Guest

Operation efter fødsel erfaring?

29 indlæg i dette emne

Ved mit aks som gik efter bogen kom jeg på opvågning sammen med mand og barn. Jeg havde egen stue og min jm var ovre ved mig hvor Asger blev målt og vejet. Jeg ringede fra opvågningen til familien og meddelte dem nyheden. Asger var jeg kun adskilt fra, da han var på undersøgelsesbordet.

Så det kommer helt klart an på sygehuset ;)

Fødte du i Herning? Eller hvor hører du til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg røg også på operations bordet lige efter fødselen, moderkagen kom fint ud, men kort efter styrt blødte jeg, og de mistænkte at der sat væv fra moderkagen tilbage derinde. Jeg fik "bare" ny bedøvelse i min epi, og jeg var vågen under det hele.. De fandt blot at min livmoder var helt udkørt og derfor ikke trak sig sammen overhovedet, så de synede min bristning og gav ekstra medicin for at få livmoderen igang. Så kom jeg på opvågning, hvor manden og Silas kom ned til mig.. Jeg kan ikke rigtig huske hvor lang tid der gik, men måske 2 timers tid.

Det var dengang ret traumatisk det hele.. Men nu kan jeg godt se tilbage på det, og tænke... Ak ja men jeg overlevede jo:)

Silas kom i armene på farmand da jeg blev kørt til OP, og de to sad på fødestuen og ventede på mig, og der var en jordemoder som snakkede med manden om hvad der lige var sket og beroligede ham... Både han og mig selv var nok lige bange for om jeg skulle dø.. Ja jeg ved godt det lyder drastisk, men jeg tror faktisk det var det vi tænkte og følte hver for sig da det foregik..

Jordemoderen fulgte også Silas og manden over til mig på opvågningen. Hvorfor vi senere blev flyttet til barselsgangen.

Dagene på barselsgangen, er jo så et helt kapital for sig... Så det kommer ikke her..:)

Jeg tror virkelig også at det er møj traumatisk. Især hvis man ikke er forberedt på at det kan ske som BBM skrev.

Altså der er jo en grund til at de handler så hurtigt som de gør, for det ER farligt! Men de er jo så dygtige at der yderst yderst sjældent sker noget alvorligt.

Følelsen af frygt kender jeg fra mit blod tab efter MA. Den der mistede kontrol er VIRKELIG skræmmende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødte du i Herning? Eller hvor hører du til?

Jeg endte med at høre til på Skejby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at høre til på Skejby

Nå ja det vidste jeg faktisk godt :rolleyes hvis bare hjernen lige fulgte med ik :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER