sukkermus84

kan svamp påvirke g-test negativt?

5 indlæg i dette emne

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvad der sker med min krop...

 

der er egentligt 2 ting i det.

 

1: Den sidste uges tid har jeg haft lidt kløe i underlivet. Det er ikke første gang, og normalt går det væk af sig selv. Denne gang er det dog ikke forsvundet, og de sidste par dage har jeg også haft lidt ubehag når jeg tisser. Jeg var ved lægen i dag, som sagde at der ikke var infektion i urinen, så derfor er det højst sandsynligt svamp.

 

2: Normalt kommer min mens ret præcist (kan svinge med en enkelt dag, men aldrig mere end det). Den burde være kommet i søndags, men der er absolut ingen tegn på noget endnu. Jeg tog en test tirsdag aften, som var 100% negativ.

 

Hvis jeg har svamp, kan det så påvirke ægløsning / menstruation, eller kan det påvirke en g-test til at vise negativ, selvom man er gravid? Lægen mente ikke at svamp kunne påvirke på den måde, men han havde heller ingen anden forklaring. Hans løsning var: hvis du kan leve med lidt kløen, så vent et par dage med at tage pillen mod svamp, til du får mens / positiv g-test.

 

Hvad siger i? er der nogen der har stået i samme situation? Jeg ved at mens kan udeblive hvis man går og bilder sig ind at man er gravid, det er bare aldrig sket før (og jeg har troet at jeg var gravid MANGE gange!)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ret sikker på, at hverken svamp eller pillerne/salven MOD svamp har nogen som helst påvirkning på en graviditetstest.

 

Den måler jo, om et hormon er der eller ej. Hvis det er, er du gravid - hvis ikke det er, er du enten ikke gravid eller også endnu ikke så langt henne, at det kan måles.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg behandle svampen (sådan en kan blive fuldstændig uudholdelig, hvis man ikke får den behandlet, skal jeg hilse og sige :klap ), og så tag en test dagligt, frem til mens evt. kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at hverken svamp eller pillerne/salven MOD svamp har nogen som helst påvirkning på en graviditetstest.

Den måler jo, om et hormon er der eller ej. Hvis det er, er du gravid - hvis ikke det er, er du enten ikke gravid eller også endnu ikke så langt henne, at det kan måles.

Hvis jeg var dig, ville jeg behandle svampen (sådan en kan blive fuldstændig uudholdelig, hvis man ikke får den behandlet, skal jeg hilse og sige :klap ), og så tag en test dagligt, frem til mens evt. kommer.

Enig i ovenstående. Ubehandlet svamp er ulideligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har fået en pille du skal tage oralt, så skal du være sikker på, at du ikke er gravid, inden du tager den. Der kan være øget risiko for misdannelser hos fosteret (afhængigt af dosis).

Du kan dog uden problemer behandle med canesten creme og stikpiller. Det er uden risiko for en evt graviditet.

Jeg er ret sikker på, at svamp ikke kan give en falsk negativ graviditetstest. Til gengæld kan du jo være en af dem, der først kan teste positivt sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to gange jeg har været gravid har jeg haft en let kløe de første par uger af graviditeten - og det var hverken svamp eller blærebetændelse - men bare graviditet og det er helt normalt.. så måske du lige skulle få testet med din morgenurin om du skulle være gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER