Forunderligt

Silke/uld undertøj til nyfødt (vinter)

33 indlæg i dette emne

Findes der mon uldbodyer eller uld/silkebodyer i str 48?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puhaa...faldt tilfældigvis over debatten..efter jeg netop har købt garn :boo . Er gravid og har termin i November, så tænkte at jeg ville bruge ventetiden til at strikke lidt babytøj, da jeg synes uldtøj er ret pebret i butikkerne.

Jeg købte noget af det her garn i forskellige farver, som jeg regner med at strikke hue, sokker, en lille vest og eventuelt en body i, men bliver helt i tvivl, om det overhovedet kan gå an til en nyfødt? Det er 50% uld og 50% bomuld, men jeg kan se, at I hælder mest til en blanding af uld/silke, når I køber/strikker tøj til jeres børn. Jeg har ikke haft det i hænderne, så jeg ved ikke, hvordan det føles ej heller på en lille babykrop. Hvad tror I - nogen der har erfaring med en uld/bomuld blanding?

Jeg har strikket i både uld, uld/silke og uld/bomuld og bruger det efter temperatur og hvor meget hun skal ud osv. Inderst har hun så en ærmeløs uld/silke body fra IoBio. Det fungerer super fint her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Findes der mon uldbodyer eller uld/silkebodyer i str 48?

 

Tænker du str. 44 - altså til for tidligt fødte eller små lækre unger som carl emil var? For så ja. Mener nameit har dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker du str. 44 - altså til for tidligt fødte eller små lækre unger som carl emil var? For så ja. Mener nameit har dem

Im brugte 44 og 48 i starten, så tænker at bebs også skal bruge det :) Im var jo sommerbarn, mens bebs bliver vinterbader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Findes der mon uldbodyer eller uld/silkebodyer i str 48?

Der findes i hvert fald til præmature :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im brugte 44 og 48 i starten, så tænker at bebs også skal bruge det :) Im var jo sommerbarn, mens bebs bliver vinterbader :)

Jeg syns også str virker lidt store hmmm nu kan baby5 selvfølgelig godt blive lidt mere af en basse end de andre små jeg har haft, men jeg bryder mig ikke så meget om at de svømmer i tøjet fra start.

 

PS er helt vild med at din baby skal være vinterbader :D  :biglove autocorrect, I pressume?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns også str virker lidt store hmmm nu kan baby5 selvfølgelig godt blive lidt mere af en basse end de andre små jeg har haft, men jeg bryder mig ikke så meget om at de svømmer i tøjet fra start.

PS er helt vild med at din baby skal være vinterbader :D :biglove autocorrect, I pressume?

Haha :D selvfølgelig skal baby være vinterbader :D ej, det er vidst autocorrect, der hygger sig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg altså gået i gang med at strikke :D yep det er helt sikkert et graviditetssymptom af de helt store. Baby skal altså ha hjemmestrikkede silke-uld undertrøjer som er gode og varme, når det lille pus nu kommer midt vinter. Jeg har stadig masser af silke-uld garn fra Askeladen og det er så blødt og lækkert, i orange og lyslilla. Håber jeg kan ta mig sammen til at nå et par stykker inden nytår, når jeg nu er startet i så god tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER