BabyBlue

Meget irriteret i skeden - normalt?

9 indlæg i dette emne

Hej med jer erfarne kvinder. :)

 

Det er min første graviditet og jeg er 6+5 i dag. Jeg har de sidste par uger været meget irriteret i skeden.

Jeg har ikke decideret kløe eller smerter, men mere som om det hele bare er lidt ekstra sart og irriteret. Der er en lille bitte svie når jeg har tørret mig, altså ikke i forbindelse med at jeg tisser.

Jeg oplever en gang i mellem små jag omkring selve urinrøret, og også små stik/jag i selve skeden.

Nogle dage har jeg øget udflåd, men det er helt hvidt/gennemsigtigt og lugter ikke. Jeg har haft 3-4 separate dage med pletblødning siden jeg opdagede at jeg var gravid. Det har højst varet én dag pr. gang.

 

Er det noget I har oplevet?

 

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal gå til lægen med en urinprøve. Det virker lidt hysterisk, heh. :)

Der er tre uger til jeg skal til 1. graviditetsundersøgelse, og det synes jeg omvendt også er længe måske at gå med noget infektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske skulle du tjekkes for blærebetændelse eller svamp.. Det er normalt at få når man er gravid uden at man selv opdager det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du tjekkes for blærebetændelse eller svamp.. Det er normalt at få når man er gravid uden at man selv opdager det.

Jeg tænker det samme. Blærebetændelser kan være helt symptomfri/noget asymptomatiske når man er gravid. Better safe than sorry :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, jeg har altid opfattet blærebetændelse som noget meget smertefuldt. Men hvis I skriver det kan være anderledes når man er gravid, så tror jeg egentlig gerne jeg vil have det tjekket. Så vil jeg ikke gå og vente på symptomer, der måske aldrig kommer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre! Der er ofte ubalance i bakteriefloraen i skeden i en graviditet. Jeg har selv behandlet svamp 2 gange og jeg tror desværre det er på vej igen :prik

Men op til lægen med dig - de færreste læger laver en gynækologisk undersøgelse nu, så hvis det er svamp er det bedst lige at få tjekket hurtigst muligt. Jo før det bliver behandlet jo før bliver man symptomfri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, jeg har altid opfattet blærebetændelse som noget meget smertefuldt. Men hvis I skriver det kan være anderledes når man er gravid, så tror jeg egentlig gerne jeg vil have det tjekket. Så vil jeg ikke gå og vente på symptomer, der måske aldrig kommer. :)

 

Jeg har indtil videre haft blærebetændelse to gange i min graviditet, og det eneste symptom jeg havde begge gange var øget tissetrang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft blærebetændelse (åbenbart)

Jeg var møg syg med feber i 1 uge. Men havde slet ingen symptomer på lige præcis dét.

Så som de andre skriver, kunne det sagtens være dét

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Jeg har haft øget tissetrang siden før jeg testede positiv (for fire uger siden), så jeg håber ikke dét er et symptom på blærebetændelse. :D

 

Jeg har ringet til min læge i dag, og har aftalt at jeg afleverer en urinprøve til sekretæren på mandag, som de dyrker og giver mig svar på tirsdag. Så har jeg højst spildt lidt tid hvis der ikke er noget. Det er nok godt at få tjekket.

Og hvis den er negativ må det vel bare være almindelig irritation/hormonelle forandringer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Jeg har haft øget tissetrang siden før jeg testede positiv (for fire uger siden), så jeg håber ikke dét er et symptom på blærebetændelse. :D

 

Jeg har ringet til min læge i dag, og har aftalt at jeg afleverer en urinprøve til sekretæren på mandag, som de dyrker og giver mig svar på tirsdag. Så har jeg højst spildt lidt tid hvis der ikke er noget. Det er nok godt at få tjekket.

Og hvis den er negativ må det vel bare være almindelig irritation/hormonelle forandringer? :)

 

Det lyder godt at de lige tjekker dig :)

 

Og mht. øget tissetrang: Mit var i en grad så jeg kunne tisse inden jeg børstede tænder og gik i seng. Da jeg så lagde mig havde jeg det som om, jeg død og pine SKULLE tisse igen. Så op med mig og ud og klemme to dråber ud. Det var lidt belastende i længden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER