Pumpkins

Lift - need to have eller nice to have?

16 indlæg i dette emne

Jeg havde egentlig tænkt mig at vi skulle have en lift til lillebror, for det savnede jeg en gang i mellem med Karla. Men C kan ikke lige se behovet. Vi har en voksipose, så den tætte tryghed er opfyldt. Hvis vi skal et sted og han sover, har vi bare en alarm på ham, hvis han er vågen kan vi tage ham op. Vi køber en bedsideseng, så han får en lille seng at sove i. Og jeg kommer til at bære en del i slynge/ bæresele. Er det virkelig så nødvendigt som jeg har gjort det til i mit hoved, eller er det mere en rar ting at have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne ikke undværre!

Sorry for kort svar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt lift. Dog stod valget for mig her anden gang imellem lift og babynest - valgte babynest, fordi den kunne bruges længere tid. Jeg var super glad for det anden gang fordi så kunne vi sige til Anabella, at når Julius lå deri måtte hun kun kigge på ham og ikke røre. Det var hans fristed nærmest. Første gang kunne Anabella bare sove på sofaen, på et tæppe osv hvorend vi var, det kunne Julius ikke på samme måde, men det kunne han i sin babynest :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker den er Nice to have.... Altså vi har en lift... Men vi har heller ingen plade til vores Voksi, og vi er næsten ugentlig afsted til forskellige ting eller ser venner i weekenderne, så i starten har vi brug for liften når vi skal rundt... Men ja den er nok stadig mest Nice to have, men kan jo klare sig uden... Selvom jeg ikke vil undvære min. Til Silas brugte vi den jo nærmest kun i 2 mdr så var han ved at være for stor til den.. Så Nice to have i Think:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså umiddelbart når I er til voksi tror jeg ikke behovet er så stort. Jeg kunne ikke have levet uden min lift, den var fantastisk at have hende stående i den i sofaen, på bordet ja hvor vi nu var. Tilgengæld har vi en fin og flot voksi liggende vi aldrig har brugt  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker ikke den er need, især ikke hvis I kan hitte ud af at bruge voksen og ikke bliver irriteret på den.

Vi købte en brugt, brugte den i to måneder og solgte den så igen for næsten det samme... Så på den måde behøver det ikke være en stor investering, men den fylder jo også lidt rent pladsmæssigt...

I starten larmede Noah rigtig meget om natten, så der var tit en der sov i stuen på sofaen med ham

i liften. Der var den rigtig rar at have!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Camille brugte vi lift i kort tid.. Også gik vi over til drømmeposen (voksi agtig!)

Med Leah har vi så brugt lift i næsten 3 hvis ikke 4 måneder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ikke har haft brug for den til første barn, så vil jeg sige den er nice-to-have.

Ved vores første barn, købte vi først voksi, da hun voksede ud af liften, og her til andet barn har vi brugt liften indtil her ved 4 måneders alderen (hun sover faktisk stadig den sene lur i liften), bare fordi jeg heller vil håndtere så lille en størrelse i en lift end på en bæreplade og jeg synes hun har været mere beskyttet mod vinden i liften. Samtidig har det været lidt nemmere at skærme hende af pga kalechen? på liften. Så for mig har den været need-to-have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den er rar.

Bruger den kun i barnevognen når vi skal steder hen hvor hun evt skal med ind, da den skærmer for lys, hvilket DuniDuo'en ikke gør.

Men inde har vi brugt den meget. Til lure da hun var helt lille og stadig til en evt sen eftermiddag /tidlig aftenlur.

Du kan måske evt købe vores?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både voksi, nest og lift og elsker alle 3 ting på hver deres måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte liften som seng - både ude og hjemme indtil Alexander var ca. 3 måneder gammel og kom over i sin "rigtige" seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte lift meget, men du kan finde dem meget billigt brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte også lift i starten...nemt og praktisk indtil han kom i tremmesengen efter en 3 mdr cirka.

Vi tænker at gøre det samme igen nu her med lillebror :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undværre!

Sorry for kort svar ;)

Altså dengang med Vega :) og vi brugte først slee-bee lidt senere. Afskærmningen i liften er guld værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft en lift, og jeg mindes ikke at jeg har savnet den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Altså, det har jo ikke gjort mig meget klogere :D :lol Men tak for svar any ways :p 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER