Barbamama

Hvad hænger jeres pynte ophæng på?

29 indlæg i dette emne

Apropos Stephis ødelagte RC påskeæg (:kram) så lurer jeg lidt på, hvilke smarte løsninger, der mon findes til pynte-ophæng. Altså Georg Jensen uroer, Royal Copenhagen påskeæg og hvad I ellers har ude i hjemmene :)

Hvad hænger I det på? Har nogen mon gyldne løsninger til st undgå for mange huller i loft og vægge? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen gyldne løsninger. Mine 7 Royal COpenhagen og George Jensen påskeæf hænger på søm i vinduet - samme huller bruges så til 7/9 juleuroer til jul ;) og mit småt pynt hænger på min troldhassel gren i et hjørne på to søm - samme gren og huller bruges til jul til mine små jule ting. 

 

Så det jeg har gjort er - find ud af hvor du vil har det - slå sømmene i - vi har betonvægge, men fordi det ikke er tunge ting der kommer på, kan jeg lige slå sømmene nok millimeter ind til at de kan holde den. og ja så genbruger jeg hullerne. Nu er de blevet genbrugt i 5,5 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troldegrene i en fin vase :) = ingen huller nogen steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver bare helt autistisk, mærkelig og rastløs af at glo på søm uden noget :lol

Vase med grene er nok en god idé til mig. Hvor køber man så de gerne - Plantebutikker? Og kan der virkelig hænge GJ uroer på grene i en vase? De er jo ret store, tænker jeg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vis meget gerne billeder i øvrigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver bare helt autistisk, mærkelig og rastløs af at glo på søm uden noget :lol

Vase med grene er nok en god idé til mig. Hvor køber man så de gerne - Plantebutikker? Og kan der virkelig hænge GJ uroer på grene i en vase? De er jo ret store, tænker jeg :unsure

Jeg tager sømmene ud når jeg tager pynten ned ;) så er det bar meget små sorte huller - og ja de er irriterende, men det er kun mig der ser dem, og jeg har vænnet mig til det, vil hellere have mit flotte pynt op at hænge så jeg rigtig kan nyde det - plus jeg har kun en vindues karm og der ville ikke rigtig kunne være en stor gren og da slet ikke med uroer på - det ville jo kræve et helt træ :P 

 

Åh i juletråden lagde jeg eller nok nærmere Katrinemus lagde billeder at min stue ind - pyt julepynt ud med påske. eller kan jeg tage imorgen når det er lyst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troldegren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager sømmene ud når jeg tager pynten ned ;) så er det bar meget små sorte huller - og ja de er irriterende, men det er kun mig der ser dem, og jeg har vænnet mig til det, vil hellere have mit flotte pynt op at hænge så jeg rigtig kan nyde det - plus jeg har kun en vindues karm og der ville ikke rigtig kunne være en stor gren og da slet ikke med uroer på - det ville jo kræve et helt træ :P 

 

Åh i juletråden lagde jeg eller nok nærmere Katrinemus lagde billeder at min stue ind - pyt julepynt ud med påske. eller kan jeg tage imorgen når det er lyst

Jeg har desværre ikke billederne længere, de smuttede ved en gendannelse af min telefon, sorry :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre ikke billederne længere, de smuttede ved en gendannelse af min telefon, sorry :kiss

Regnede jeg bestemt heller ikke med du havde ;) men hun kunne evt se dem i den tråd? eller var juleforum et under forum for sig  :chin:

 

Pyt skidt tager nogle imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regnede jeg bestemt heller ikke med du havde ;) men hun kunne evt se dem i den tråd? eller var juleforum et under forum for sig  :chin:

 

Pyt skidt tager nogle imorgen

I juleforum mener jeg, og det er under lås og slå :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I juleforum mener jeg, og det er under lås og slå :lol

Mette må da havde adgang som admin :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette må da havde adgang som admin :P

Jeg tvivler, for så havde vi jo adgang til det hele året :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tvivler, for så havde vi jo adgang til det hele året :biglove

touché :P burde nok gå i seng 3x op kl 5 i streg sætter sine spor på huskeren 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

touché :P burde nok gå i seng 3x op kl 5 i streg sætter sine spor på huskeren

Ville heller ikke spamme BBM's tråd :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have fat i nogle kirsebærgrene, de er så fine :)

Jeg har faktisk altid krise over hængepynt :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine Georg Jensen uroer hænger i vinduerne, de bliver sat op med tegnestifter. Derudover har jeg en troldegren hængende i en bestemt krog. Der har jeg pynt på både til jul, påske og helårs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på troldgrene/gæslinger - jeg er heller ikke til søm i væggen til det...

Her er nogle billeder af vores julepynt fra december :)

Billederne er ikke taget specifikt af grenene, men bare af pynten generelt, men tænker du kan få fornemmelsen af det alligevel :)

33emt68.jpg

2usijiu.jpg

2eq57cg.jpg

2zfilbb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser der fint ud ^_^ Måske jeg skal kigge efter flotte vaser :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen gyldne løsninger. Mine 7 Royal COpenhagen og George Jensen påskeæf hænger på søm i vinduet - samme huller bruges så til 7/9 juleuroer til jul ;) og mit småt pynt hænger på min troldhassel gren i et hjørne på to søm - samme gren og huller bruges til jul til mine små jule ting. 

 

Så det jeg har gjort er - find ud af hvor du vil har det - slå sømmene i - vi har betonvægge, men fordi det ikke er tunge ting der kommer på, kan jeg lige slå sømmene nok millimeter ind til at de kan holde den. og ja så genbruger jeg hullerne. Nu er de blevet genbrugt i 5,5 år :)

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det kan da også være at jeg bare skal anskaffe sådan en troldgren og så acceptere de huller, der nu engang skal laves til den :chin:

Dumt spørgsmål: Skal sådan en udskiftes (som en blomst) eller holder den længere (som et træ-møbel)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en gren hængende og har  haft det i nogle år efterhånden. Jeg skifter pynten løbende, når jeg har lyst, men grenen hænger der altid. Lige nu hænger der små plastik legetøjs dyr i den :D

 

NU er jeg ikke til de der klassiske ornamenter/uroer/halløjsaer, men fylder de ikke sådan rimelig meget? For så kan jeg ikke lige forestille mig dem i en gren, tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det kan da også være at jeg bare skal anskaffe sådan en troldgren og så acceptere de huller, der nu engang skal laves til den :chin:

Dumt spørgsmål: Skal sådan en udskiftes (som en blomst) eller holder den længere (som et træ-møbel)?

 

 

Jeg har haft min troldgren i 7 år - den er lige så fin som da jeg fik den, når den ikke hænger oppe, har den både ligget på terrassen under lidt halvtag, men ellers primært i vores kælderrum. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en gren hængende og har haft det i nogle år efterhånden. Jeg skifter pynten løbende, når jeg har lyst, men grenen hænger der altid. Lige nu hænger der små plastik legetøjs dyr i den :D

NU er jeg ikke til de der klassiske ornamenter/uroer/halløjsaer, men fylder de ikke sådan rimelig meget? For så kan jeg ikke lige forestille mig dem i en gren, tror jeg.

Det kan der måske godt være noget om? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft min troldgren i 7 år - den er lige så fin som da jeg fik den, når den ikke hænger oppe, har den både ligget på terrassen under lidt halvtag, men ellers primært i vores kælderrum.

Okay, det lyder godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER