Tumlepigen

Deltagelse i fritidsaktivitet: hvad "kræver" I?

12 indlæg i dette emne

Filippa (4 1/2 år) går til gymnastik hver mandag. Det er flere gange sket, at hun ikke vil afsted. Når jeg spørger til det, svarer hun at hun bare ikke har lyst. Hun siger hun synes det er sjovt og virker glad når hun er der.

Hvordan tackler I det hvis jeres børn ikke vil afsted til deres aktivitet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Filippa (4 1/2 år) går til gymnastik hver mandag. Det er flere gange sket, at hun ikke vil afsted. Når jeg spørger til det, svarer hun at hun bare ikke har lyst. Hun siger hun synes det er sjovt og virker glad når hun er der.

Hvordan tackler I det hvis jeres børn ikke vil afsted til deres aktivitet?

Vi har en enkelt gang tilladt, at C blev hjemme fra gymnastik, men da hendes veninde fra BH dagen efter fortalte at hun havde været helt trist over at C ikke var der, har det ikke været et problem at få hende afsted siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica får 100% selv lov til at bestemme. Det er for hendes skyld, og vil hun ikke af sted, så skal hun heller ikke.

Hun går til atletik og det er slet ikke så godt som det gymnastik hun gik til sidst, så jeg forstår hende faktisk godt. Hun er pt af sted ca hver tredje onsdag og overvejer at melde hende ud, da det ikke giver hende nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hun være for træt til det en hverdag?

Anabella går til gymnastik søndag kl 9 og hun har hvert fald aldrig ikke villet afsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en enkelt gang tilladt, at C blev hjemme fra gymnastik, men da hendes veninde fra BH dagen efter fortalte at hun havde været helt trist over at C ikke var der, har det ikke været et problem at få hende afsted siden.

Filippa går ikke med nogle tætte selvom der er flere fra børnehaven. Tror heller ikke det ville gøre en forskel :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica får 100% selv lov til at bestemme. Det er for hendes skyld, og vil hun ikke af sted, så skal hun heller ikke.

Hun går til atletik og det er slet ikke så godt som det gymnastik hun gik til sidst, så jeg forstår hende faktisk godt. Hun er pt af sted ca hver tredje onsdag og overvejer at melde hende ud, da det ikke giver hende nok.

Så er der også en grund. Når Filippa er afsted er hun glad, kommer ikke ud til mig som flere andre og er vild for bagefter at vise hvad hun har lavet. Så jeg undrer mig over hvad der gør hun inke vil afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hun være for træt til det en hverdag?

Anabella går til gymnastik søndag kl 9 og hun har hvert fald aldrig ikke villet afsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der også en grund. Når Filippa er afsted er hun glad, kommer ikke ud til mig som flere andre og er vild for bagefter at vise hvad hun har lavet. Så jeg undrer mig over hvad der gør hun inke vil afsted.

Når du skriver det her, ville jeg være meget insisterende på, at komme afsted. Så får hun tydeligvis en masse ud af det :)

Så længe hun ik kommer grædende afsted og sådan - hvilket det ikke lyder til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske. Det gik ok til rytmik sidste sæson. Nu ligger det jo når det ligger såååå alternativet er jo ikke at gå til det.

Selvfølgelig :) Anabella vil slet ikke kunne gå til noget en hverdag nu (hun er så også lige lidt yngre), så det var derfor det var min første tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for perspektiv, Kami. Synes det er svært hvor meget vi skal presse/insistere. Vi synes begge hun skal lære at når man har meldt sig til noget så bliver man ved (medmindre man selvfølgelig bliver decideret ked af det el.lign.) men det er måske liiiige tidligt nok? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for perspektiv, Kami. Synes det er svært hvor meget vi skal presse/insistere. Vi synes begge hun skal lære at når man har meldt sig til noget så bliver man ved (medmindre man selvfølgelig bliver decideret ked af det el.lign.) men det er måske liiiige tidligt nok? :chin:

Jeg ved det ikke. Jeg tænker lidt, om man på forhånd ved, hvad man siger nej til i den alder? Når nu hun egentlig er gad, når hun så kommet afsted :unsure

Har du en god sp? For dem ka man også bruge til de større børn. Sådan for st høre, hvordan man rent udviklingsmæssigt tænker i den alder i sådan en situation.

Det er et interessant spørgsmål du stiller, synes jeg! Helt klart noget, alle kommer til at stå overfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem herhjemme. Sofia gider ikke altid til gymnastik. Jeg forstår hende dog godt, for hun når lige at komme hjem og være hjemme en time og så afsted igen. Det kan vi andre også godt synes er lidt træls.

Vi prøver at vurdere om hun virker (for) træt, og gør hun det, så tager vi en snak med hende om hun vil eller ej.

Virker hun frisk nok, og bare siger hun ikke gider, så prøver vi som regel at opmuntre og drille lidt. Siger at far tager til gymnastik i stedet for hende f.eks. Og det synes hun jo alligevel ikke. Så på den måde ender det faktisk næsten altid med at hun kommer afsted- og altid i godt humør. Men det er en balance, og hvis hun ikke var til at overtale med lidt sjov og kram en dag, så tror jeg hun fin lov at blive hjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER