NSEllekilde

Hvornår snakker man fødsel?

3 indlæg i dette emne

Nu er jeg jo kun 19+3, men fødslen har været bearbejdet lige siden jeg fandt ud af at jeg var gravid.

Jeg har nu fundet mit drømme scenarie ift fødslen og tænker at jeg jo rigtig gerne vil have snakket den igennem om hvorvidt den er realistisk.

Så hvornår snakker man om fødsel? Er der et sted man kan tjekke af om hvorvidt man ønsker de forskellige ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din konsultations JM vil helt sikkert gerne snakke med dig om fødsel og hvilket ønsker du har, og hvad der præcis er muligt på dit fødested når du er nærmere på termin. Men ellers er vi jo en stor flok autodidakte eksperter her på BK så du kan jo spørge om alt muligt her og sikkert få gode svar. Jeg vil anbefale dig at læse nogle af de fantastiske fødselsberetninger der ligger her på siden, hvis du ikke allerede har været dem igennem, og ud over det måske en graviditetsbog som gennemgår fødslens faser så du ved lidt om hvad der sker. Ellers tænker jeg at et fødselsforberedelses hold måske er noget for dig - måske er der et tilbud via dit JM center?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til at "tjekke af", så er det almindelige vist, at hvis man har flere ønsker* og andet fødselsjordemoderen skal vide, så laver man en "fødselsplanen" (dybest set skriver hot and NOT ned) og medbringer den til fødslen, hvor man stikker den til jordemoderen :) - og jeps, de forskellige hospitalers muligheder kan konsultationsjordemoderen hjælpe dig med (hospitalerne har typisk også en del info på deres hjemmeside.

Den planlagte fødselssnak ligger ret sent i forløbet, men du kan jo sagtens begynde at skrive og afklare eventuelle tvivlspørgsmål :)

*mine var: 1) rask og uskadt barn og 2) så uskadt mor som muligt 3) kun kop hvis nødvendigt af hensyn til baby. Det behøvede jeg ikke at skrive ned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER