Guest

En godt føde måltid?

12 indlæg i dette emne

jeg skal sættes igang på mandag kl 9.20

Hvad tror i er et godt morgen måltid at indtage inden?

Hvad tror i er godt til frokost? Hvis nu det ikke rigtig går igang.

Ja hvad ville i selv spise dagen før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige hvad du har lyst til - men gerne noget med lidt gods i tænker jeg? Så du har lidt energi til fødslen :)

Da jeg havde veer fik jeg tun-rugbrødsmadder og kakao

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor lavede sine fantastiske frikadeller, med kartofler og grøntsager til os om aftenen den dag jeg var sat i gang med Lilly. Jeg nåede at få en lille portion inden vi tussede op på fødegangen og fik prikket vandet. Det var super, for de andre fødsler har jeg været døden nær af sult (ca) lige efter fødslen, og der får man ikke andet end ½ toast som ens endnu mere sultne kæreste æder inden man får set sig om mens man prøver at lære at amme igen. Så altså... spis noget godt som gør dig mæt og tilpas efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå efter "langsomme" kulhydrater, protein og lidt sukker... Det skal være mad, som kroppen kan arbejde med, og som giver energi over længere tid :)

Under A's fødsel spiste jeg 2 stk rugbrød med ekstra meget pålæg og en banan til morgenmad, mellem veerne. Til frokost, lige inden jeg fik presseveer, spiste jeg en banan og drak lidt af en (ikke light) cola :)

du kan få mad fra cafeteriaet på barselsgangen under fødslen, D fik også mad derfra (gratis), men jeg ved ikke, om det afhænger af ens jordmoder, om man får lov til det eller om det er standard :unsure

Jeg ville dog nok foretrække at have et par rugbrødsmadder med til mig selv, for min erfaring er, at de er liiiidt for gavmilde med de hurtige kulhydrater i cafeteriaet. Og deres sandwiches er af lyst brød, så vidt jeg husker, så det er heller ikke noget med så meget gods i :)

(Og for øvrigt, så mætter deres sandwiches bare ikke en dyt :P da jeg var indlagt under graviditeten med T, der kunne jeg snilt spise 3-4 stykker af dem til natmad og stadig være sulten bagefter :lol )

Det er standard, vi fik også begge mad da vendingsforsøget blev noget bras så det er helt sikkert standard :)

Men tror nok manden skal betale efterfølgende! Altså når man er indlagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor lavede sine fantastiske frikadeller, med kartofler og grøntsager til os om aftenen den dag jeg var sat i gang med Lilly. Jeg nåede at få en lille portion inden vi tussede op på fødegangen og fik prikket vandet. Det var super, for de andre fødsler har jeg været døden nær af sult (ca) lige efter fødslen, og der får man ikke andet end ½ toast som ens endnu mere sultne kæreste æder inden man får set sig om mens man prøver at lære at amme igen. Så altså... spis noget godt som gør dig mæt og tilpas efter min mening.

Jeg kan huske en halv rundstykke jeg fik 2 bidder af inden den blev kørt væk efter fødslen. Så jeg har sørget for:

Musli barer

Knækbrød

Chokolade

Druesukker

Juice

Og Pepsi

I føde tasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker mest på morgenmad hjemmefra inden vi møder ind til igangsættelse! Altså er vi ude i baked beans, æg og groft brød?

Er det yoghurt med en god hjemmelavet musli med masser af kerner og sundt fedt?

Eller?

Frokost regner jeg næsten med vi tager hjemme - rugbrøds madder med en god spegepølse og grøn pesto eller sådan noget. Men under fødslen kan det også blive FOR tungt og uoverskueligt.

Men hvis nu jeg går med den tunge morgenmad og så yoghurt til middag? Eller er det for lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hjemmefødselsjordemoder er af den overbevisning at havregrød er det eneste rigtige at føde på. Har faktisk hørt hende tale i telefon med en kvinde med veer hvor hun sagde " godt, så sørger du for at spise en stor portion havregrød. Det kan være svært at få det ned, så måske du skal ha lidt hjælp. Og så ringer du igen når der bliver kortere mellem veerne"

Ved ikke liiige om jeg kan få havregrød ned til den tid, men det er altså hendes råd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hjemmefødselsjordemoder er af den overbevisning at havregrød er det eneste rigtige at føde på. Har faktisk hørt hende tale i telefon med en kvinde med veer hvor hun sagde " godt, så sørger du for at spise en stor portion havregrød. Det kan være svært at få det ned, så måske du skal ha lidt hjælp. Og så ringer du igen når der bliver kortere mellem veerne"

Ved ikke liiige om jeg kan få havregrød ned til den tid, men det er altså hendes råd...

Ha ha! Ej havregrød bliver det ikke! Det bryder jeg mig bare ikke om :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis du skal sættes igang med stikpille om morgenen, er der vel jævnt stor sandsynlighed for, at morgenmaden ikke bliver det sidste måltid du indtager inden fødslen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis du skal sættes igang med stikpille om morgenen, er der vel jævnt stor sandsynlighed for, at morgenmaden ikke bliver det sidste måltid du indtager inden fødslen? :unsure

Ja meget, men vil alligevel gerne have noget "ordentligt" og kan ikke finde ud af om det skal være "tungt" eller "let". Og et stort måltid er dumt eller 2-3 små er bedre (fx yoghurt/skyr med hj.lavet müsli, en time derefter en grov bolle og et kogt æg og senere frugt :chin: )

Jeg har dog tænkt at bananer er godt. Jeg kan faktisk altid spise lidt banan, det er let at få ned, mætter godt af en frugt og frigiver energi, så det må vi have i huset :) og så rugbrød! Man kan vel altid spise en lever-klapper og agurk :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine tanker går lidt i retning af, at det skal være "ok" at kaste op og/eller få ud den anden vej, hvis fødslen trækker ud og du skal have klyx. Energien tror jeg, man finder i adrenalinen under fødslen og ellers vha druesukker/juice/banan undervejs.

Jeg tror, jeg ville spise let, a la banan, brød, yoghurt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine tanker går lidt i retning af, at det skal være "ok" at kaste op og/eller få ud den anden vej, hvis fødslen trækker ud og du skal have klyx. Energien tror jeg, man finder i adrenalinen under fødslen og ellers vha druesukker/juice/banan undervejs.

Jeg tror, jeg ville spise let, a la banan, brød, yoghurt. :)

:ditto

Men jeg kaster også op når jeg føder :p Synes dog yoghurt er ulækkert at kaste op :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER