logo

Når man køber mønster

4 indlæg i dette emne

Jeg skal bruge mønster til en skjorte til barn og har set, at stof2000 har et, der hedder Anton til kr 19.95. Hvis man bare køber det til den alder, man skal bruge, er det så afmålt og klippet ud i de forskellige dele altså ærmer osv for sig, så man ikke seĺv skal måle op, men bare kan klippe efter det?

Jeg har aldrig købt mønster før, så undskyld, hvis det er et dumt spørgsmål:-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Normalt, når man køber mønstre er de forskellige størrelser tegnet op på et stort ark papir. De forskellige dele er så tegnet sammen, hvor den mindste størrelse er tegnet inderst, den næste er tegnet udenom den størrelser osv. Så har de forskellige størrelser forskellige farver eller stregtyper.

Man kan købe noget mønsterpapir (eller bruge bagepapir) som er gennemsigtigt og som man ligger ovenpå og tegner efter, så man ikke klipper i selve mønsterarket.

Et lille tip: sømrum er stort set aldrig tegnet med (spørg mig ikke hvorfor), så tegn altid skabelonen, du skal klippe efter større end mønsteret. Typisk bruger man 1 1/2 - 2 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt, når man køber mønstre er de forskellige størrelser tegnet op på et stort ark papir. De forskellige dele er så tegnet sammen, hvor den mindste størrelse er tegnet inderst, den næste er tegnet udenom den størrelser osv. Så har de forskellige størrelser forskellige farver eller stregtyper.

Man kan købe noget mønsterpapir (eller bruge bagepapir) som er gennemsigtigt og som man ligger ovenpå og tegner efter, så man ikke klipper i selve mønsterarket.

Et lille tip: sømrum er stort set aldrig tegnet med (spørg mig ikke hvorfor), så tegn altid skabelonen, du skal klippe efter større end mønsteret. Typisk bruger man 1 1/2 - 2 cm

Fantastisk! Tusind tak for svar. Det med sømrum var jeg nemlig også i tvivl om, så super.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk! Tusind tak for svar. Det med sømrum var jeg nemlig også i tvivl om, så super.

Då lidt :)

Det med sømrum står som regel inde i mønsteret også, jeg har bare (alt for god) erfaring med først at læse det for sent :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER