette emne

Manden er overtalt jeg må købe et væghængt puslebord i stedet for det vi har stående på Nadjas værelse (og senere skulle på lillesøsters værelse) og jeg lykkelig for at få "lortet" ud af værelset og på WC'et hvor jeg synes det hører hjemme,,,

Men hvilke skal jeg købe.. har ikk råd til at købe forkert igen ;)

Ved flere af jer har snakket om Brio's.. er det det bedste ? eller andre der er glade for andre modeller?

Hvad med de billigere udgaver.. er de dårligere.. ?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også overvejet meget, om vi skulle have et væghængt. Jeg er så mest til de, der er lavet af træ som f.eks. DENNE Men det er nok fordi jeg synes de er pænest- jeg bryder mig ikke så meget af den af metal :)

Og øhm- hvilken lillesøster? ;) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også overvejet meget, om vi skulle have et væghængt. Jeg er så mest til de, der er lavet af træ som f.eks. DENNE Men det er nok fordi jeg synes de er pænest- jeg bryder mig ikke så meget af den af metal :)

Og øhm- hvilken lillesøster? ;) :)

Hehe.. det jo bare os der mærkelige.. vi kalder det for lillesøsters værelse det næste babyværelse fordi vi bare er så sikker på det bliver en pige... :P

Det ser også fint ud.. Men hvordan med træ og badeværelse.. kan det klare det ekstra fugt der tit er derude.. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. det jo bare os der mærkelige.. vi kalder det for lillesøsters værelse det næste babyværelse fordi vi bare er så sikker på det bliver en pige... :P

Det ser også fint ud.. Men hvordan med træ og badeværelse.. kan det klare det ekstra fugt der tit er derude.. ?

Nåårh- og så får I sikkert en drengebasse :D :D Husk lige at vente med at male derinde :P

Jeg ved faktisk ikke lige dét med træ og badeværelser. Men mon ikke det har noget at gøre med dét det er malet med? Om der er en eller anden form for beskyttelse/membran på det? Kunne se at der også er nogle til salg på f.eks. DBA, der ser rigtig fine ud. Der kan man også få Vegga bordet (Brios) til en noget reduceret pris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåårh- og så får I sikkert en drengebasse :D :D Husk lige at vente med at male derinde :P

Jeg ved faktisk ikke lige dét med træ og badeværelser. Men mon ikke det har noget at gøre med dét det er malet med? Om der er en eller anden form for beskyttelse/membran på det? Kunne se at der også er nogle til salg på f.eks. DBA, der ser rigtig fine ud. Der kan man også få Vegga bordet (Brios) til en noget reduceret pris :)

og en dreng skulle være lige så velkommen, lige nu kan jeg bare ikk se mig med en lille dreng.. Og jo jo vi har allerede malede.. beige ;)

Eij nu gør du mig forvirret... vegga (brios)... er vegga og brio det samme ? synes da det ligner 2 helt forskellige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåårh- og så får I sikkert en drengebasse :D :D Husk lige at vente med at male derinde :P

Jeg ved faktisk ikke lige dét med træ og badeværelser. Men mon ikke det har noget at gøre med dét det er malet med? Om der er en eller anden form for beskyttelse/membran på det? Kunne se at der også er nogle til salg på f.eks. DBA, der ser rigtig fine ud. Der kan man også få Vegga bordet (Brios) til en noget reduceret pris :)

hehe.. nårh ja.. vores vinduer er jo også lavet i træ og det holder jo også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og en dreng skulle være lige så velkommen, lige nu kan jeg bare ikk se mig med en lille dreng.. Og jo jo vi har allerede malede.. beige ;)

Eij nu gør du mig forvirret... vegga (brios)... er vegga og brio det samme ? synes da det ligner 2 helt forskellige...

Ej, kan da godt forstå du bliver forvirret- det bliver jeg faktisk også. Men jeg TROR det er fordi den gamle model af Brios hed Vegga. De der er til salg på DBA hedder Brio Vegga f.eks. HER Men det på Brios hjemmeside hedder det Wall SE HER men LIGNER meget dét de andre kalder Brio Vegga.

Og ja, så er der DISSE der så hedder Vegga, men er designet af byBO Jo- forvirring er forståelig :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I legestuen har vi Brios og skal jeg være helt ærlig så synes jeg det er noget skrammel.

Den virker ustabil og er træls at lukke og åbne. Jeg synes ikke den er særlig dyb, så der går ikke længe før de små hænger med numsen udover kanten. Medmindre man ligger dem på skrå hvilket ikke giver den bedste stilling at stå i.

Men den bliver selvfølgelig også brugt en hel del mere end man gør derhjemme og jeg ved ikke hvordan den er fra ny.

Jeg har været glad for vores puslekommode selvom den stod på værelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, kan da godt forstå du bliver forvirret- det bliver jeg faktisk også. Men jeg TROR det er fordi den gamle model af Brios hed Vegga. De der er til salg på DBA hedder Brio Vegga f.eks. HER Men det på Brios hjemmeside hedder det Wall SE HER men LIGNER meget dét de andre kalder Brio Vegga.

Og ja, så er der DISSE der så hedder Vegga, men er designet af byBO Jo- forvirring er forståelig :blink

Se det er da også det at gøre en forvirret.. for havde nemlig set på det der VEgga af bybo og så skrev du BRIO vegga.. christ en jungle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se det er da også det at gøre en forvirret.. for havde nemlig set på det der VEgga af bybo og så skrev du BRIO vegga.. christ en jungle..

Der er vist flere der er forvirrede, for de der sælger på DBA skriver også at deres model hedder Brio Vegga :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I legestuen har vi Brios og skal jeg være helt ærlig så synes jeg det er noget skrammel.

Den virker ustabil og er træls at lukke og åbne. Jeg synes ikke den er særlig dyb, så der går ikke længe før de små hænger med numsen udover kanten. Medmindre man ligger dem på skrå hvilket ikke giver den bedste stilling at stå i.

Men den bliver selvfølgelig også brugt en hel del mere end man gør derhjemme og jeg ved ikke hvordan den er fra ny.

Jeg har været glad for vores puslekommode selvom den stod på værelset.

Jeg har haft "prøvede" 2 væghængt pusleborde 2 steder vi har været ude.. det ene dårligere end det andet, de begge var i stål og det ene var som du beskriver noget ustabil.. men jeg kan ikke huske hvilke et der var dårligst..

Jeg er slet ikke i tvivl om det puslebord skal ud fra værelset, kan mærke det er et dårlig klima... og selvom vi lufter ud på hendes værelse de 3 gange om dagen synes jeg stadig der er sådan en særlig dunst derinde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et væghængt fra Troll fra babysam. Det er i træ - hvid. Det hedder vidst camilla. Det er vi glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist flere der er forvirrede, for de der sælger på DBA skriver også at deres model hedder Brio Vegga :blink

Nu fik jeg læst mig lidt lidt klogere...

"Vegga er et varemærke som ejes af Bo Ekström (byBO design), designeren af puslebordet som Brio solgte en gang i tiden. Vegga er originalet af vægophængte pusleborde. I dag er ReiRei distributører af Vegga i Skandinavien, og Vegga er også det eneste puslebord af metal som findes i syv farver."

Men altså Brio Vegga kan så altså kun købes brugt. Nu har Brio så sit eget nye mærke Wall..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et væghængt fra Troll fra babysam. Det er i træ - hvid. Det hedder vidst camilla. Det er vi glade for :)

Uuuh det så jeg godt lige det bord.. Det er ikke ustabilt.. vakler ikke (nu skal jeg passe på hvad jeg spørger om med din Handy Martin :D )

Kender du liggemål for det og ved du hvad det max har af belastning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg læst mig lidt lidt klogere...

"Vegga er et varemærke som ejes af Bo Ekström (byBO design), designeren af puslebordet som Brio solgte en gang i tiden. Vegga er originalet af vægophængte pusleborde. I dag er ReiRei distributører af Vegga i Skandinavien, og Vegga er også det eneste puslebord af metal som findes i syv farver."

Men altså Brio Vegga kan så altså kun købes brugt. Nu har Brio så sit eget nye mærke Wall..

Hvor er du KLOG :respekt

Dét forklarer jo sagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh det så jeg godt lige det bord.. Det er ikke ustabilt.. vakler ikke (nu skal jeg passe på hvad jeg spørger om med din Handy Martin :D )

Kender du liggemål for det og ved du hvad det max har af belastning?

Der står det har en dybde på 75 cm og en bæreevne på 50 kg :)

SE HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh det så jeg godt lige det bord.. Det er ikke ustabilt.. vakler ikke (nu skal jeg passe på hvad jeg spørger om med din Handy Martin :D )

Kender du liggemål for det og ved du hvad det max har af belastning?

eeehmmm liggemål kan jeg måle for dig ?. Men vægt kan jeg ikke huske. Og nej det er ret stabilt og vakler ikke :) der er 2 gode hylder på også :)

edit tak missing link for link (høhø)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun løber om hjørner med os var Mie.. du hurtig ML ;)

Puha hvor skal jeg tænke meget over dette... Manden sagde lige NEJ til træ... dumme ham.. så ellers det du foreslog som det første har et liggemål på 82 som jo så er 10cm længere en "camilla" bordet.. men så er Camilla bordet bredere...

men dejligt at høre det med om det vakler det er virkelig det jeg tænker mest på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun løber om hjørner med os var Mie.. du hurtig ML ;)

Puha hvor skal jeg tænke meget over dette... Manden sagde lige NEJ til træ... dumme ham.. så ellers det du foreslog som det første har et liggemål på 82 som jo så er 10cm længere en "camilla" bordet.. men så er Camilla bordet bredere...

men dejligt at høre det med om det vakler det er virkelig det jeg tænker mest på...

Hehe- jeg har ikke andet at lave. Er stadig ikke mobil, så ligger bare og kigger ind i skærmen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det fra Brio og er MEGET glad for det! Brio Wall hedder det.

Vi har kigget på flere forskellige inden. bl.a. det fra Ikea og det synes jeg så meget ustabilt ud. Og jeg er så lige modsat. Jeg vil helst have i metal - Synes det virker til at være nemmere at holde rent - også bakteriemæssig :) Men det er jo en smagssag. Brioen har i hvert fald rigtig god plads til alt mulig, og det synes jeg ikke de andre vi kiggede på havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et væghængt fra Troll fra babysam. Det er i træ - hvid. Det hedder vidst camilla. Det er vi glade for :)

Hvordan er det at åbne og lukke, det virkede ikk helt ordentlig i butikken.. er der dæmper på ?

Vi har det fra Brio og er MEGET glad for det! Brio Wall hedder det.Vi har kigget på flere forskellige inden. bl.a. det fra Ikea og det synes jeg så meget ustabilt ud. Og jeg er så lige modsat. Jeg vil helst have i metal - Synes det virker til at være nemmere at holde rent - også bakteriemæssig :) Men det er jo en smagssag. Brioen har i hvert fald rigtig god plads til alt mulig, og det synes jeg ikke de andre vi kiggede på havde :)

Det fra IKEA kunne jeg heller aldrig finde på at købe. Men hvordan er Brio's at åbne og lukke mange gange dagligt.. synes det virker tungt... ?

Hvad er der plads til af puslehynde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Brios Wall, og det er nemt at åbne og lukke med en hånd og det er ikke tungt :) Der er gode opbevaringsmuligheder, vi havde en pakke bleer, 5 pakker skumklude, 3-4 sæt tøj, salver, diverse, poser, køkkenrulle, osv, osv, osv i det :)

Jeg synes det er robust, vores børn er renlige nu, men de sidder ofte på puslebordet når de får børstet tænder, og de vejer omkring 17-20 kilo og det giver sig slet ikke. Vi fravalgte træborde da vi spritter og rengøre puslebordet en del, så det skulle være nemt at holde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER