Tinakp

Hvad er din holdning??

28 indlæg i dette emne

Det er da en bæ artikel, som slet ikke virker undersøgt ordentligt. Det er bare et skud i tågen, så er der noget at skrive om.

Jeg hæver altså stadig stemmen overfor mine børn sommetider, hvis jeg har prøvet andre løsninger først. Skæld ud eller ej, så er det der "Skæld ud" Jo noget der skal defineres først....

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Laver lige et lidt længere svar på artiklen senere, men vil bare lige give et indspark... Min knap 3-Årige ved ikke hvad skæld ud er for en størrelse... Han leger pt stadig med ordet for at finde ud af hvad det er.

Fx kan han godt finde på at sige 'ikke skælde ud mor' når jeg siger 'aron, skat, der er mad' med et smil om munden... Det nægter jeg simpelthen at tro selv i hans opfattelse reelt kan være skæld ud... Det samme kan han også gøre hvis fx han skal sætte sin tallerken ud i køkkenet og han nægter, og jeg stille og roligt siger 'jamen det skal du, det gør vi allesammen. Jeg ved du kan, for du er nemlig så dygtig til at hjælpe'.. Hvorefter knægten tager sin tallerken og nærmest løber ud med den, inden han triumferende kommer tilbage og vil have en High five og udbryder 'nu har jeg gjort det! Jeg er nemlig mega sej, ikke også mor?'.

Maja derimod ved udemærket godt hvad skæld ud, og bruger ordet relevant.

 

Det er også kun 4-6 årige, der er blevet spurgt - nok af samme grund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vores 4 årig slår Caroline, og jeg råber fra trappen at det skal hun lade være med og sige undskyld, er det så skæld ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER