MichelleSk

Meget nervøs.....

5 indlæg i dette emne

Hej...

 

For at gøre en lang lang historie kort, er jeg endelig blevet gravid igen efter at min mand og jeg i efteråret mistede det første barn ved en MA der endte ud i en lang proces... Vi blev godkendt til fertilitets behandling og skulle starte om en måned... Men men nu er der to streger på de 20 test jeg har taget. (er et test kontrolfreak)... Skal til egen senere idag for at finde ud af hvornår jeg skal scannes og om alt er som det skal være..

 

Idag skulle jeg være4+4, så stadig meget meget tidligt.. Men har vidst det i en uges tid, og testede siden sidste mandag..

 

Men en af de ting der gør mig meget nervøs og bange er at jeg synes ikke mine graviditets test bliver mere og mere positive ?? Jeg har taget mange forskellige, og der er en fin tynd ekstra streg på dem alle, og på de digitale jeg har taget kommer "Gravid" også hurtigt frem....

 

Er det måske fordi det er så tidligt endnu at de ikke bliver tydligere, eller er der noget galt?? Jeg har hverken ondt eller bløder.. Men er bare skrækslagen for at vi endnu engang skal til at miste :boo

 

Det er en underlig og hård følelse både at være total lykkelig men også skrækslagen på samme tid...

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan ikke rigtig regne med at en graviditets test skal vise hvor meget hcg hormon er på, de viser i princippet kun om det er over en vis grænse, hvor de er følsomme nok til at slå ud med en streg. Du kan heller ikke rigtig sammenligne forskellige mærker teste. Mine teste er nu blevet lidt tydeligere over den sidste uge, jeg er nok 4+4 eller deromkring. Er der slet ingen forskel på dine teste?

 

Jeg tænker du kan bede din læge om at få lavet blodprøver for at se om hcg stiger som det skal, pga din tidligere historie og din nervøsitet. Det vil være det klareste svar man kan få.

 

Krydser fingre for at alt er som det skal være for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar..

 

Jo en lille smule tydeligere er de blevet, men ikke så meget som mit hoved går og tror at de skal.. Tror jeg sammenligner dem lidt med sidste gang, og det er dumt af mig at gøre. Ingen graviditeter er jo ens.. Tror også jeg panikker over alt fordi at få et barn er vores største ønske, og alting har set meget sort ud med hensyn til sidste graviditet og muligvis fertilitets behandling...

 

Jeg håber alt er som det skal være, og regner med at blive sendt til en tidlig scanning indenfor et par uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min teststreg var ikke lige så tydelig som kontrolstreg, selvom hcg niveauet var 15.000.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også du skal bede lægen om to blodprøver - så kan du sammenligne.. Bare for din trygheds skyld.

 

Men når det så er sagt er det jo stadig ikke nogen "sikkerhed" for at alting går som det skal. Sådan er det jo desværre i den tidlige del af graviditeten.

 

Hvis det er egen læge du skal til, så kan han/hun formodentlig ikke gøre andet end en graviditetstest (som i princippet er de samme som du allerede har taget 20 af) og så evt. en blodprøve. Tvivler meget på, at de sender dig til scanning tidligere end NF i uge 11-13 stykker.

 

Det bedste du næsten kan gøre for dig selv er at holde ud til 7+0 og så betale dig fra en scanning for at se hjerteblink. Det er faktisk det tidligste, man sådan rigtig kan få bare en lille smule sikkerhed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER