Nitzen1987

Hvor pålidelig er Endomondo ift kalorieforbrænding

7 indlæg i dette emne

Endomondo vs. Lifesum ift. kalorieforbrænding.

 

Hmm... Jeg havde min Endomondo slået til i går, da jeg gik ned for at hente min datter i børnehave. Jeg gik samlet 6,7 km ifølge Endomondo og forbrændte 706 kcal, da jeg så tastede min aktivitet ind i Lifsum, sagde den at jeg havde forbrændt 360 kcal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner det ikke, men oplever også store forskelle. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker til at endomondo er lidt optimistisk. Men i øvrigt mærkeligt at man i lifesum forbrænder mere ved at løbe med 6,4 km/t end når man går med 6,5 km/t....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker til at endomondo er lidt optimistisk. Men i øvrigt mærkeligt at man i lifesum forbrænder mere ved at løbe med 6,4 km/t end når man går med 6,5 km/t....?

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke du har forbrændt over 700 kalorier på at gå 6,7 km, det lyder ret højt.

 

Men om 360 er for lavt skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men det lyder mere rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Google lige forbrænding ved gang, og fandt denne her, som er ret interessant:

 

Uanset om du går, lunter eller spurter 1 km, forbrænder du det antal kalorier, som du vejer i kilo, fortæller forskningsleder Bente Klarlund Pedersen fra Center for Inflammation og Metabolisme.

”En pige på 70 kilo forbrænder altså 70 kalorier. Løber hun 5 km, forbrænder hun 5 gange 70, altså 350 kalorier. Det sker uanset om hun går eller løber – men hun bruger selvfølgelig meget forskellig tid på det,” siger hun.

Bonuspoint ved hurtigt løb

Man får dog nogle bonuspoints til forbrændingen, hvis man løber hurtigt:

"Løber man strækningen med en intens puls på 140-150, bliver stofskiftet ved med at være forhøjet i nogle timer bagefter. Og hér forbrænder man mere, end hvis pulsen havde været lavere,” forklarer hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har endomondo stået til løb i stedet for gang? Så regner den vist nok den ekstra forbrænding, der er ved et løb.. Og er din vægt opdateret derinde?

700 lyder ret højt, men synes 360 lyder af lidt lidt for knap 7 km...

Edit: jeg gik selv 6,5 km den anden dag og med min vægt siger den 407 kacl, og det passer ret godt med det Ki skriver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER