msk1234

Graviditetstest

2 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg havde ubeskyttet sex for 35 dage siden. Fire dage efter denne hændelse fik jeg en blødning, der varede i ca. 7 dage (det er i dag 26 dage siden den sluttede). Det fik mig til at tro, at jeg havde fået min menstruation (den første siden jeg fødte i maj i år) og jeg derfor ikke skulle bekymre mig om en mulig graviditet. Nu er jeg kommet til at tænke på, om jeg overhovedet kan bruge denne blødning som indikator for, jeg ikke er gravid. Har taget en del graviditetstests (negativ), men eftersom jeg ikke kender min cyklus efter fødslen, er det svært at vide, hvornår resultatet er helt sikkert, i forhold til, at man normalt tager testet efter ens menstruation er udeblevet. Mit spørgsmål er så, om jeg burde kunne regne med de graviditetstests jeg har taget, nu hvor det er over 35 dagen siden den ubeskyttede sex fandt sted?

Jeg håber I kan hjælpe, da jeg er ved at være fra den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil mene du godt kan regne med testen. De fleste kan teste positivt 12-16 dage efter befrugtningen, som jo nok højest kan være sket 4-5 døgn efter ubeskyttet sex. Altså hvis du tester negativ 3 uger efter sexen burde det være sikkert du ikke er gravid.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER