FruOvervejelse

Budget

7 indlæg i dette emne

Jeg har tidligere lavet en tråd om madbudget, men jeg kunne godt tænke mig at høre om hele budgetter.

Hvad bruger I på mad, tøj, lommepenge, opsparing, gaver, etc etc?

Jeg kan ikke gennemskue, om vi bare er vildt dårlige til at administrere vores penge, eller om vi har et lille rådighedsbeløb. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tidligere lavet en tråd om madbudget, men jeg kunne godt tænke mig at høre om hele budgetter.

Hvad bruger I på mad, tøj, lommepenge, opsparing, gaver, etc etc?

Jeg kan ikke gennemskue, om vi bare er vildt dårlige til at administrere vores penge, eller om vi har et lille rådighedsbeløb. :chin:

Vores rådighedsbeløb hedder 10100 falder så til 1

9100 da vi har valgt at betale 1000 mere ind på forbrugslån.

Vi bruger 4000 på mad og deri er der bleer rengøring og mad.

Vores mobil abb tages også fra vores rådigheds beløb. og det samme med Netflix medicin og cremer til mand og barn.

Tøj køber vi faktisk ikke rigtig. Når datteren skal have nyt så tager vi det fra børnepenge og så bestiller jeg det ved H&M. Har valgt at aige det er 500 kr hver måned. Så er der lidt ekstra. Lommepenge får vi 500 kr hver om måneden. Har min mand snakket om at vi skal blive bedre til at lægge til side tiæ bil og hus hvis der kommer noget uforudset.

Lige nu lægger vi 1000 til side til min runde fødselsdag i januar og i dem er der også til julegaver. Mens fødselsdags gaver tager vi når de kommer. De er som regel samlet i få mdr om året.

Det er ikke sådan vi har overskud når måneden er omme. Vi lander som regel altid på nul. Men jeg føler heller ikke vi smider om os med penge.

Skal siges at fast food får vi en gang om måneden og det er de penge der er til overs hver uge af madpengene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pt:

Mad, bleer, MME og diverse: 6.000

Lommepenge: 2.000 til hver

Gaver: 500

Sjov/oplevelser: 1.000

Alfred: 1.500

Uforudset/ting til hjemmet: 1.5000

Og så er der 500 mere, jeg åbenbart ikke kan huske, hvor ligger. :chin:

I alt er det 15.000, og jeg synes, det er mange penge. Men alligevel slår de ikke rigtig til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pt:

Mad, bleer, MME og diverse: 6.000

Lommepenge: 2.000 til hver

Gaver: 500

Sjov/oplevelser: 1.000

Alfred: 1.500

Uforudset/ting til hjemmet: 1.5000

Og så er der 500 mere, jeg åbenbart ikke kan huske, hvor ligger. :chin:

I alt er det 15.000, og jeg synes, det er mange penge. Men alligevel slår de ikke rigtig til...

Jeg tænker om i måske kunne skærer ned på lommepenge. Det er trods alt 4000 kr i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pt:

Mad, bleer, MME og diverse: 6.000

Lommepenge: 2.000 til hver

Gaver: 500

Sjov/oplevelser: 1.000

Alfred: 1.500

Uforudset/ting til hjemmet: 1.5000

Og så er der 500 mere, jeg åbenbart ikke kan huske, hvor ligger. :chin:

I alt er det 15.000, og jeg synes, det er mange penge. Men alligevel slår de ikke rigtig til...

Jeg må indrømme at jeg pt ikke har styr på detaljerne i vores hverdagsbudget.

Men jeg tænker som My Love at 2000 i lommepenge kan skæres (hvis altså I mangler penge, har I penge nok er det jo fint). Vi får selv 1500 hver.

1500 til Alfred ud over bleer og MME synes jeg er en stor post. Hvad går de til? De måneder hvor han både skal have nye sko og tøj kan jeg forstå at det løber op, men på en gennemsnitsmåned bruger vi måske 3-500 til småting til Noah. En legeting, nyt tøj, ting til værelset eller andet han lige mangler.

Derudover får han 200 kr på hans børneopsparing.

Jeg synes ikke I har et lavt rådighedsbeløb. Men måske en del bliver brugt på unødvendige ting eller sjov og ballade?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg pt ikke har styr på detaljerne i vores hverdagsbudget.

Men jeg tænker som My Love at 2000 i lommepenge kan skæres (hvis altså I mangler penge, har I penge nok er det jo fint). Vi får selv 1500 hver.

1500 til Alfred ud over bleer og MME synes jeg er en stor post. Hvad går de til? De måneder hvor han både skal have nye sko og tøj kan jeg forstå at det løber op, men på en gennemsnitsmåned bruger vi måske 3-500 til småting til Noah. En legeting, nyt tøj, ting til værelset eller andet han lige mangler.

Derudover får han 200 kr på hans børneopsparing.

Jeg synes ikke I har et lavt rådighedsbeløb. Men måske en del bliver brugt på unødvendige ting eller sjov og ballade?

Helt enig her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input. Heldigvis mangler vi ikke pengene overhovedet, jeg kunne bare godt tænke mig, at vi brugte færre ;)

Vi blev enige om det samme som jer, nemlig at lommepengene nok er ret høje, så det må være der, vi skal sætte ind til at starte med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER