Guest

Strik og pindestørrelser

2 indlæg i dette emne

Et hurtigt spørgsmål... jeg har ledt på google og kan tydeligvis ikke finde ud af at søge idag :D

 

Jeg har en strikkeopskrift. Størrelsen skal være en tand større end hvad opskriften går op til. Jeg gider ikke lige kaste mig ud i ekstra masker og så videre. Opskriften siger en pindstørrelse på 3,5. Hvad er det nu basisreglerne siger? Skal jeg gå en halv eller hel størrelse op? Altså pind 4 eller pind 4,5? 

 

Det har selvfølgelig også noget at gøre med garn (som umiddelbart matcher opskriften ret godt), og hvor stramt/løst jeg strikker, men skal bare lige høre med de der basisregler. Jeg kan simpelthen ikke huske det lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som du skriver afhænger det jo lidt af hvor stramt/løst du strikker og om garnet kan bære det.

Jeg strikker selv lidt stramt, så skal ofte gå en halv pinde størrelse op for at få strikkefastheden til at passe. Det er dog mest når jeg strikker med tynde garner på tynde pinde.

Hvis garnet kan bære det uden at maskerne bliver for luftige tror jeg at jeg ville forsøge mig med en hel pindestørrelse større...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER