Cv81

Multivitaminer til gravide

13 indlæg i dette emne

Hej...

Jeg er sådan indrettet at Jeg ikke er ret god til at sluge piller... Så mit spørgsmål er derfor:

Nogle der ved hvilket mærke der laver dem forholdsvis små ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har bare taget mine sædvanlige longo vital classic og suppleret med folinsyre. Hverken longo vital eller folinsyre tabletterne er særligt store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i hvert fald at baby-me-now er både store og tørre OG man skal tage 3 om dagen. Så selvom jeg generelt ville anbefale dem, så er de nok ikke gode til dig. Såvidt jeg husker er gravitamin nogenlunde lille, og det skal man kun tage en. Kunne det alternativt være en idé at knuse pillerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i hvert fald at baby-me-now er både store og tørre OG man skal tage 3 om dagen. Så selvom jeg generelt ville anbefale dem, så er de nok ikke gode til dig. Såvidt jeg husker er gravitamin nogenlunde lille, og det skal man kun tage en. Kunne det alternativt være en idé at knuse pillerne?

Husk det ikke er alle piller, der må knuses ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk det ikke er alle piller, der må knuses ;)

Hvorfor ikke? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor ikke? :blink

Fordi det kan gøre, at pillen ikke virker som den skal. Tit bliver der lagt eks. film omkring hele pillen for at den ikke skal gå i opløsning for hurtigt. Man kan ret nøje tilrettelægge hvor i systemet pillen skal optages, men det ødelægger man, hvis man knuser pillen :)

Eks de vitaminpiller, vi har i standardsortiment på min afdeling, dem må vi ikke knuse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også gravitamin. Spørg på apoteket hvad de anbefaler, de ved også hvilke piller der må knuses.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle piller må ikke knuses fordi de er dækket med en film og kan skade maven, noget er depot medicin der klan miste langtidseffekten og der er nok også flere grunde. Jeg er dog næsten sikker på at det er ok med vitaminpiller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for katten! :blink Så lærte jeg også noget idag! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke sluge piller, - overhovedet ikke faktisk!! Det giver mig de vildeste opkastfornemmelser og nærmest en slags "angst".

Jeg gør i stedet det, at jeg først tager en bid af fx en bolle eller noget andet mad, tygger på det, og så putter jeg selve pillen ind i "madklumpen" mens den stadig er i munden. Dernæst kan jeg sluge maden med pillen kamoufleret inde i maden. Det er ret....tja... specielt.... Men det virker for mig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god regel er at hvis der er en delekærv på pillen må man godt dele pillen i flere :) nogle gange så kan det også være fordi at præparatet ikke er lige fordelt inde i pillen, så hvis man evt tog en halv pille ville man ikke få samme dosis som hvis man tog en pille som var halv dosis, hvis det giver mening? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god regel er at hvis der er en delekærv på pillen må man godt dele pillen i flere :) nogle gange så kan det også være fordi at præparatet ikke er lige fordelt inde i pillen, så hvis man evt tog en halv pille ville man ikke få samme dosis som hvis man tog en pille som var halv dosis, hvis det giver mening? :D

Det er rigtigt, men det betyder ikke nødvendigvis at de også må knuses. :)

nå, det er vist efterhånden ret OT.. :D sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke sluge piller, - overhovedet ikke faktisk!! Det giver mig de vildeste opkastfornemmelser og nærmest en slags "angst".

Jeg gør i stedet det, at jeg først tager en bid af fx en bolle eller noget andet mad, tygger på det, og så putter jeg selve pillen ind i "madklumpen" mens den stadig er i munden. Dernæst kan jeg sluge maden med pillen kamoufleret inde i maden. Det er ret....tja... specielt.... Men det virker for mig:)

 

Jeg har normalt ikke problemer med at sluge piller,efter at jeg for nogle år siden øvede mig med vingummibamser for at lære det :lol

Men kalkpillerne har jeg det svært med, og der gør jeg næsten det samme som dig. Spiser lidt, sørger for at drikke noget også, så halsen ikke er tør, og så tager jeg en lille bid af noget mad, tager pillen og sluger begge dele på een gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER