NSEllekilde

Hvornår begynder i at

6 indlæg i dette emne

1. Gøre soveplads og pusleplads klar?

2. Vaske babytøj?

3. Pakke sygehustaske?

Jeg er i et indre dilemma :unsure

Jeg er 29+0 idag og har jo derfor 11 uger til termin. Der er jo læææænge til :rolleyes i princippet kan det være at hun først kommer om 13 uger! Så har man jo masser af tid til at vaske, gøre klar og pakke taske.

MEN hun kan jo i princippet komme før, og stadig være inden for normal fødselsperiode -som jo så kun er om 8 uger :blink

Jeg vil rigtig gerne være så meget klar som overhovedet muligt når hun kommer her, og har en intention om at have alt nogenlunde parat til når jeg er 37 uger.

Har i nogen plan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi går i gang med istandsættelse af værelse her i weekenden - noget væg ser skal spartles og noget gulv som skal efterisoleres.

Så sætter vi reol op og maler lidt mønster på væggen! Og forhåbenligt kommer de to plakater op, som jeg har købt :)

Vuggen har jeg gjort ren og lagt madras og sengerand i! Babydynen bruger storebror stadig i dagplejen, men han starter i børnehaven 1/6, så der vasker jeg nok denne - men sengetøj kommer ikke på før i sidste øjeblik!

Pusletasken begynder jeg så småt med 6 uger gør termin (fødte 3 uger før sidste gang og der havde jeg intet pakket)...

Babytøj mm begynder jeg med når jeg går på barsel - 8 uger før termin - så jeg har god tid til at nusse om det og se om der mangler noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt på, hvornår jeg mon skal i gang. Men min umiddelbare plan er, at gå i gang med det når jeg går på barsel. Så 4-6 uger før. Værelset gør jeg nok klar så snart vi er færdig med renoveringen derhjemme - værelset er renoveret, men er fyldt op med ragelse mens vi er i gang med renovering i 3 andre rum...

Men fedt lige at høre om, hvad andres planer er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gøre soveplads og pusleplads klar?

2. Vaske babytøj?

3. Pakke sygehustaske?

Jeg vil rigtig gerne være så meget klar som overhovedet muligt når hun kommer her, og har en intention om at have alt nogenlunde parat til når jeg er 37 uger.

Har i nogen plan?

 

1. Hmmm, vi har ikke helt besluttet hvordan vi gør med soveplads endnu engang... Storebror sover stadig i midten, og hvis han skal ind på eget værelse først, så kræver det noget arbejde og forberedelse. Uanset er der noget arbejde i det, for storebror stod bare i liften på gulvet de første par måneder, og det vil vi ikke med lillesøster. Så vi skal enten se om vi kan lave tremmesengen om til bedside crib, eller købe en bedside crib, eller have tremmesengen til at stå og så liften deri. 

 

2. Enten starter jeg så småt når jeg lige får lidt bedre tid på mit arbejde i et par uger (omkring 5.maj), eller også bliver det når min barsel er godt i gang (går på barsel 9.juni, men tror ikke jeg går i gang med nogle projekter før efter den 15 i hvert fald).

 

3. Det bliver jo i hvert fald efter den 15.juni ;) Jeg gør nok selve tasken klar på et tidspunkt ca. 2 uger før termin, men tror ikke jeg pakker ret meget i den før jeg tror der er noget i gang. Måske lige babys første par sæt tøj. Tøj til mig selv skal jeg jo bruge op til, og har ikke så meget der både er behagelig og som jeg passer. Mad og drikke kommer først deri når vi er på vej til hospitalet. Jeg synes nok måske den taske er lidt overvurderet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter først med vask osv efter jeg er gået på barsel.

Værelse ved jeg ikke helt, vi er ved at ombygge så det afhænger af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans tøj er vasket.

Puslebord er klar.

Taske behøver jeg ikke pakke den store af, da jeg skal føde hjemme(men pakker selvfølgelig en i tilfælde af....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER