Little Miss

Sygemelding lige før barsel - dagpenge

8 indlæg i dette emne

Hvordan er reglerne når jeg bliver sygemeldt her 2 uger inden barsel? Er der mulighed for at arbejdsgiver kan få nogle penge udbetalt?

Dette er min sidste uge på arbejde da planen var jeg ville tage lidt ferie inden barslen begynder. Men vil der istedet være en mulighed for at min far (arbejdsgiver) kan få udbetalt noget fra kommunen når jeg nu egentlig er sygemeldt?

Eller vil den evt udbetaling til min far gå fra min barsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din arbejdsgiver kan søge refusion, når du er sygemeldt. Det vil derfor være en klart bedre forretning for jer begge, hvis du er sygemeldt i stedet for at holde ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din arbejdsgiver kan søge refusion, når du er sygemeldt. Det vil derfor være en klart bedre forretning for jer begge, hvis du er sygemeldt i stedet for at holde ferie :)

Men kan han gå fra Day One? For der er kun 14 dage-ish til jeg har barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan han gå fra Day One? For der er kun 14 dage-ish til jeg har barsel

Det tror jeg, når det er en fuldtidssygemelding :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er en graviditetsbetinget sygemelding er der refusion fra dag 1 :-)

Og lige et pip, så sørg for at sygemeldingen bliver lavet til termin og ikke bare for 14 dage, for ellers kan din far gå glip af noget refusion... Det fandt jeg ud af ved at gøre det forkert :LOL så min arbejdsgiver var lige ved at miste 4 ugers refusion - den fejl ville da være rarest at undgå overfor din far :-)

Super tak :) lidt tillægsspørgsmål (håber det er ok)

Men vil det så betyde at jeg reelt ikke har "brugt" min barsel før termin og kan ligge den til i den anden ende eller er den bare tabt (som så ikke er tabt fordi min far kan få refusion)?

Vil min far ikke få refusion får de 4 ugers barsel før min termin?

Så hvis jeg giver besked til min far om at søge fra nu til min termin så kan han få dagpenge tilskud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fire uger før termin kan ikke overføres til bagefter. Hvis du bliver sygemeldt nu, får din far refusion for de 14 dage, til du går på barsel og derefter får han refusion for den tid, du er på barsel (dvs de fire uger før termin og x antal uger efter termin) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :)

Tak for jeres svar. Skal kommunen bruge en sygemelding fra lægen når min far søger om refusion?

Og skal de bruge kopi af vandrejournalen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, man bruger ikke sygemeldinger mere. Du skal udfylde en mulighedserklæring sammen med din leder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER