190987

Kan man regne 100% med ?

3 indlæg i dette emne

Hej alle..

Kan man regne 100% med ægløsnings beregningerne på nettet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle..

Kan man regne 100% med ægløsnings beregningerne på nettet?

Jeg havde mens første dag igår søndag d. 14 og der var der gået 29 dage siden sidste første mens dag, hvornår har jeg så ægløsning ?

Knus

Som udgangspunk falder ÆL altid 14 dage før mens. Så hvis din cyklus er 29 dage, vil din ÆL falde 15 dage efter din første mens dag.

Så i denne her måned, må det så være d. 29. feb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er, som 1403 skriver, 'normalen' at æl falder 14 dage før mens. Ikke alle følger dog normalen og det kan godt variere med et par dage på begge sider. Din cyklus er opdelt i to dele. Første del er fasen fra første menstruationsdag og til æl, mens anden del er fasen fra æl og frem til menstruationen. Sidstnævnte kaldes den luteale fase. Denne er som nævnt normalt på 14 dage - men kan være på op til 16 dage og for nogle er den også kortere. Min egen var eksempelvis på 12 dage. Det kan variere fra kvinde til kvinde, men den bør dog for hver individuel kvinde altid have samme længde. 

 

Nu ved jeg ikke hvilken beregner du har brugt, men de fleste af den slags, regner jo ud fra 'en normal'. Som eksempelvis de 14 dage. Hvis din specifikke cyklus afviger fra dette, vil du derfor ikke kunne regne 100 % med den - heller ikke selvom din cyklus altid har en stabil længde. Jeg ville personligt aldrig stole 100 % på nogen beregner, men kun bruge den vejledende og med forbehold.

 

Hvis du vil være 100 % sikker på hvornår æl falder, så vil jeg anbefale dig at bruge kombinationen af æl-tests (fortæller hvornår du kan forvente æl, men er heller ikke nogen 100 % garanti) samt temperaturkurver (bekræfter med garanti at æl har fundet sted og hvilken dag).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER