Ihpets-mortilto

Vitaminer + boost af immunforsvar

36 indlæg i dette emne

Den har været oppe før, men for den langsomme mig - kan vi så ikke tage den igen?

W bliver ramt af alle baciller i miles omkreds, noget vi aldrig har prøvet faktisk. Jeg mistænker at det er fordi, det nu er første "vinter" uden amning.

Hvad kan vi gøre? Hvilke vitaminpiller? Er der nogle mælkesyredråber til hans alder (han er vel for gammel til biogaia?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi giver pt Noah:

 

Morgen foer morgenmad: 

Urtemix

Pukka Elderberry Syrup(hoste)

 

Med morgenmaden:

Spektrum Kids 1-2 stk, mest 1 og maaske en til aftensmaden ved sygdom

D-pearls 1 stk

Bidro Kids

Bio Strath

 

Aften: 

Bio Strath

Acerola C-vitamin

Evt en Spektro Kids. 

 

Saa faar han 10 dage om ugen maaneden Malva di Noche. Der er noget noeddenoget, men hvis ikke det, saa NDS Panda hver anden aften. 

 

Vi goer meget for soevnen og at han spiser godt og ikke faar en masse sukker og for meget pasta/hvidt broed(svaert her!). 

 

Vi tager ogsaa toej af, naar vi kommer hjem fra BH og vasker haender som det foerste. 

 

De dage, vi giver Malva di Noche, der faar han ogsaa en naturlig naesespray og vi vasker naese som yogier sammen et par gange om ugen. 

 

Jeg laver ogsaa en urtethe til ham, som Caroline Fibaek har givet mig opkrift paa.

 

Det er herremeget! Men det virker til at virke og saa er det helt ok med mig, for Noah har nu ellers hostet i et aar eller mere. Vi har vaeret til 2 speciale laeger med ham og de er begge soede og giver os en god hjaelp til det her program. Vi har givet det siden 22 september og det er foerst nu, vi kan maerke at det giver mening. Nu er han saa igen ramt, men han hostede ikke foer, saa det var faktisk helt vildt godt! 

 

Denne gang holder jeg ham hjemme til han er helt rask og ikke har hoste og snot. Vi skal have ham helt boostet og hans system skal ikke have mere at goere end med det, han har nu. Idag har jeg ogsaa vaeret en tur ved vandet med ham, fordi baade ham og jeg har det langt bedre ved havet. Det hjalp! Men der var ogsaa over 20°c og en stoooor sol ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 dage om ugen? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 dage om ugen? :D

Jeg tænkte også, at det er nogle lange uger dernede sydpå :D

Mon ik det er 10 dage i måneden? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver kun biogaia/semper som tyggetablet og så en multivitamin.

Anabella har generelt et godt immunforsvar :)

Julius får også biogaia, bare i dråber. Han har endnu ikke været "rigtig" syg, altså andet end lidt snot.. Men jeg ammer jo også stadig en del.

Edit: i perioder får hun også infeksin dråber i sit vand. Det kan ofte fange/mindske en forkølelse der er under optræk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 dage om ugen? :D

 

 

Jeg tænkte også, at det er nogle lange uger dernede sydpå :D

Mon ik det er 10 dage i måneden? ;)

 

Ha ha ha, de kan da ogsaa vaere frygteligt lange nogle gange, men som regel faktisk for korte  :D

 

Det er rettet ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver kun biogaia/semper som tyggetablet og så en multivitamin.

Anabella har generelt et godt immunforsvar :)

Julius får også biogaia, bare i dråber. Han har endnu ikke været "rigtig" syg, altså andet end lidt snot.. Men jeg ammer jo også stadig en del.

Edit: i perioder får hun også infeksin dråber i sit vand. Det kan ofte fange/mindske en forkølelse der er under optræk :)

Hvor køber du de der bio Gaia tyggetablet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber du de der bio Gaia tyggetablet?

I Matas :) de hedder bare semper nu, hvis nu de ikke lige kan finde dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver omni mini og Nordic naturals omega 3, 2 kapsler hver morgen, i perioder får hun udos choice infant probiotics også.

Hun har ikke været syg i snart 1.5 år!! Om det skyldes kosttilskud eller held vides ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver:

Morgen:

D-dråber

Bio strath

Bio semper

I løbet af dagen

Bio strath

Aften:

Omnimini multi

EyeQ fisk

Soleray kalk

Hun er syg hver 2.-3.uge.. :(

Derudover zoneterapi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Matas :) de hedder bare semper nu, hvis nu de ikke lige kan finde dem.

Ok. Vidste ikke at man kunne få dem i tablet udgave :yay Albert får dråberne, men fedt med tyggetablet til E!

Nå men Edith får:

1 D-Pearl

1 multivitamin

Biostrath morgen og aften

Infeksin, når der er optakt til noget, hvilket vil sige det meste af vinteren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er i goe altså!!! :kiss

Jeg skal virkelig have gjort mig i noget, for det der konstante snot og host er simpelthen for træls!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer helt til at overveje, om vi burde give V mere, han får kun omni mini. :unsure

Men han er sjældent syg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder her og tænker om jeg burde begynde at give Ida noget. :unsure

Men hun er aldrig syg. Har kun været syg 2 gange, hvor det ikke skyldes tænder den gang. Og anden gang var for cirka en måned siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis ikke I har unger, der har behov, så tror jeg da ikke at det er nødvendigt.

Edith fik jo AB, 2x lungebetændelse, som startede, da hun var 1 år og 3 mdr og derfor begyndte vi på d pearls, biostrath og så infeksin indimellem..

Der er rigtig meget snot i vs og bh og derfor får hun de ekstra ting nu plus hendes far har et :numse immunforsvar, så vi helgarderer os bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah faar meget af det, vi giver ham, som en kur, fordi han var syg med 4 dage imellem sidste vinter og saa har han hostet sig igennem sommeren. "En rest fra vinteren" blev vores boernelaege ved med at sige. Men vi var saa hos en naesehalslaege og en anden boernelaege, hvorefter det hele tilsammen og med os  selv blev til den her plan. 

 

Det giver god mening for os, men havde han ikke vaeret syg, saa ville jeg nok bare give en vitaminpille og omega 3  :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver ikke Ayah noget som helst, men hun er også sjældent syg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men for pokker altså! Nu er hoste og snot igeeeeeeeeen blusset op! Han hoster konstant og jeg tvivler på vores nattesøvn :(

I morgen har vi tid til at runde Matas/apotek, så nu må det være!

Jeg har læst alle svarene, men synes stadig lidt det er en jungle :Blush (og mit mentale overskud er ikke eksisterende).

Jeg tænker:

- en multivitamin, vil gerne at det er Solarey (er det ikke sådan de hedder?), men der er vidst 2 slags til børn - ikke? Hvilken er bedst?

- biogaia tyggetabletter

- noget fiskeolie/pille, hvad var det lige der var det gode (og mulige i Matas/apotek, jeg kan ikke overskue at skulle bestille/flere steder).

Mon ikke det er en fin start, eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu læste jeg lige lidt test af multivitamin, og jeg er lidt skræmt over at de fleste overskrider den anbefalede daglige mængde af flere vitaminer :O hvad tænker i om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu læste jeg lige lidt test af multivitamin, og jeg er lidt skræmt over at de fleste overskrider den anbefalede daglige mængde af flere vitaminer :O hvad tænker i om det?

De vitaminer du skal være OBS på er de fedtopløselige - A, D, E og K. De er svære at udskille det overskydende af. De andre tager kroppen som regel bare hvad den har behov for, og "skyller" resten ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vitaminer du skal være OBS på er de fedtopløselige - A, D, E og K. De er svære at udskille det overskydende af. De andre tager kroppen som regel bare hvad den har behov for, og "skyller" resten ud :)

Well i know ;) Og det er netop A og D der er for meget af (og jern og jod og en mere) i flere af dem... <_< Lidt irriterende!

Jeg har jo ikke lyst til at gå og overdosere W hver eneste dag.

D er jeg måske ikke så bekymret for her i vinteren, men A er jo ikke helt godt.

Tænke tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well i know ;) Og det er netop A og D der er for meget af (og jern og jod og en mere) i flere af dem... <_< Lidt irriterende!

Jeg har jo ikke lyst til at gå og overdosere W hver eneste dag.

D er jeg måske ikke så bekymret for her i vinteren, men A er jo ikke helt godt.

Tænke tænke...

Nåja, selvfælgelig gør du det :rolleyes

Sygeplejersken i mig kom lige op. Hun bliver ikke luftet så tit her på barsel, så hun snakker når hun kan :Lolhit

Ja, det er ikke helt nemt. Sgu da også mærkeligt de overdoserer altså :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåja, selvfælgelig gør du det :rolleyes

Sygeplejersken i mig kom lige op. Hun bliver ikke luftet så tit her på barsel, så hun snakker når hun kan :Lolhit

Ja, det er ikke helt nemt. Sgu da også mærkeligt de overdoserer altså :prik

Haha, det kender jeg alt for godt ;)

Jeg forstår det virkelig heller ikke. Og lige til børn (eller alt uden for egen krop faktisk) vil jeg bare hellere gå med livrem og seler. Jeg kan jo ikke mærke om der er noget galt og det er jo ikke fra dag til anden.

Jeg overvejede lidt at han kunne få hver anden dag. Men så er det svært at huske synes jeg.

Jeg tænker på om jeg skal købe den ene soleray hvor han faktisk skal have 2 piller i følge æsken, men så bare give een. Hellere lidt for lidt, han spiser sig jo trods alt også til nogle vitaminer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ADT er ren overlevelsesdosis. Minimum, saa at sige. 

 

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/klubemner/guld.pdf

 

De sunde som Aebleboerns moder Anette og hende Rebecca Persson, som nu hedder Rose Marmonide og min naturopath anbefaler alle Omnimini eller Spektro Kids til boern. 

 

Noah ville som minimum faa

- Spektro Kids

- Probiotika, men her gerne Bio Gaia, NDS Panda eller Udo's Choice Infant. 

- Omega 3 fra Nordic Naturals, hvor aebleboerns Anette ogsaa lukker Eskimo ind i varmen. Noah faar alm med citrus og ikke boerneversion med jordbaer. 

- D-Pearl

- Bio Straath. 

 

Og saa er der god soevn og sund naering at overveje i samme runde. 

 

Det lyder meget som sidste aar hos os. Det er sgu traels. Vi koerer stadig paa paa urtefronten(Urtemix!) og saa er jeg begyndt at lave vandkefir, som Noah synes er rart at drikke(qua probiotika). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Noah faar som det meste 1 Solaray Kids, hvor jeg saa giver to, hvis han skranter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER