Girl Next Door

Filme fødslen?

19 indlæg i dette emne

Vi snakkede om i går at det på en måde kunne være fedt at filme fødslen. Altså for vores egen skyld og "fornøjelse". 

Har i gjort det? Og i så fald, hvordan? Hvem filmede? Stod det på et stativ eller hvordan?

Lad mig høre om jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På OUH var der et skilt hvor der stod man ikke måtte filme.

Så måske i lige skal tjekke med jeres fødested? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På OUH var der et skilt hvor der stod man ikke måtte filme.

Så måske i lige skal tjekke med jeres fødested? ;)

Jeg må høre dem ad så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På "mit" sygehus må man gerne tage billeder, hvis det er OK med JM, men de henviser til kun at filme, når man er alene på stuen - det står på deres hjemmeside. Måske det også gør ved dit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke der står noget på deres hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke der står noget på deres hjemmeside.

Nej der står desværre ikke ret meget på deres hjemmeside hverken med det ene eller det andet.

Vi måtte gerne tage billeder, kan ikke huske om vi måtte filme, det var ikke lige noget vi havde i tankerne den gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej der står desværre ikke ret meget på deres hjemmeside hverken med det ene eller det andet.

Vi måtte gerne tage billeder, kan ikke huske om vi måtte filme, det var ikke lige noget vi havde i tankerne den gang

Jeg må høre dem hvis jeg skal på rundvisning på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min nevø blev født for 14 år siden måtte man gerne filme på Hjørring sygehus. Min mor filmede nemlig da han blev født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min nevø blev født for 14 år siden måtte man gerne filme på Hjørring sygehus. Min mor filmede nemlig da han blev født.

Lad os håbe det ikke har ændret sig siden så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad os håbe det ikke har ændret sig siden så ;)

Hvor meget og fra hvilken vinkel kunne du tænke dig at filme? Spørger af interesse :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget og fra hvilken vinkel kunne du tænke dig at filme? Spørger af interesse :)

Jeg ved det faktisk ikke. Synes bare det kunne være spændende at se efterfølgende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det faktisk ikke. Synes bare det kunne være spændende at se efterfølgende ;)

Jeg tror jeg ville krumme tæer over at se mig selv bagefter  :rolleyes Men kan sagtens følge dig i at det vil være spændende  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville krumme tæer over at se mig selv bagefter  :rolleyes Men kan sagtens følge dig i at det vil være spændende  ^_^

Altså det ville heller ikke være en hyggelig film, men tænkte bare det ville være spændende på en eller anden måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg gad godt gense Elisabeths fødsel :) Og dele af Valdemars :)

Men jeg har også udviklet et lidt mærkeligt forhold til fødsler, og savner faktisk lyden af skrigende fødende fra da vi var på barselshotellet :blush Lyder lidt makabert, men jeg bliver rørt af det :biglove

Anyway, uden at have erfaring med at filme til en fødsel, så vil jeg umiddelbart anbefale, at I gør det ved at have en ekstra person med til at filme. Man ved selvfølgelig ikke, hvilken fødsel man får, og mine gik godt nok hurtigt, men altså Brian havde på intet tidspunkt så meget som 30 sekunder til at slå stativ op eller finde en god vinkel. Og der kan jo opstå noget akut (det satser vi selvfølgelig på at der ikke gør!), og der tænker jeg, at det er skønnere, at det er en person, der skal flyttes end at der står et stativ i vejen, der evt kan vælte i farten.

Skal du forresten føde i Aalborg? Fordi der er nogle af fødestuerne virkelig små. Jeg er ikke helt sikker på, hvor der havde været plads til et stativ eller en ekstra person, der hvor jeg fødte E. Jeg synes de alle stod ret klemt i forvejen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brian har forresten filmet lige efter fødslen ved begge vores. Altså mens jeg ligger helt svedig og smurt ind i blod og snask og med stadig skrigende bebs. Det er ikke video for andre end os, og jeg har det selv lidt ambivalent med dem (både kærligt/nostalgisk og lidt myrekryb over at se mig selv sådan), men jeg er glad for at have dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes at Tinkerbell havde en proff. Fotograf med til hendes fødsel, som så af billederne har lavet en film (billedkavalkade, men musik). Jeg mener helt bestemt at den har ligget i hendes fødselsberetning eller mor-tråd. Prøv at tjek den ud. Den var/er virkelig fantastisk og en super måde hvorpå det bliver rigtig smukt og rørende at gense...

Det var bare et input herfra☺️.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg gad godt gense Elisabeths fødsel :) Og dele af Valdemars :)

Men jeg har også udviklet et lidt mærkeligt forhold til fødsler, og savner faktisk lyden af skrigende fødende fra da vi var på barselshotellet :blush Lyder lidt makabert, men jeg bliver rørt af det :biglove

Anyway, uden at have erfaring med at filme til en fødsel, så vil jeg umiddelbart anbefale, at I gør det ved at have en ekstra person med til at filme. Man ved selvfølgelig ikke, hvilken fødsel man får, og mine gik godt nok hurtigt, men altså Brian havde på intet tidspunkt så meget som 30 sekunder til at slå stativ op eller finde en god vinkel. Og der kan jo opstå noget akut (det satser vi selvfølgelig på at der ikke gør!), og der tænker jeg, at det er skønnere, at det er en person, der skal flyttes end at der står et stativ i vejen, der evt kan vælte i farten.

Skal du forresten føde i Aalborg? Fordi der er nogle af fødestuerne virkelig små. Jeg er ikke helt sikker på, hvor der havde været plads til et stativ eller en ekstra person, der hvor jeg fødte E. Jeg synes de alle stod ret klemt i forvejen :chin:

Jeg skal føde i Hjørring ;)

Vi har et lille kamera med magnet = det kan sidde alle steder der er noget jern. Det kunne jeg forstille mig vi tog med hvis vi må filme. Ellers er L der og min mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brian har forresten filmet lige efter fødslen ved begge vores. Altså mens jeg ligger helt svedig og smurt ind i blod og snask og med stadig skrigende bebs. Det er ikke video for andre end os, og jeg har det selv lidt ambivalent med dem (både kærligt/nostalgisk og lidt myrekryb over at se mig selv sådan), men jeg er glad for at have dem :)

Det er nemlig sådan noget jeg også tænker at det er. Altså rart at have. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes at Tinkerbell havde en proff. Fotograf med til hendes fødsel, som så af billederne har lavet en film (billedkavalkade, men musik). Jeg mener helt bestemt at den har ligget i hendes fødselsberetning eller mor-tråd. Prøv at tjek den ud. Den var/er virkelig fantastisk og en super måde hvorpå det bliver rigtig smukt og rørende at gense...

Det var bare et input herfra☺️.

Jeg må ind og lure ved lejlighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER