Bach

Sleepybag - kan den anbefales?

7 indlæg i dette emne

Min datter er slem til at sparke dynen af eller over hovedet. Jeg overvejer derfor at købe en sovepose til hende. Jeg har kigget lidt på en Sleepybag. Det virker ret smart, at man kan vælge mellem uld- og dundyne og at man kan tage ærmer og betræk af. Er der nogen, der har erfaring med denne sovepose?

http://www.sleepybag.dk/shop/frontpage.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine unger var/er varme børn og Simon kogte i posen. Jeg købte i stedet ulddragter og brugte som nattøj så kan de sparkedynen af og stadig være lune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syede selv en sovepose til Oskar og jeg elskede den - den sov han med længe, så kan sagtens anbefale sådan en til dit barn herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en i ikea, og så tilpassede vi nattøj alt efter årstid. Vi var super glade for den. Han er desværre vokset ud af den nu.

Den gav ham tydeligvis noget øget tryghed. Det hjalp ihvertfald meget på en urolig soveperiode, dengang vi købte den.

Personligt ville jeg ikke give så mange penge for en, som den du linker til, men nu er jeg selvfølgelig også farvet af at vi har været glade for vores billige ikea-pose

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg har god erfaring med sleepybag, brugte selv Voksi til mine 2 første, men den fik de sparket af. Jeg kan specielt godt lide soveposen fra Sleepybag fordi mit barn bruger den nat og dag. Her i sommers ville jeg ikke investere i sommerdynen, så tog bare ulddynen ud og brugte betrækket, der var nogle dage hvor det var lidt kold, ja sikke en møg sommer, her gav jeg lille pigen mere tøj på i betrækket. Jeg har også et varmt barn, så jeg blev anbefalet at vælge ulddynen, da den er temperatur regulernede. 

Jeg synes mange gange at lille pigen er varm lige når hun falder i søvn, men så er det faktisk meget smart, så lyner jeg soveposen op forenden og når jeg så selv går i seng er hun kommet af med dagens varme og så kan jeg lukke soveposen. Vi er rigtig glade for de aftagelige ærmer for det vejr vi har i Danmark er der brug for at kunne bruge dem den ene dag og ikke den anden. Jeg synes også at den er lidt i den dyreende, men når jeg tænker på hvor meget vi bruger den og at det er i skønne materialer så er den bestemt pengene værd. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Det er altid dejligt at høre andres erfaringer.

Jeg forsøgte med en uldsovepose fra Disana, men synes faktisk, at hun sov mere uroligt i denne end med dynen. Selvfølgelig kunne hun ikke sparke den af, men det var som om, at hun manglede noget tryghed fra tyngden af dynen. Så nu er jeg tilbage til Sleepybag igen. Den går hele vejen op ad brystet (selvom man piller ærmerne af) og jeg forestiller mig derfor, at den vil give samme tryghed som dynen. Da hun er et varmt barn, vil jeg også gå efter ulddynen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er at mange børn godt kan lide at nuller dynen med fingerne og det kan de ikke så godt i en sovepose. Derfor har vi givet vores børn en sovebamse og det har fungeret rigtig fint. Faktisk købte vi 2 af den samme for så har vi en nede i vuggestuen og en hjemme. For det blever lidt "farligt" hvis man glemmer den ;-) Mine børn ved så ikke at de har 2 af den samme, de tænker nok ikke så meget over hvordan den kommer frem og tilbage. Mine store børn soverstadigvæk med deres bamser, den dag i dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER