cellemus

ønskeliste

11 indlæg i dette emne

Hej piger.

Hvornår er det man skal lave den der ønskeliste til fødslen?

Og forgår det hos jordmoderen eller skal man selv sørge for det?

Til sidst, hvad har i skrevet på af ønsker ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Hvornår er det man skal lave den der ønskeliste til fødslen?

Og forgår det hos jordmoderen eller skal man selv sørge for det?

Til sidst, hvad har i skrevet på af ønsker ?

Der er noget man selv skriver og tager med til fødslen- men man kan med fordel tage den med til en af JM konsultationerne også for at drøfte dine ønsker.

Havde en lang liste sidste gang og det vil jeg ikke igen da jeg personligt følte det som en stor falliterklæring at stort set intet kunne blive opfyldt :( men sådan er man jo forskellig.

de få ting jeg skriver er :

Sen afnavlning

Min mand vil gerne tage imod barnet

Vil gerne informeres gennem hele processen

AKS som aller sidste udvej. Ikke fordi jeg er udkørt etc.

Ønsker at bevæge mig under forløbet

Ønsker at prøve alternative fødestillinger

Nu har jeg en forhistorie der gør at jeg ikke må i vand etc. Så derfor ved jeg ret præcis hvad jeg kan tillade at ønske mig. Men slet slet ikke sikkert at jeg får dem opfyldt jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som blomst skriver så er det noget man selv skriver og tager med til en af jm samtalerne.

 

Se evt. en liste Majs har lavet som er rigtig god.

 

Mine tanker er at den ikke skal være for lang fordi den jm der tager dig ind den dag du føder skal gerne kunne kigge den rimelig hurtigt igennem så hun ved hvad du ønsker (hvis du selv ikke lige kan kommunikere det) ;)

 

Jeg skal selv til en ekstra samtale pga sidste fødsel ikke gik helt efter planen så for mig er det lidt anderledes. Jeg får lavet en decideret fødselsplan. Men det kan du jo sagtens lave i samarbejde med din jm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som blomst skriver så er det noget man selv skriver og tager med til en af jm samtalerne.

 

Se evt. en liste Majs har lavet som er rigtig god.

 

Mine tanker er at den ikke skal være for lang fordi den jm der tager dig ind den dag du føder skal gerne kunne kigge den rimelig hurtigt igennem så hun ved hvad du ønsker (hvis du selv ikke lige kan kommunikere det) ;)

 

Jeg skal selv til en ekstra samtale pga sidste fødsel ikke gik helt efter planen så for mig er det lidt anderledes. Jeg får lavet en decideret fødselsplan. Men det kan du jo sagtens lave i samarbejde med din jm :)

Ja, jeg blir nok lige nødt til at nævne det i morgen til JM.

For sidste fødsel gik heller så godt, så det er meget vigtigt at de er klar over de få ting jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er noget man selv skriver og tager med til fødslen- men man kan med fordel tage den med til en af JM konsultationerne også for at drøfte dine ønsker.

Havde en lang liste sidste gang og det vil jeg ikke igen da jeg personligt følte det som en stor falliterklæring at stort set intet kunne blive opfyldt :( men sådan er man jo forskellig.

de få ting jeg skriver er :

Sen afnavlning

Min mand vil gerne tage imod barnet

Vil gerne informeres gennem hele processen

AKS som aller sidste udvej. Ikke fordi jeg er udkørt etc.

Ønsker at bevæge mig under forløbet

Ønsker at prøve alternative fødestillinger

Nu har jeg en forhistorie der gør at jeg ikke må i vand etc. Så derfor ved jeg ret præcis hvad jeg kan tillade at ønske mig. Men slet slet ikke sikkert at jeg får dem opfyldt jo.

Kan godt følge dig i at det er lidt en falliterklæring.

Min liste blir os ganske kort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ser foreløbig sådan her ud:

Fødsels ønskeseddel:

VIGTIGT:

Jeg vil rigtig gerne at jeg bliver spurgt og indraget. Og at jeg får valgmuligheder.

FØDESTILLING:

-så vidt muligt ønsker jeg at føde i vand.

Mit haleben forstuvede sidst, det vil jeg gerne undgå.

Hvis vand ikke bliver en mulighed improviserer vi. Vil gerne skifte lidt og prøve hvad der virker nu.

SMERTELINDRING;

-akupunktur virkede ikke sidst.

-Iltmaske var rigtig rigtig god under veer.

-bistik kan jeg ikke overskue.

-Epidural har jeg det fint med hvis vi når dertil.

FRYGT:

At hun sidder fast som sidst og jeg bliver udmattet. Så hellere epidural og vedrop lidt før.

Akut kejsersnit: jeg har brug for at vide det hurtigst muligt hvis der bare er den mindste risiko.

-------------------------------------

Mht haleben så er det faktisk skrevet i min journal så det tror jeg at jeg sletter igen da det jo bare er dobbelt læsning så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ser foreløbig sådan her ud:

Fødsels ønskeseddel:

VIGTIGT:

Jeg vil rigtig gerne at jeg bliver spurgt og indraget. Og at jeg får valgmuligheder.

FØDESTILLING:

-så vidt muligt ønsker jeg at føde i vand.

Mit haleben forstuvede sidst, det vil jeg gerne undgå.

Hvis vand ikke bliver en mulighed improviserer vi. Vil gerne skifte lidt og prøve hvad der virker nu.

SMERTELINDRING;

-akupunktur virkede ikke sidst.

-Iltmaske var rigtig rigtig god under veer.

-bistik kan jeg ikke overskue.

-Epidural har jeg det fint med hvis vi når dertil.

FRYGT:

At hun sidder fast som sidst og jeg bliver udmattet. Så hellere epidural og vedrop lidt før.

Akut kejsersnit: jeg har brug for at vide det hurtigst muligt hvis der bare er den mindste risiko.

-------------------------------------

Mht haleben så er det faktisk skrevet i min journal så det tror jeg at jeg sletter igen da det jo bare er dobbelt læsning så!

Den lyder jo meget fornuftigt.

Jeg fik selv forstuvet mit haleben og skal i dag lige sikre mig at det står i mine papirer at de skal tag hensyn til det.

Ville slet slet ikke kunne overskue at skulle igennem 3 mdr i helvede med halebenet som sidst.

Har du tænkt alternative fødestillinger for at undgå at det sker igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lyder jo meget fornuftigt.

Jeg fik selv forstuvet mit haleben og skal i dag lige sikre mig at det står i mine papirer at de skal tag hensyn til det.

Ville slet slet ikke kunne overskue at skulle igennem 3 mdr i helvede med halebenet som sidst.

Har du tænkt alternative fødestillinger for at undgå at det sker igen?

Præcis det var ONDT!!!

Ja vi snakkede vand og på alle 4! Men i det hele taget rigtig meget bevægelse i udvidelses fasen, bruge tyngdekraften til at hjælpe hende ned mens der er plads omkring bækkenet. Faktisk er den værste stilling halvt siddende. Den man altid ser i film. Mens alle andre stillinger er ok og vand bedst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det var ONDT!!!

Ja vi snakkede vand og på alle 4! Men i det hele taget rigtig meget bevægelse i udvidelses fasen, bruge tyngdekraften til at hjælpe hende ned mens der er plads omkring bækkenet. Faktisk er den værste stilling halvt siddende. Den man altid ser i film. Mens alle andre stillinger er ok og vand bedst!

Vand vil jeg også gerne igen. Dog på knæ eller lignende og ikke siddende som sidst.

Min ene jordmoder sagde at jeg heller ikke skulle ligge ned på ryggen.

Har du hørt noget om det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vand vil jeg også gerne igen. Dog på knæ eller lignende og ikke siddende som sidst.

Min ene jordmoder sagde at jeg heller ikke skulle ligge ned på ryggen.

Har du hørt noget om det ?

Ja det er nok det min jordemoder kalder halvt siddende. Så er der nemlig ikke plads nok til halebenet kan rykke sig naturligt.

Mie lå skævt og er taget med hård kop og kom ud i et ryk. Og jeg lå på ryggen og havde været i gang i 23 timer. Så det er nok en kombination af de ting der gjorde det for mig. Der er jo ingen garantier for at det ikke sker igen, men de er i hvert fald obs denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er nok det min jordemoder kalder halvt siddende. Så er der nemlig ikke plads nok til halebenet kan rykke sig naturligt.

Mie lå skævt og er taget med hård kop og kom ud i et ryk. Og jeg lå på ryggen og havde været i gang i 23 timer. Så det er nok en kombination af de ting der gjorde det for mig. Der er jo ingen garantier for at det ikke sker igen, men de er i hvert fald obs denne gang :)

Ja præcis.

Min jordmoder har også lige skrevet det i min journal.

Som hun sagde, så havde jeg ikke presse veer særlig længe sidst, og skulle ikke regne med at få det særlig længe denne gang, så jeg skulle prøve at holde igen når de kom så det ikke gik for stærkt og det så sker igen med halebenet.

Det et jo også virkelig nemt at holde igen når bebs vil ud NU ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER