Solvej99

Forskudsopgørelse og barsel

37 indlæg i dette emne

Jer der er på barsel i 2016: Går I ind og ændrer i jeres lønindkomst i forskudsopgørelsen?

Jeg får løn de første 6 mdr. af barslen. Dvs. ca. de første 5 mdr. af 2016. Derefter skal jeg på dagpenge i 3-4 mdr. og så starte op på arbejde med løn igen i de sidste 3-4 måneder.

Skal jeg så i min forskudsopgørelse trække 3-4 måneder fra det jeg melder som min årsindkomst og fylde barselsdagpengene ind i stedet for?

Ej det er virkelig kludret formuleret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at have en skid forstand på det (jeg skal på barsel kun på dagpenge), så ja det ville jeg gøre. Så står du ikke til at tjene for meget, tænker jeg. Er det ikke noget med at det godt kan give et smæk pga noget fradrag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et kæmpe skattesmæk, fordi jeg ikke havde ændret min lønindkomst - jeg var på dagpenge i nogle mdr. Du får jo ikke beskæftigelsesfradrag, når du er på dagpenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er præcis det du skal:) husk at løn skal stå i en rubrik og dagpenge i en anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er præcis det du skal:) husk at løn skal stå i en rubrik og dagpenge i en anden.

Dagpenge hvilken rubrik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke på stående fod. Det står ret tydeligt. Vist under indkomst, hvoraf der ikke betales arbejdsmarkedsbidrag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke på stående fod. Det står ret tydeligt. Vist under indkomst, hvoraf der ikke betales arbejdsmarkedsbidrag

Har fundet den, men skal vel kun oplyse det beløb jeg har fået fra jeg blev ledig til slutning af 2015?

Gud det er da i 2015 jeg skal rette det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er præcis det du skal:) husk at løn skal stå i en rubrik og dagpenge i en anden.

Du er en skat :super

Nu skal jeg så bare finde ud af, hvad jeg får i dagpenge :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er en skat :super

Nu skal jeg så bare finde ud af, hvad jeg får i dagpenge :chin:

 

Bare regn med 18.000 om måneden, hvis du er almindelig lønmodtager på fuld tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare regn med 18.000 om måneden, hvis du er almindelig lønmodtager på fuld tid. :)

Det var meget? Troede slet ikke man fik så meget :)

Jeg kan dog ikke finde feltet til barselsdagpenge :chin: Kun til hvis man er arbejdsløs.

Edit: Det er samme rubrik ser jeg nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet den, men skal vel kun oplyse det beløb jeg har fået fra jeg blev ledig til slutning af 2015?

Gud det er da i 2015 jeg skal rette det

 

Ja, Hvis du blev ledig 1. august, så skriver du din månedsløn x 7 ind under lønindkomst og dagpenge x 5 ind under dagpengerubrikken. Det er egentlig ret simpelt. Og ja, du skal gøre det for 2015, og det skal være NU, så dit ændrede fradrag kan være med på årets sidst udbetalinger (dagpenge for november og december). 

For 2016 skal du også rette, og så skal du ændre den igen, når du kommer i arbejder. Så undgår I dumme overraskelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under oftest tilføjede felter - arbejdsløshedsdagpenge.

Skal man indberette de 42000,- og så slette beløbet i løn indkomst i 2015? Det skal jeg vel i 2016? Hænger igennem til skat nu, for det skal jeg da ha styr på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var meget? Troede slet ikke man fik så meget :)

Jeg kan dog ikke finde feltet til barselsdagpenge :chin: Kun til hvis man er arbejdsløs.

 

Ja, det er et ret godt system vi har herhjemme:) 18.000 kr. er IMO et flot beløb.

Jeg kan ikke lige huske rubrikkerne fra hinanden, men det er også ligegyldigt om det står i den ene eller anden rubrik (hvis der da ER to), for beskatningen er præcis den samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er et ret godt system vi har herhjemme:) 18.000 kr. er IMO et flot beløb.

Jeg kan ikke lige huske rubrikkerne fra hinanden, men det er også ligegyldigt om det står i den ene eller anden rubrik (hvis der da ER to), for beskatningen er præcis den samme.

Det er rubrikken, der hedder sygedagpenge og arbejdsløshedsdagpenge. Hvis man klikker på spørgsmålstegnet, står der at det også gælder barselsdagpenge :)

Jeg troede egentlig, at barselsdagpenge blev beregnet på baggrund af ens lønindtægt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rubrikken, der hedder sygedagpenge og arbejdsløshedsdagpenge. Hvis man klikker på spørgsmålstegnet, står der at det også gælder barselsdagpenge :)

Jeg troede egentlig, at barselsdagpenge blev beregnet på baggrund af ens lønindtægt?

 

Njah, det gør de også hvis man tjener ganske lidt, eller arbejder på deltid, men det tænker jeg ikke er aktuelt her. Du kan se beløbene på borger.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under oftest tilføjede felter - arbejdsløshedsdagpenge.

Skal man indberette de 42000,- og så slette beløbet i løn indkomst i 2015? Det skal jeg vel i 2016? Hænger igennem til skat nu, for det skal jeg da ha styr på

Det er i hvert fald det jeg har gjort for 2016 nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njah, det gør de også hvis man tjener ganske lidt, eller arbejder på deltid, men det tænker jeg ikke er aktuelt her. Du kan se beløbene på borger.dk :)

Jeg tjener vist meget almindeligt. Lige knap 31.000. Nu har jeg i første omgang regnet med de 18.000. Så har jeg da lidt ro i sjælen ;)

Tusind tak for hjælpen :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjener vist meget almindeligt. Lige knap 31.000. Nu har jeg i første omgang regnet med de 18.000. Så har jeg da lidt ro i sjælen ;)

Tusind tak for hjælpen :lovebk

 

Så er der ingen ko på isen og de 18.000 er rigtigt. Og det var så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der ingen ko på isen og de 18.000 er rigtigt. Og det var så lidt :)

Fedt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Hvis du blev ledig 1. august, så skriver du din månedsløn x 7 ind under lønindkomst og dagpenge x 5 ind under dagpengerubrikken. Det er egentlig ret simpelt. Og ja, du skal gøre det for 2015, og det skal være NU, så dit ændrede fradrag kan være med på årets sidst udbetalinger (dagpenge for november og december). 

For 2016 skal du også rette, og så skal du ændre den igen, når du kommer i arbejder. Så undgår I dumme overraskelser.

Men der er også en rubrik der hedder indkomst og betalt skat indtil ændring, så.... Jeg er forvirret og hænger på 22 minut igennem hos SKAT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så man kan regne med de 18.000 hvis man får højeste sats??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter intet lige nu!!!! Jeg er så irriteret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd - jeg fik lige rettet mit :)

Jeg ringede til udbetaling dk (og kom igennem på 2 min), der var en sød dame der kunne fortælle mig mit præcise ugebeløb. Beløbet er fastsat efter hvor mange timer/ugt man arbejder. Så er man på deltid, er det en god ide lige at tjekke, så man er helt sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man ændre noget fra su til dimittenddagpenge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man ændre noget fra su til dimittenddagpenge?

Ha, det sad jeg også lige og tænkte på :D

Men ja, det vil jeg da mene. Indtægten skal jo vist stå i et andet felt og så er det jo også flere penge. Har dog ikke lige regnet ud endnu hvor meget jeg skal skrive på ved dagpengene. Ved du hvor meget man får om måneden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER