lpd

Konstant hovedpine og opkast

29 indlæg i dette emne

Jeg magter simpelthen ikke at være gravid mere. Jeg kan ikke andet end at ligge i min seng hele dagen med dundrende hovedpine og kaste op.

Alle sagde det ville stoppe ved 12 uger, men det er så næsten tre uger siden nu. Jeg er 14+4 i dag. Jeg er desperat efter gode råd, for det her kan jeg ikke overskue ret meget længere. Det er ikke fedt efter mere end 2 måneder! :(

Jeg har været ved lægen flere gange, og det vildeste han er gået med til at give mig er køresygetabletter som ikke hjælper en skid. Han siger det ikke, men det stråler ud af ham at han bare synes jeg skal tage mig sammen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså da jeg i onsdags fik målt for højt blodtryk var det lige præcis de symptomer min jordemoder spurgte ind til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså da jeg i onsdags fik målt for højt blodtryk var det lige præcis de symptomer min jordemoder spurgte ind til.

Jeg havde ikke for højt blodtryk sidst jeg var der, men vil da lige få det målt når jeg skal til læge på onsdag - tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit umiddelbare bud ville være at du skulle til lægen og evt henvises til noget behandling for hyperemesis, da det lyder lidt som det.

Men det er selvfølgelig svært hvis din læge ikke er samarbejdsvillig.

Har du tabt dig?

for det var primært vaægttabet, der gjorde at min læge henviste mig til behandling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit umiddelbare bud ville være at du skulle til lægen og evt henvises til noget behandling for hyperemesis, da det lyder lidt som det.

Men det er selvfølgelig svært hvis din læge ikke er samarbejdsvillig.

Har du tabt dig?

for det var primært vaægttabet, der gjorde at min læge henviste mig til behandling

Hvad går det ud på?

Jeg har taget ca 1,5 kg på. Jeg havde en startvægt på 56 kg, og den ligger nu på omkring 57,5. Det svinger dog meget alt efter hvor meget jeg kaster op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet b6 vitamin - 50 mg. Kan købes i Matas. Ellers ville jeg bede om at blive henvist til akupunktur via hospitalet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet b6 vitamin - 50 mg. Kan købes i Matas. Ellers ville jeg bede om at blive henvist til akupunktur via hospitalet

Jeg får den stærkeste fra apoteket, den er vist på 121 mg. Det har ikke gjort nogen forskel desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet akupunktur? En dygtig akupunktør kan tit hjælpe, hvis man døjer med kvalme og opkast. Tit skal der 2-3 behandlinger til før det har en ordentlig effekt, og så skal det holdes ved lige med regelmæssige behandlinger. Hvis ikk du kan få en henvisning til det, så vil jeg anbefale at du selv finder og betaler en akupunktør der har erfaringer indenfor det område :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet akupunktur? En dygtig akupunktør kan tit hjælpe, hvis man døjer med kvalme og opkast. Tit skal der 2-3 behandlinger til før det har en ordentlig effekt, og så skal det holdes ved lige med regelmæssige behandlinger. Hvis ikk du kan få en henvisning til det, så vil jeg anbefale at du selv finder og betaler en akupunktør der har erfaringer indenfor det område :)

Jeg skal til læge på onsdag og have en henvisning. Jeg har egentlig ikke helt så meget kvalme som i starten, til gengæld kaster jeg bare op hele tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til læge på onsdag og have en henvisning. Jeg har egentlig ikke helt så meget kvalme som i starten, til gengæld kaster jeg bare op hele tiden :(

Jeg håber i hvert fald akupunktur kan hjælpe dig. Det har hjulpet mig meget, og jeg kender flere der har haft rigtig god gavn af det! :)

Når jeg får akupunktur ligger jeg med 7 nåle i en halv time, så tager hun dem ud, og sætter to plastre med små nåle lidt under kravebenet. Dem har jeg siddende konstant, da de sørger for at kvalmen ikke sidder helt oppe i halsen/brystet og evt bliver til opkast. De er ikke alle akupunktører der sætter de plastre på, så jeg vil råde dig til at spørge efter det, hvis ikk han/hun selv nævner det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber i hvert fald akupunktur kan hjælpe dig. Det har hjulpet mig meget, og jeg kender flere der har haft rigtig god gavn af det! :)

Når jeg får akupunktur ligger jeg med 7 nåle i en halv time, så tager hun dem ud, og sætter to plastre med små nåle lidt under kravebenet. Dem har jeg siddende konstant, da de sørger for at kvalmen ikke sidder helt oppe i halsen/brystet og evt bliver til opkast. De er ikke alle akupunktører der sætter de plastre på, så jeg vil råde dig til at spørge efter det, hvis ikk han/hun selv nævner det :)

Tak, det vil jeg foreslå. Jeg har fået foreslået en behandler som skulle være dygtig og have god erfaring, så håber jeg kan komme ind til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har døjet virkelig meget med kvalme og opkast, og på hospitalet fik jeg nogle kvalmestillende piller, som hjælper sindssygt meget. De har hjulpet så meget, at jeg i løbet af et døgn til halvandet begyndte at spise fuldstændig normalt igen, uden at få kvalme eller opkast efterfølgende.. De hedder ondansetron, hvis det kan hjælpe noget overhoved :)

 

Håber snart du får det bedre!! Det er sgu ikke hyggeligt at være gravid, når man har det sådan! :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har døjet virkelig meget med kvalme og opkast, og på hospitalet fik jeg nogle kvalmestillende piller, som hjælper sindssygt meget. De har hjulpet så meget, at jeg i løbet af et døgn til halvandet begyndte at spise fuldstændig normalt igen, uden at få kvalme eller opkast efterfølgende.. De hedder ondansetron, hvis det kan hjælpe noget overhoved :)

Håber snart du får det bedre!! Det er sgu ikke hyggeligt at være gravid, når man har det sådan! :( :kram2

Tak, dem vil jeg høre min læge om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså. Er virkelig ked af at du er så hårdt ramt.

Jeg har desværre ingen erfaring med det. Selvom jeg ikke har det godt denne graviditet, så er jeh trods alt ikke så hårdt ramt som dig.

Jeg kender dog også til de kvalmepiller. Og de skulle virke. Kender en der fik udleveret ved lægen. Mon ikke det er de samme som allerede er nævnt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( :kram :kram

Hvordan er din væskebalance??? Jeg tænker umiddelbart at hvis du kaster alt op, og du samtidig har hovedpine, så tænker jeg om du kan være dehydreret???

Jeg drikker ca 2,5 liter vand om dagen, men størstedelen ryger jo retur desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har så meget hyperemesis - ligger selv med det pt i uge 11... dog i min anden graviditet og en del klogere. ..

Ud fra det du beskriver er du dehydreret, hvilket jeg var i min første graviditet og det er en ganske alvorlig sag.

Det er utrolig vigtigt du tager kontakt til din læge og fortæller du er dehydreret og du skal på hospitalet og ha væske - jeg kan ikke understrege nok hvor vigtigt det er...

Selv kastede jeg på 13 gange om dagen, men det vendte langsomt da jeg fik væske...

Jeg har fundet ud af, at når ens væskebalance er blevet bedre, har man lettere ved selv at holde væsken nede, og så er det bare at fylde på..

Jeg kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er du får væske - og tro mig, det gør en forskel... men jeg ved bedre end nogen anden, hvor uoverskueligt det kan virke at skulle ha det....

Der er en gruppe på Facebook for andre som lider af det samme den hedder hyperemesis Danmark der kan du få masser af gode råd.

Og så lige en tilføjelse. Jeg har heller ikke så dræbende kvalme, som i min første graviditet men jeg kaster alt op, og det er så vigtigt du reagere på det... Jeg ville ønske nogen havde fortalt til mig første gang, hvor vigtigt det er....

Rigtig god bedring - fra en i samme båd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd for dig at du skal være så dårlig. :(

 

Jeg håber du kan hive fat i din læge og få noget hjælp! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder på svangreklinikken nu og skal have væske. Så må vi se hvad der ellers skal ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare godt - er så glad for at læse det. Det gør en kæmpe forskel, og gør det lettere selv at få væske ned bagefter... god bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder på svangreklinikken nu og skal have væske. Så må vi se hvad der ellers skal ske.

Godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker til dig. Håber væsken hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, hvor er I søde. Men hold kæft jeg keder mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er jeg blevet sluppet fri. Føler mig lidt mere klar i hovedet men er stadig svimmel og ikke mindst TRÆT! Skal derind igen på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER