BabyBlue

Overtro omkring at få barnevognen inden fødsel

13 indlæg i dette emne

Jeg er en ret pragmatisk type, der ikke generelt er overtroisk.

 

Så kom jeg til at sige til min mor og svigermor, at vi havde kig på en barnevogn på nettet, og at den bare kunne leveres direkte hjem. Og så flegnede de damer altså helt ud. :D

Uha nej, dét må man altså ikke, og dét er godt nok helt reel overtro.

Jeg tror altså ærligt talt ikke en fis på sådan noget, men jeg overvejer om jeg bare skal føje mig for husfredens skyld. De har begge to tilbudt, at barnevognen kan være hos en af dem indtil jeg føder. Men jeg ville bare gerne selv pakke den ud og lige tjekke og gøre den klar, og glæde mig til at bebs skal ligge i den. :kuller

De bor begge to over en times kørsel væk, så det er lidt langt at tage bare for at pakke den ud og kigge på den.

 

Har I andre respekteret "reglen" om ikke at få barnevognen hjem før efter fødslen?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en ret pragmatisk type, der ikke generelt er overtroisk.

Så kom jeg til at sige til min mor og svigermor, at vi havde kig på en barnevogn på nettet, og at den bare kunne leveres direkte hjem. Og så flegnede de damer altså helt ud. :D

Uha nej, dét må man altså ikke, og dét er godt nok helt reel overtro.

Jeg tror altså ærligt talt ikke en fis på sådan noget, men jeg overvejer om jeg bare skal føje mig for husfredens skyld. De har begge to tilbudt, at barnevognen kan være hos en af dem indtil jeg føder. Men jeg ville bare gerne selv pakke den ud og lige tjekke og gøre den klar, og glæde mig til at bebs skal ligge i den. :kuller

De bor begge to over en times kørsel væk, så det er lidt langt at tage bare for at pakke den ud og kigge på den.

Har I andre respekteret "reglen" om ikke at få barnevognen hjem før efter fødslen?? :)

Med barn nr 1,gjorde vi det og sjældent har jeg fortrudt noget så meget.

Han blev født lørdag i pinsen så der gik 5,dage med fantastisk vejr hvor vi var lådt inde i lejligheden....

Så med tvillingerne fik vi vognen hjem inden fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores stod hos mine svigerforældre. Vi kørte den selv derud (de bor 5 km væk), og pakkede den ud.

Min svigermor vaskede de dele, der kunne vaskes og gjorde den klar og så kørte de den hjem til os, mens vi lå på sygehuset, da jeg havde født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overholdt det også med den første :)

Med den anden, brugte vi den stores barnevogn.. (Lillesøster er født 21. April og storesøster stoppede med at sove i barnevogn da hun begyndte i børnehave 1. Maj!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi respekterede det, men jeg er også relativt meget overtroisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte slet ikke over det, tror bare når der er et barn i forvejen på matriklen så er den potte ligesom ude. Barnevognen er der jo i forvejen ;o)

Den blev leveret, og så stod den fint i børneværelset og ventede - alt gik godt og alle er sunde og raske! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste slet ikke, at man ikke måtte rede seng. :wacko :D

 

Ved barn nr. 2 ville jeg aldrig overveje den overtro med vognen, for der har man den jo i huset i forvejen. :D Er det ikke også kun gældende for det første barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte vores brugt og den stod ligeså fint indenfor og ventede på at skulle i brug. Så nej, vi fulgte overhovedet ikke overtroen på nogen som helst måde - heller ikke med sengen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en ret pragmatisk type, der ikke generelt er overtroisk.

Så kom jeg til at sige til min mor og svigermor, at vi havde kig på en barnevogn på nettet, og at den bare kunne leveres direkte hjem. Og så flegnede de damer altså helt ud. :D

Uha nej, dét må man altså ikke, og dét er godt nok helt reel overtro.

Jeg tror altså ærligt talt ikke en fis på sådan noget, men jeg overvejer om jeg bare skal føje mig for husfredens skyld. De har begge to tilbudt, at barnevognen kan være hos en af dem indtil jeg føder. Men jeg ville bare gerne selv pakke den ud og lige tjekke og gøre den klar, og glæde mig til at bebs skal ligge i den. :kuller

De bor begge to over en times kørsel væk, så det er lidt langt at tage bare for at pakke den ud og kigge på den.

Har I andre respekteret "reglen" om ikke at få barnevognen hjem før efter fødslen?? :)

Nej vi respekterede ikke den overtro, fik den hjem og luftet og øvet os i at samle og skille ad. Og redte både den og vugge + tremmeseng op og havde alt klar. Oldeforældrene korsede sig og kunne slet ikke have det og blev direkte sure over hvordan vi kunne finde på det. Tja vi tog chancen og regnede med at komme hjem med sund, rask og levende baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde, men kun fordi min mor og bedsteforældre er en smule overtroiske, og de bor kun 10 minutters kørsel væk, så det var ikke noget problem at have den stående hos min mor.. :D

Vi havde så heller ikke behov for den umiddelbart efter fødslen, fordi jeg ikke kunne gå ret meget i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde alt klar en måned før termin - også barnevogn og redt seng :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overholdt det ikke.. Jeg glædede mig så meget, så den stod og tronede så flot i stuen :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det præcis som dig, men fik samme reaktion fra flere i familien, så endte med ar overholde det præcis for husfredens skyld :P Vi hentede barnevognen i butikken ca 2 mdr før termin, og så blev den kørt ud til mine forældre, der bor ca 20 min væk. Da baby blev født, kørte mine forældre hjem til os med den samme dag som vi kom hjem fra hospitalet, så vi har ikke undværet den.

Jeg redte vuggen fuldstændig, inden baby var født. Tænker der må være grænser fra galskaben... :P

Overordnet tænker jeg, at I skal gøre det, der føles rigtigt for jer! I vil blive mødt med en million (velmenende) råd i forbindelse med graviditet og baby, og så gælder det om at navigere i den jungle og gøre de ting, der føles rigtigt for jer og så pænt set bort fra resten. :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER