Puttefutte

Smerter i underlivet ca 1 uge efter ægløsnig

8 indlæg i dette emne

jeg havde ægløsning for lige under en uge siden og i går fik jeg så virkelig ondt i venstre side, helt nede mod der hvor livmoderen og æggestokken sidder.

jeg har prøvet det før, da jeg stoppede med p-piller for nogle år siden, hvor jeg hver måned fik ondt i siden eller ind mod livmoderen/æggelederne/æggestokken. det gjorde så ondt at jeg var hos lægen, som sagde at det nok var det gule legeme fra ægget som sad og på en eller anden måde irriterede eller lignende og at det ville gå væk a sig selv når det ubefrugtede æg begyndte at blive afsted af livmoderen. det gjorde det så også.

har i prøvet det?? :/

nå men, nu smed jeg jo pillerne i oktober og troede faktisk at jeg var sluppet for denne slags smerter, men så i går kunne jeg næsten ikke gå af smerte og det gjorde ondt når jeg satte mig! hvis jeg fik et tryk nede fra bækkenbunden/numsen så skød smerterne lige op til venstre side i lysken/bækkenbunden/hvad man nu kalder det.

tror det har været værre denne gang end tidligere. nu har jeg sovet på det og det er heldigvis ikke så slemt mere.

nu ved jeg bare ikke hvordan det kan tolkes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ingen der kender til den slags???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke til det desværre. Jeg ville nok kontakte min læge, gynækolog eller fertilitetslæge hvis du har sådan en. :) De kan helt sikkert hjælpe dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke til det desværre. Jeg ville nok kontakte min læge, gynækolog eller fertilitetslæge hvis du har sådan en. :) De kan helt sikkert hjælpe dig :)

tak for svar :)

min læge undersøgte mig jo sidst, så har en ide om hvad det er.

Men lige nu sidst jeg altså bare i det store udland på ferie og kommer først hjem d. 18.! :( :P

har ikke hørt om andre det har prøvet den slags

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååårrrrr nu ved jeg godt dette er et gammelt opslag. ..

Men har selv lige i forgårs haft dette jag/niv/stik i venstre side. ...

Må jeg høre hvordan det gik dig?

Jeg havde det kun en gang en lille time ca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bidrager gerne med lidt hjælp

Har lige selv haft det og skrev også et indlæg. Her var der en sød kvinde som skrev hun kunne mærke forskel på da ægget Satte sig fast og alm. Mens smerter og dette jag i venstre side var ikke mens smerter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååårrrrr nu ved jeg godt dette er et gammelt opslag. ..

Men har selv lige i forgårs haft dette jag/niv/stik i venstre side. ...

Må jeg høre hvordan det gik dig?

Jeg havde det kun en gang en lille time ca.

det jeg havde var hverken et jag eller et stik men en konstant trykkende smerte, især når jeg gik eller når der bare var en dråbe vand i blæren det kunne trykke på æggestokken. det var værst 1. dag men varede en hel uge!

hos gynækologen i fredags sagde de at det var meget forskelligt fra kvinde til kvinde, men han gav ikke nogen god forklaring på hvorfor jeg havde ondt så længe. dog så alt fint ud nu, så han kunne ikke rigtig gøre eller sige mere til dét :)

sidste æl havde jeg da også kun ondt 1 dag, nok den dag hvor cysten med ægget sprænges (ægløsning) og det er så den lille bitte blødning fra bristen i cysten som gør ondt, sagde gynækologen. en smerte han taler om er en kortvarig smerte på et par timer. jeg troede nu at det var størrelsen på cysten (3×2 cm!!) det var skyld i smerten, men det siger han er helt normal størrelse for en cyste i æggestokken lige inden den brister ved ægløsning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååårrrrr nu ved jeg godt dette er et gammelt opslag. ..

Men har selv lige i forgårs haft dette jag/niv/stik i venstre side. ...

Må jeg høre hvordan det gik dig?

Jeg havde det kun en gang en lille time ca.

min gynækolog sagde desuden at nogle kvinder pludselig kan besvime, midt på gaden, fordi deres ægløsning gør SÅ ondt :O så kommer de ind til ham til observation og smertestillende et par timer og så har de det fint igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER