Marianne1983

Gravid

5 indlæg i dette emne

Kan glidecreme skade sædceller??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt generelt, hvis skaden 'kun' er ift bevægelighed har jeg svært ved at tro at det kan påvirke baby, fordi det burde 'kun' have effekt på hvor gode de er til at nå ægget i tide - og det har de jo tydeligvis formået!

Min søn er lavet med brug af glidecreme, og han er da så absolut helt normal!

Altså ja! Det vil jeg også sige! Vores unger er da også hjulpet på vej med glidecreme, og de er da vist også helt normale. Altså med mindre det skaber et voldsomt temperament :chin:

Ej, hvis sædcellerne var blevet skadet, ville de ikke kunne nå frem til ægget. Så tror du kan være helt rolig!

Og tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det beroliger mig. Jeg tænkte ikke over ikke at bruge det. Tænkte bare om det kunne ødelægge det genetiske materiale i sædcellen. Men I har nok ret - hvis der var noget i vejen var de vok ikke nået frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke skadeligt med glidecreme, så tag du det helt roligt :) Man fraråder ofte brugen, når man forsøger at blive gravid, men det er fordi at det netop hæmmer deres bevægelighed, som du selv skriver og det kan gøre det svært for sædcellerne at nå op til ægget for at befrugte det. Det er tydeligvis lykkedes for jer alligevel, så stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER