logo

Berlin med børn. Hvad er spændende?

18 indlæg i dette emne

Lige en tråd mere med ture i vinterferien:-)

Hvad er godt for børn (6 og 8) i Berlin, hvis man ikke kun skal se de 'typiske' seværdigheder, men noget lidt mere børnevenligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Berlin Zoo tænker jeg.

På toppen af et af stormagasinerne har de et kæmpe udvalg af kager - det kan måske også være en hyggelig ting? Mener det er KaDeWe, men er ikke sikker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Berlin zoo uden tvivl. Og måske en kanal rundfart, bare en kort tur er sjov. Ellers tænk på hvad de normalt er til, parker/legeland/Tivoli mv så har Berlin også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Der er også et lille akvarium hvor man slutter med en elevatortur op gennem et akvarium

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak. Hvor er I gode. Det er netop sådan noget, I nævner.

Noget andet kunne være badeland, hvis det er.

Fortsæt gerne med flere bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også et storcenter hvor hele overetagen er bygget om til modeljernbane. Det er lidt halvpebret at komme ind men så imponerende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også et storcenter hvor hele overetagen er bygget om til modeljernbane. Det er lidt halvpebret at komme ind men så imponerende

Ja, det er i nærheden af Alexanderplatz.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er i Berlin med min skønne familie, så snart vi har mulighed for det. Mine drenge elsker; fjernsynstårnet og spise i restauranten som drejer rundt, køre i metro, komme i legoshoppen, spise pandekager og drikke varm kakao på diverse cafeer, lege på nogle af de mange legepladser (der findes kort over dem), være på Rittersport og lave egen chokolade, zoo, teknisk museum, det tyrkiske marked, cykelture, havnerundfart, kuplen i parlamentet og bare at gå rundt og opleve byen. Håber I får en skøn tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lige præcis modeljernbane og Tropical Islands har vi også kigget på, og det er lige sådan noget, som vores børn elsker, så det skal vi. Det vil de elske.

Også alle de andre ting I nævner, giver os da bare så mange muligheder, og dem, I nævner, bliver også nævnt i flæng, når man googgler Berlin, kan jeg se.

Igen tak til alle, det er altså noget andet, når andre anbefaler det, end når man bare googler, og jeg gider ikke gå forgæves med for mange steder, der ikke rigtig er noget alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i Berlin med min skønne familie, så snart vi har mulighed for det. Mine drenge elsker; fjernsynstårnet og spise i restauranten som drejer rundt, køre i metro, komme i legoshoppen, spise pandekager og drikke varm kakao på diverse cafeer, lege på nogle af de mange legepladser (der findes kort over dem), være på Rittersport og lave egen chokolade, zoo, teknisk museum, det tyrkiske marked, cykelture, havnerundfart, kuplen i parlamentet og bare at gå rundt og opleve byen. Håber I får en skøn tur.

Tusind tak. Ja, bare at gå rundt og nyde byen vil de elske. Jeg var der i `88, før muren faldt, så glæder mig til at se den igen.

Rigtig gode ting, du nævner.

Jeg kiggede på priser til fjernsynstårnet, kan det passe, at en tur op og en middag ligger omkring de 800 kr, eller hvad var ellers inkluderet?

Fedt, I er så tit afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte lige at spørge, hvor I har boet i Berlin?

Jeg er ikke så meget til hoteller, synes det er lidt koldt og upersonligt, jeg vil gerne noget mere hyggeligt. Har I nogle gode ideer?

Undskyld mine mange spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte lige at spørge, hvor I har boet i Berlin?

Jeg er ikke så meget til hoteller, synes det er lidt koldt og upersonligt, jeg vil gerne noget mere hyggeligt. Har I nogle gode ideer?

Undskyld mine mange spørgsmål.

 

Måske er der noget fint på Airbnb? :) Det er jo ofte lejligheder eller huse, der lejes ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nåede det aldrig selv fa vi vare der for mange år siden men: Mostermuseet!!!!

Det er unde i sådan i baggård som viser lidt mere det ægte Berlin om man vil. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor det præcis var da vi bare gik og gik og gik den dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fjernsynstårnet er pebret. Men vi plejer at spise kage eller frokost, så det ikke er helt så dyrt.

Vi har boet i lejlighed; mest i Charlottenburg (berlinerfed.dk), Kreuzberg og Friedrichein. elsker alle tre kvarterer for hver deres charme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har spist i Fjernsynstårnet flere gange, husker det ikke til at være dyrere end så mange andre restauranter, men måske jeg husker galt..... Det er ihvertfald ikke lige så dyrt som Eiffeltårnet- av min arm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER