Guest

Hvor tydeligt mærker I liv?

9 indlæg i dette emne

Jeg mærkede liv for 1. gang ca. midt februar og har efterfølgende mærket liv løbende men ikke hver dag. Det er ikke tydeligt jeg kan mærke det endnu, men lidt bobler engang imellem og meget utydelig puf. Bliver lidt nervøs når jeg endnu ikke kan mærke noget tydeligt hver dag, men det er nok bare mig der er lidt sort-seer engang imellem :( Jeg glæder mig til d. 11. hvor jeg får den lille at se igen.

Hvor tit mærke I liv og hvor tydeligt er det når I mærker det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke du har nogen grund til bekymring. Det er faktisk meget tidligt du har kunnet mærke liv, i hvert fald hvis du er førstegangsgravid.

Jeg har mærket det tre gange. Sidste gang var det så tydeligt at min tommelfinger løftede sig fra maven (min hånd lå ovenpå).

Men ellers har det ikke været særlig tydeligt og jeg har som sagt ikke mærket det særlig meget. De tre gange jeg har været til scanning har han ellers faret rundt :-) Så det er bestemt ikke fordi han ligger og slapper af derinde ;)

Jordemoderen, der scannede mig i går, sagde at det ikke var så mærkeligt, hvis jeg ikke mærkede liv endnu. Da moderkagen (tror jeg nok) stadig var meget tyk.

Så jeg synes det er alt for tidligt du bekymrer dig :)

Tror snarere, at du har været heldig at mærke det så meget så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede også det første liv midt i februar og ikke mange dage efter var det hver dag. Det føltes som at blive trykket med en finger, synes jeg. De sidste ca. 10 dage har den sparket en del og nogle gange så hårdt at det har gjort lidt ondt. Min kæreste har også mærket den en dag han havde hånden på min mave.

Men jeg er altså også ekstremt følsom i min krop generelt, noget min læge også siger. Så du skal ikke bekymre dig :) de fleste mærker først liv fra 20. uge og det er vist ikke engang hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har mærket liv, for aner ikke hvordan de der bobler føles. Men jeg har op til flere gange mærket sådan en bule på min mave som jeg har kunne røre ved og som er forsvundet igen efter kort tid. Er det sådan i har kunne mærke liv? Eller er det bare min tarm jeg har kunne mærke? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første liv jeg mærkede overhovedet var sådan en hård bule i venstre side, den var der nogle minutter og så gled den "ned" igen. 2 dage efter mærkede jeg de første puf på indersiden samme sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - I har fået beroliget mig en smule :kram2

Jeg tænker bare for meget over tingene i øjeblikket og skal lige vende mig til at det er en baby der laver bulen på min mave og ikke alt mulig andet :blush Jeg skal jo også til scanning i næste uge så der får jeg den lille at se igen. Det bliver bare så dejligt igen at få det bekræftet :loveshower

Det skal siges jeg for 2 år siden havde en cyste på 22 cm. i underlivet og den sad også som en bule på maven så jeg så gravid ud. Min hjerne skal nok lige vende sig til at det ikke er det denne gang :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første liv jeg mærkede overhovedet var sådan en hård bule i venstre side, den var der nogle minutter og så gled den "ned" igen. 2 dage efter mærkede jeg de første puf på indersiden samme sted :)

SÅ HAR JEG JO OGSÅ MÆRKET LIV!!! :loveshower Det er lige præcis som du beskriver det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ HAR JEG JO OGSÅ MÆRKET LIV!!! :loveshower Det er lige præcis som du beskriver det.

:loveshower hehe. Det er bare så bekræftende og dejligt :loveshower

Jeg vidste hellere ikke det var liv jeg mærkede før jeg snakkede med min mor og hun sagde med det sagde jeg beskrev følelsen at det var helt sikkert den lille der gjorde opmærksom på sig selv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :loveshower det er også bare så hyggeligt når den sparker rigtig tydeligt, man føler nærmest man har kommunikation med den lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER