Ema

Et spørgsål om flygtninge

95 indlæg i dette emne

Jeg tænker bare at det jo ikke er fordi dk ikke har forsøgt - og det er ikke fordi jeg ikke synes man så skulle kigge på de regler.

Men nu er reglerne som de er - af en eller anden grund. Også synes jeg altså man bør følge dem..

Og jo, jeg ville også gøre meget for camille eller Leah.. Men tvivler altså på min mor ville sætte sig i et tog og stampe i gulvet hvis hun kom til et land og fik forklaret at der altså kun bar to muligheder.

Jeg tænker bare: hvad er det de forventer vi skal gøre? Tvivler da på svenskerne bliver glade hvis vi sender dem derop når de har sagt nej tak. Så kan vi så stå tilbage som bussemændene..?

Ville du stampe, ikke din mor, dig? Jeg ville stampe, brøle og kæmpe for Andrea! Og jo forældre er blevet skilt fra deres små børn!

Har DK forsøgt? Med hvad? At fortælle dem at danske liv altså er vigtigere og vi er bange for deres påvirkning? Og jeg ville egentlig give svenskerne ret - Danmark er en bussemand pt. Vi hytter hellere vores eget skind end hjælper andre mennesker. Jeg er møghamrende ligeglad med hvorfra folk kommer - folk i nød, danske som udenlandske, bør hjælpes! Ikke fordi vi skal, men fordi vi har en menneskelig forpligtigelse til at ville!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den annonce regeringen har indrykket er intet mindre end afskyelig!!! Jeg har som sådan ikke noget imod at der stilles krav til dem som er i Danmark, uanset hudfarve og religion, mere vil jeg sådan set ikke gå ind i den del, men støjbergs annonce er absolut afskyelig og usmagelig!!!!

Og jeg tror helt ærligt på, at det må give en syngende vælger-lussing, for det var IKKE det den brede danske befolkning ønskede, og lur mig om ikke både V-vælgere og DF-vælgere synes den er for meget... Selvom der selvfølgelig er folk som synes den er berretiget!

Og som jeg ser det, så skal vi bestemt gøre oprør mod uretfærdig lovgivning - det er en demokratisk ret og pligt! Men vi skal gøre det rigtigt! Fint med demonstrationer! Fredsringe rundt om moskeer og templer osv... Det er det vi kan, udover at stemme ved alle muligheder vi har, men det er ikke okay at bryde loven medmindre det handler om menneskeliv!

Jeg synes der er en forskel i at bryde loven for at redde et menneskeliv, og så at bryde loven fordi man synes det er noget pjat... Vi må heller ikke køre for stærkt fordi vi mener fartgrænserne er noget pjat...

Jeg er enig. Jeg synes også jeg skrev at man ikke skulle bryde reglerne men kæmpe for at ændre dem? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det starter jo et sted..

 

Jeg kan ikke følge dig...

 

Mht. den "selvtægt" der foregår er jeg splittet. Jeg er enig med JustMe i at man jo ikke kan køre for stærkt og bare betale bøden, fordi man synes fartgrænser er fjollede. Helt enig! IMO handler det også om menneskeliv, fordi man mangedobler chancen for at gøre skade på andre. Men eksemplet er godt!

På den anden side er jeg en sucker for louisefs (var det ikke dig) eksempel med, at uden lidt civil ulydighed havde kvinderne aldrig fået stemmeret. Lidt civil ulydighed kan være forfriskende og udviklende for et samfund. Den mere ekstreme case er Nelson Mandela, som også tog sin straf. Nu synes jeg ikke vi skal sammenligne ham og Zornig (eller for nogle år siden Leif Boch Hansen), men vi har nogle gange brug for de her mennesker til at sige stop og starte en debat og en udvikling. Det er er bare meget svært - og meget individuelt - hvor grænsen går, og hvilke tanker og målsætninger som ligger bag. I virkeligheden har det jo kun ægte værdi, hvis det er en opofrende handling med et højere formål (og som på nuværende tidspunkt ikke gør nogen fortræd), og det kan man ikke lige sådan måle på. 

 

Så det er ikke fordi jeg har en klar og skarp holdning til det. Det er bare mere nuanceret end som så, og selvom det i konteksten lyder lidt usmageligt, er der også noget spændende over dén udvikling IMO. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig ville jeg stampe! Det er BØRN og de skal være med deres forældre der kan passe på dem.

Men voksne mennesker kan altså godt passe på sig selv...

Ville du stampe, ikke din mor, dig? Jeg ville stampe, brøle og kæmpe for Andrea! Og jo forældre er blevet skilt fra deres små børn!

Har DK forsøgt? Med hvad? At fortælle dem at danske liv altså er vigtigere og vi er bange for deres påvirkning? Og jeg ville egentlig give svenskerne ret - Danmark er en bussemand pt. Vi hytter hellere vores eget skind end hjælper andre mennesker. Jeg er møghamrende ligeglad med hvorfra folk kommer - folk i nød, danske som udenlandske, bør hjælpes! Ikke fordi vi skal, men fordi vi har en menneskelig forpligtigelse til at ville!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dk har da forsøgt at få dem til Sverige - men Sverige vil ikke have dem??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sverige mener vist "bare" at vi alle skal hjælpes med flygtninge-problematikken. Så hvis Danmark nu stod rank og hjalp disse mennesker i nød til et godt liv så ville Sverige ikke skulle hjælpe dem alle, og flygtningene ville måske ikke føle behovet for at undvige Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dk har da forsøgt at få dem til Sverige - men Sverige vil ikke have dem??

Sverige vil følge reglerne!!!! De har ikke sagt de ikke vil have dem, bare at det skal gå rigtigt til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den annonce regeringen har indrykket er intet mindre end afskyelig!!! Jeg har som sådan ikke noget imod at der stilles krav til dem som er i Danmark, uanset hudfarve og religion, mere vil jeg sådan set ikke gå ind i den del, men støjbergs annonce er absolut afskyelig og usmagelig!!!!

Og jeg tror helt ærligt på, at det må give en syngende vælger-lussing, for det var IKKE det den brede danske befolkning ønskede, og lur mig om ikke både V-vælgere og DF-vælgere synes den er for meget... Selvom der selvfølgelig er folk som synes den er berretiget!

Og som jeg ser det, så skal vi bestemt gøre oprør mod uretfærdig lovgivning - det er en demokratisk ret og pligt! Men vi skal gøre det rigtigt! Fint med demonstrationer! Fredsringe rundt om moskeer og templer osv... Det er det vi kan, udover at stemme ved alle muligheder vi har, men det er ikke okay at bryde loven medmindre det handler om menneskeliv!

Jeg synes der er en forskel i at bryde loven for at redde et menneskeliv, og så at bryde loven fordi man synes det er noget pjat... Vi må heller ikke køre for stærkt fordi vi mener fartgrænserne er noget pjat...

Præcis!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke følge dig...

Mht. den "selvtægt" der foregår er jeg splittet. Jeg er enig med JustMe i at man jo ikke kan køre for stærkt og bare betale bøden, fordi man synes fartgrænser er fjollede. Helt enig! IMO handler det også om menneskeliv, fordi man mangedobler chancen for at gøre skade på andre. Men eksemplet er godt!

På den anden side er jeg en sucker for louisefs (var det ikke dig) eksempel med, at uden lidt civil ulydighed havde kvinderne aldrig fået stemmeret. Lidt civil ulydighed kan være forfriskende og udviklende for et samfund. Den mere ekstreme case er Nelson Mandela, som også tog sin straf. Nu synes jeg ikke vi skal sammenligne ham og Zornig (eller for nogle år siden Leif Boch Hansen), men vi har nogle gange brug for de her mennesker til at sige stop og starte en debat og en udvikling. Det er er bare meget svært - og meget individuelt - hvor grænsen går, og hvilke tanker og målsætninger som ligger bag. I virkeligheden har det jo kun ægte værdi, hvis det er en opofrende handling med et højere formål (og som på nuværende tidspunkt ikke gør nogen fortræd), og det kan man ikke lige sådan måle på.

Så det er ikke fordi jeg har en klar og skarp holdning til det. Det er bare mere nuanceret end som så, og selvom det i konteksten lyder lidt usmageligt, er der også noget spændende over dén udvikling IMO.

Jeg forstår godt dit argument med civil ulydighed! MEN nu har de været i DK i 3 døgn ikke 3 uger, 3 mdr eller 3 år, lad nu lige tingenes tilstand synke ind! Lad systemet virke! Det er jo som hidsige tumlinger der ikke får deres vilje nu og her og så smider de sig ned på gulvet og skriger!!

Jeg forstår godt flygtningene, men danskerne - de er mig en gåde!!! Hvis nogen er forkælede så er det da os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt dit argument med civil ulydighed! MEN nu har de været i DK i 3 døgn ikke 3 uger, 3 mdr eller 3 år, lad nu lige tingenes tilstand synke ind! Lad systemet virke! Det er jo som hidsige tumlinger der ikke får deres vilje nu og her og så smider de sig ned på gulvet og skriger!!

Jeg forstår godt flygtningene, men danskerne - de er mig en gåde!!! Hvis nogen er forkælede så er det da os!

 

Jamen ja! Og jeg har ingen forståelse for dem som laver opstand og modstand mod politiet. Men jeg KAN altså godt forstå, at hvis man står overfor en familie i nød - i øjenkontakt - og man har det, de har behov for (en bil som kan køre dem mod Sverige), at man så åbner sin dør. 

Hidsige tumlinge synes jeg i hvert fald ikke man bare kan afskrive dem som; de kan bare ikke forvente at de ikke bliver retsforfulgt, fordi de jo bryder reglerne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sverige vil følge reglerne!!!! De har ikke sagt de ikke vil have dem, bare at det skal gå rigtigt til!

Præcist! Og eftersom de er i dk, kan Sverige ikke bare lige få dem, da de skal søge asyl her jo.

Svenskerne vil jo have dem lige så meget som os.

Jeg synes de er mere end velkommen! Jeg synes bestemt de hurtigst muligt skal væk fra tog og motorveje, og ind g have tag over hovedet, mad, lægehjælp, en seng og omsorg!!

Men jeg synes ikke "vi som samfund" kan gøre så meget andet? Vi kan ikke bare trylle reglerne om - sådan fungerer det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt synes jeg netop sammenligningen med en hidsig tumling, i mine øjne kan retfærdiggøre deres handlinger - min pige på 3 ville reagerer på cirka samme måde, hvis der var noget hun virkelig ville! (Hun ville tage sko på, gå mod sin mormor hvis hun ville derop, nægte at spise grøntsager før hun fik chokolade osv). Og det er faktisk lidt sådan jeg ser dem..

jeg kan måske bare ikke helt se en løsning, når den ene part ligesom bare vælger at sige "i er dumme, vi vil have ret"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror i øvrigt også at tidsperspektivet er en vigtig faktor.

Jeg forestiller mig ikke at flygtningene vil sidde i togvogne i 100 dage, for de vil nok komme frem til at, DK er endestationen før eller siden. Men lige nu i det her øjeblik, er de nødt til det (det er i hvert fald det de føler, så kan vi andre udenfor diskutere nød) for at nå frem til det liv de ønsker. De sidder vel dér og tænker: "hva' faen gør jeg?! Skal stoppe min rejse nu, eller skal jeg kæmpe lidt længere. Tænk nu hvis det lykkedes at nå frem til f.x. Sverige, hvis jeg bruger de midler jeg har. Og hvad har jeg - jeg har min stædighed og noget papir og en togvogn, og vi er flere som ønsker det samme. Lad os demonstrere". 

Jeg er måske naiv, men jeg tror de spiller deres kort nu i håbet om at nå helt i mål; jeg forestiller mig ikke at de vil sidde med korslagte arme på motorvejen i månedsvis og spille sure og provokerende, hvis ikke de får deres vilje. De prøver jo bare med det de har at gøre godt med, lige nu og her i dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig svært ved at rumme alt det der sker i øjeblikket. Jeg bliver mismodig og ked af det, og jeg bliver flov fordi jeg simpelthen ikke har overskuddet til at sætte mig ind i baggrunden og reglerne. Jeg bliver vred på nogle folk - og nogle politikere, men jeg bliver også positivt overrasket over andre. Jeg kan godt følge, at der opstår en vis hellighed omkring det at hjælpe, og det ER rigtigt at det er påfaldende at det er så smart at hjælpe i øjeblikket. Men det gør ikke så stor en forskel for mig, så længe man gør noget, skal jeg ikke stille mig til dommer over hvad og hvornår og hvordan (langt hen ad vejen).

Om denne her specifikke situation tænker jeg, der er flere ting som rammer os, og som vi ikke umiddelbart helt kan finde ud af at placere.

Dels taler vi i stor udstrækning om velfungerende mennesker som er vant til en relativt høj levestandard. De flygter ikke fra (i første omgang) sult og underernæring eller et land, som historisk har været dårligt at leve i. De flygter fra en hverdag pretty much som vores. Hvor der var jobs, pengeflow, hverdag, skoler osv, på en måde som vi egentlig godt kan relatere til. De er ikke stakkels sulte børn som i "reklamerne" og de har mobiltelefoner og fornuftigt tøj osv. Det de - som jeg forstår det - flygter fra er et invaderet land, hvor deres stabile hverdag er blevet erstattet af mord, voldtægter, kidnapning, trusler osv. A la hvis Danmark blev invaderet. Og det helt centrale - det har stået på så længe nu at der ikke er udsigt til at det bliver bedre. Så de forlader altså "deres Danmark" fordi det ikke eksisterer mere, og fordi de selv og deres børn pludselig stå overfor uhyrligheder. SELVØLGELIG søger de til et område, hvor de kan slå sig ned og komme videre med deres liv. Men det må være med rædsel, desperation og frygtelig sorg, at de forlader det de havde engang.

Anarkisterne kan godt blive for meget, men jeg tror ikke de er et udtryk for andet end en modpol til den politiske stemning vi har lagt for dagen i Danmark. De reagerer på deres måde med handling, så de kan råbe ud til verden at SÅDAN ER VI IKKE ALLESAMMEN (med modpol i spyttemanden, den syge narrøv). Ligesom flygtningene prøver at råbe os op med deres strejker osv.; VI ER IKKE ALLESAMMEN BEKVEMMELIGHEDSFLYGTNINGE. Der bliver råbt og gjort meget mere eller mindre hensigtsmæssigt, når situationen er desperat.

Ift. at smugle og køre flygtninge rundt...tja... Jeg er todelt. Jeg kan godt lide, når folk handler på deres værdier. Når de står overfor et andet menneske og tænker: "jeg kan ikke forlade dig, jeg risikerer noget af mig, fordi jeg har ligeså meget behov for at hjælpe dig, som du har brug for min hånd". Men det er selvfølgelig ikke så smart overfor fællesreglerne. Jeg tænker vel egentlig, at hvis man overtræderne reglerne, skal man bare være klar til at tage straffen. Og det er nogen gange dét værd - det er op til den enkelte at bestemme.

:respekt Du er den bedste.. Tak! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt Du er den bedste.. Tak! :kram

:ditto ! Jeg er så enig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt Du er den bedste.. Tak! :kram

 

 

:ditto ! Jeg er så enig...

Tak - det er rart at læse :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger ærlig talt ikke så meget med som jeg nok burde. Jeg for det virkelig dårligt og har derfor valgt kun at læse sparsomt med :Blush Virkelig ynkeligt af mig, og bekvemmeligt, sådan at kunne vælge ulykke fra.

Anyways! Så synes jeg faktisk, at det er komplet UMULIGT for os danskere (og tak for det!) at sætte os ind i hvordan de flygtninge måtte have det. Jeg har vældig stor empatisk evne, men hvordan skulle jeg kunne forstå hvordan de har det? Og kan jeg ikke det, hvordan skal jeg så kunne være dommer over, hvordan de håndterer situationen?

Og lige netop det, kan jeg ikke forstå, at så mange prøver. Altså at bedømme hvordan flygtningene burde reagere.

Jeg bliver faktisk lidt underligt til mode over det!

Jeg fatter ikke noget af de regler der er :Blush Jeg har ikke sat mig ind i det. Jeg tror bare at jeg ved (og det ved jeg jo ikke, for jeg har ikke prøvet det), at jeg 1) ville sikre min families sikkerhed og 2) ville prøve at opretholde min vanlige levestandard - ikke for at være grådig, men fordi det er virkelig virkelig underligt, at skulle leve under meget dårligere vilkår end man plejer.

Jeg er også ret sikker på, at jeg ville være ydmyg over for det land jeg kom til. Men jeg ville da godt nok ønske at jeg blev modtaget med velkomst, mens jeg fik lov at være mig - sammen med min familie.

Men sikke en stress! Shit det må tære på en som menneske. Tænk at gå fra at det kører sådan nogenlunde for en som menneske, og så står man pludselig der og kan faktisk ikke tage sig af sig selv - eller dem man holder allermest af. Puh :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger ærlig talt ikke så meget med som jeg nok burde. Jeg for det virkelig dårligt og har derfor valgt kun at læse sparsomt med :Blush Virkelig ynkeligt af mig, og bekvemmeligt, sådan at kunne vælge ulykke fra.

Anyways! Så synes jeg faktisk, at det er komplet UMULIGT for os danskere (og tak for det!) at sætte os ind i hvordan de flygtninge måtte have det. Jeg har vældig stor empatisk evne, men hvordan skulle jeg kunne forstå hvordan de har det? Og kan jeg ikke det, hvordan skal jeg så kunne være dommer over, hvordan de håndterer situationen?

Og lige netop det, kan jeg ikke forstå, at så mange prøver. Altså at bedømme hvordan flygtningene burde reagere.

Jeg bliver faktisk lidt underligt til mode over det!

Jeg fatter ikke noget af de regler der er :Blush Jeg har ikke sat mig ind i det. Jeg tror bare at jeg ved (og det ved jeg jo ikke, for jeg har ikke prøvet det), at jeg 1) ville sikre min families sikkerhed og 2) ville prøve at opretholde min vanlige levestandard - ikke for at være grådig, men fordi det er virkelig virkelig underligt, at skulle leve under meget dårligere vilkår end man plejer.

Jeg er også ret sikker på, at jeg ville være ydmyg over for det land jeg kom til. Men jeg ville da godt nok ønske at jeg blev modtaget med velkomst, mens jeg fik lov at være mig - sammen med min familie.

Men sikke en stress! Shit det må tære på en som menneske. Tænk at gå fra at det kører sådan nogenlunde for en som menneske, og så står man pludselig der og kan faktisk ikke tage sig af sig selv - eller dem man holder allermest af. Puh :(

:ditto til det hele

Du formulerer det så fint stephi - jeg er helt enig i det du skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto til det hele

Du formulerer det så fint stephi - jeg er helt enig i det du skriver :)

:ditto :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - det er rart at læse :)

Jeg er også fuldstændig enig i alt du har skrevet, men det behøver jeg vel efterhånden ikke fortælle dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår stadig ikke hvorfor de kunne forlade Tyskland. Hvis de er registreret der (eller tidligere på rejsen), gælder Dublin-aftalen vel derfra og ikke først i Danmark? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt synes jeg netop sammenligningen med en hidsig tumling, i mine øjne kan retfærdiggøre deres handlinger - min pige på 3 ville reagerer på cirka samme måde, hvis der var noget hun virkelig ville! (Hun ville tage sko på, gå mod sin mormor hvis hun ville derop, nægte at spise grøntsager før hun fik chokolade osv). Og det er faktisk lidt sådan jeg ser dem..

jeg kan måske bare ikke helt se en løsning, når den ene part ligesom bare vælger at sige "i er dumme, vi vil have ret"

Det var nu danskerne jeg synes ter sig ;)

Flygtningene vil jeg som Stephie på ingen måde dømme (i øvrigt HELT ENIG i det indlæg)! Og jeg er enig med Fister og JustMe i at det nok handler om tid før de indser at de må stoppe men at det bedste er at de SELV kommer til den konklusion. Hvilket politiet selvfølgelig også har set er bedst (i øvrigt kæmpe skulderklap til dem).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen ja! Og jeg har ingen forståelse for dem som laver opstand og modstand mod politiet. Men jeg KAN altså godt forstå, at hvis man står overfor en familie i nød - i øjenkontakt - og man har det, de har behov for (en bil som kan køre dem mod Sverige), at man så åbner sin dør.

Hidsige tumlinge synes jeg i hvert fald ikke man bare kan afskrive dem som; de kan bare ikke forvente at de ikke bliver retsforfulgt, fordi de jo bryder reglerne.

Jeg synes nu de opfører sig lidt barnligt! Hvis danskere med det samme bare går ud fra at politiet vil noget ondt som der er flere tilfælde af. Så synes jeg de er barnlige!

Mange modsætter sig jo regler de ikke kender!

Som sagt så synes jeg tilliden til systemet er forfærdelig, jeg forstår godt nogle tænker "Støjberg = systemet" men virkeligheden er jo at der er regler og konventioner og aftaler der skal overholdes. De vil blive behandlet anstændigt.

Jeg ved (heldigvis) ikke hvordan jeg ville reagere hvis en familie stod der foran mig, men jeg ville ikke risikere fængsel så meget ved jeg. Jeg vil opleve mit barn, min mand og have et job. De omkostninger ville simpelthen være for store. Jeg forstår SLET ikke at folk der gør det skal hæve sig gennem facebook - så bliver det simpelthen for falsk for mig! Så gør man det for egen vindings skyld! Og som JustMe skriver så er de ikke længere i livsfare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår stadig ikke hvorfor de kunne forlade Tyskland. Hvis de er registreret der (eller tidligere på rejsen), gælder Dublin-aftalen vel derfra og ikke først i Danmark? :unsure

De skulle i følge Dublin-aftalen også have været registreret i Tyskland, men blev det ikke.. Det er en del af de politiske skærmydsler.. Jeg kan godt se pointen i Dublin-aftalen normalt, men det kan da ikke være rigtigt nu, hvor der er så massivt flygtningepres, at EU-landene med ydre grænser skal stå med 160.000 (indtil videre) asylansøgere.. Håber de finder en aftale i EU om en fair fordeling. Og så vil jeg sige, at jeg er meget positivt overrasket over danskernes reaktioner på flygtningenes ankomst.. Så mange har budt velkommen og hjulpet og givet og doneret så det er jo helt vildt! Det overskygger langt klaphatte som 'Spytteren' og det gør mig stolt! Det er vist mest på det sociale medier at haterne findes.. Hurra for det danske folk og deres medmenneskelighed og empati!!! Det kunne en del politikere lære meget af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, og det er derfor de kan blive tilbudt at komme der tilbage.. Så de kan blive registreret der.

Reglen virker tåbelig, for det bliver jo lidt et "hvor langt kan i komme".. En slags tagfat med dem!!

Jeg forstår ikke hvordan man kan være ked af at være dansker eller synes det er flovt. Jeg kan se der er få, som rent faktisk opfører sig som fjolser - ellers vil langt de fleste hjælpe! Men flygtningene afviser en del af hjælpen.

Selv synes jeg jo netop de er velkomne her, og skal have hjælp! Det eneste jeg synes er forkert - og hvor jeg synes det bliver lidt forkælet, er når man siger "vi vil ikke have JERES hjælp" altså at de begynder at sige nej tak til hjælp.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor de kunne forlade Tyskland. Hvis de er registreret der (eller tidligere på rejsen), gælder Dublin-aftalen vel derfra og ikke først i Danmark? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER