TroldeMor

Mad til en med sukkersyge?

14 indlæg i dette emne

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt?

Jeg skal bruge inspiration til hvad jeg kan servere til en gravid med grav. Betinget sukkersyge..... Vi har inviteret til eftermiddagskaffe på Charlies fødselsdag, men hun kan jo ikke så godt spise kagemand og lagkage :)

Jeg har nok ikke det store overskud til at stå med noget alt for indviklet.... Så noget simpelt? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal det være kage eller sådan noget ??

Min svigerfar har sukkersyge og har mange opskrifter nemlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker en skål med friske pil-selv-ærter, salt-mandler og en kande vand med mynte og/eller citron. :)

Selv ville jeg slet ikke forvente, at det var noget, nogen tog hensyn til, jeg ville bare spise mindre/ingenting og/eller gå en gå tur bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal det være kage eller sådan noget ??

Min svigerfar har sukkersyge og har mange opskrifter nemlig

Nej, det ville jeg nok helst udenom... Altså noget hvor jeg skal til at bage og sådan. Men tusind tak for budet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rema har også sådan nogle poser fra kornkammeret (tror jeg, det er) med blanding til stenalderbrød. Der skal bare vand og olie i og så i ovnen. Mega nemt og smager godt med smør og ost. Tænker umiddelbart at det også må være ok for blodsukkeret med alle de nødder og kerner :)

Eller gode gammeldags agurkestænger, peberfrugtstænger og gulerodsstænger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker en skål med friske pil-selv-ærter, salt-mandler og en kande vand med mynte og/eller citron. :)

Selv ville jeg slet ikke forvente, at det var noget, nogen tog hensyn til, jeg ville bare spise mindre/ingenting og/eller gå en gå tur bagefter :)

Super gode bud!! :Loveshower

Hvad nu hvis der også skal være noget man kan blive lidt mere mæt af? Kan man købe diabetes-venligt brød hos bageren fx? :chin:

Det forventer hun helt sikkert heller ikke.... :) Men hun har haft en lidt hård graviditet med dumt bækken og en masse, og nu sukkersyge oveni.... Så ville gerne forkæle hende lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super gode bud!! :Loveshower

Hvad nu hvis der også skal være noget man kan blive lidt mere mæt af? Kan man købe diabetes-venligt brød hos bageren fx? :chin:

Det forventer hun helt sikkert heller ikke.... :) Men hun har haft en lidt hård graviditet med dumt bækken og en masse, og nu sukkersyge oveni.... Så ville gerne forkæle hende lidt :)

Mon ikke, man kan købe diabetes-venligt brød nogle steder :) Stenalderbrød har jeg i hvert fald set nogle steder, at man kan købe :)

Jeg må hellere indskyde at jeg overhovedet ikke er diabetes-ekspert, jeg tænker bare at grønt, fedt, nødder og lækkert vand er vejen frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grovboller og som snacks moerk chokolade og mandler... Taenk i "lange" kulhydrater. 

 

Diabetes er jo ikke som f.eks. glutenfrit, men noget, der handler om at holde blodsukkeret stabilt.

 

Danskvand... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har virkelig meget diabetes i min familie.. Og de fleste vil faktisk hellere have en lille smule alm kage istedet for sukkerfri kage :) Sukker er jo ikke bandlyst, men skal begrænses. Og særligt når det er i forbindelse med specielle anledninger, vælger de ofte at gøre sådan :)

Jeg tænker du måske kunne prøve og spørge hende hvad hun selv tænker? Det gør vi gerne når vi inviterer.

Ifht brød skal du "bare" tænke groft fremfor lyst for at det er diabetes venligt - så nogle lækre grovboller vil fx være et godt bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er i gode :loveshower

Jeg tror også hun kunne finde på at tage et lille stykke kage..... Men jeg ved at hun går enormt meget op i at spise rigtigt, og sidst vi var til noget sammen, måtte hun selv ud og skrælle en gulerod fordi der ikke var tænkt på det.... Og det ville jeg gerne undgå, selv om jeg ved at hun med sikkerhed ikke kunne finde på at forvente det, eller brokke sig :)

Hun skal da ikke gå og spise ingenting synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sød, Chris :kram2 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa ville jeg diske op med grovboller, gulerodsstaenger og alm kage, evt lidt noedder eller den slags haps-ting...  :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa ville jeg diske op med grovboller, gulerodsstaenger og alm kage, evt lidt noedder eller den slags haps-ting... :)

:ditto

Og thumbs up for at du tager hensynet. Jeg tåler ikke gluten, og jeg bliver så glad når folk husker at tage hensyn til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Og thumbs up for at du tager hensynet. Jeg tåler ikke gluten, og jeg bliver så glad når folk husker at tage hensyn til det :)

 

Det synes jeg ogsaa - og jeg har en veninde, som ikke taaler hvidt broed, men gerne skal have rugbroed/aegte grovbroed. Andre som er vegetarer og ikke vil have pasta, saa der skal altsaa gerne noget andet paa bordet. Det mangler da bare, synes jeg... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER