Watson

HJÆLLLP!!

6 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Håber virkelig at nogen kan hjælp mig med at forstå !

Jeg var for længe siden til en sygesamtale på mit arbejde (inden de vidste jeg var gravid)... her blev der sagt at hvis det ikke blev bedere ville jeg ryge ned på 10 timer efter 3 mdr. ... det blev bedere, jeg var syg en dag i de 3 mdr. Men mødte på arbejde alligevel og blev sendt hjem. (Min arbejdsgiver får her afvide at jeg er gravid) efter de 3 mdr bliver jeg dog alligevel sat ned i timer (betyder ikke så meget mens jeg arbejder da jeg bare får alt udover de 10 timer udbetalt som overarbejde) men det gør jo så at jeg nu når jeg er gået på barsel ikke får særlig meget udbetalt :( jeg er ikke medlem af fagforening eller a-kasse..

Mit spørgsmål er egentlig om jeg kan opsige mit job og komme på kontanthjælp? Jeg bor sammen med min kæreste, men vi er ikke gift og jeg er under 25 hvilket gør at vi ikke bliver betragtet som samlevende, så vidt jeg forstår?

Jeg har en gammel bil som ikke er mange basøre værd stående i mit navn, samt en hund jeg nødig vil af med, kan jeg beholde dette i mit navn selvom jeg søger kontanthjælp? I øvrigt har jeg termin den 4 januar, og havde alligevel planer om at opsige mit job efter barsel og begynde i skole :)

Håber virkelig der sidder et klogt menneske der ude og kan hjælpe mig med at svare på disse spørgsmål? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ingenting om kontanthjælp, men hvis du vil læse efter barsel, kan du så evt nå at komme på uddannelsen inden? Jeg ved ikke, om du kan, men hvis du kan, så kan du jo få su og evt tage su-lån...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke nå at starte uddannelse inden, da jeg har termin om 17 dage :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det meget uddybende svar :)

du skriver at gravide ikke nægtes kontanthjælp.. ved du så hvordan det er når jeg har født? Altså om det så vil ændres når baby er kommet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for den ekstremt store hjælp :) det var rigtig rart at du vilke bruge tid på at svare og uddybe så meget.. er ikke så god til at forstå alle de regler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan som jeg husker lovgivningen, må man kun have værdier for 10.000 kroner, hvis man er enlig (eller ikke bliver betragtet som samlevende). Jeg kan dog ikke huske, om det at have et barn er en undtagelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER