Guest

sko i indkøbsvogn eller kurv

26 indlæg i dette emne

Vil gerne have bk-panelets holdning:

Måske er det mig der er sippet, men jeg synes ikke at det er ok at putte børn med ude sko ned i indkøbs vogne og kurve (de der med hjul).

Simon må/måtte sidde på sædet med sko på og den ene gang han har siddet nedei en vogn i ikea pillede jeg hans sko af.

I min verden er det ulækkert for det er jo der jeg lægger mine fødevarer.

Men hvad tænker og gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt ærligt har jeg aldrig skænket det en tanke... Jeg har raskt væk puttet Lise op i indkøbsvogne med sko på (dog aldrig i en kurv). Jeg synes de der vogne og kurve i forvejen er max ulækre og ofte ret fedtede, så jeg synes ikke det gør den store forskel. Alle mine madvarer er pakket ind i emballage - og frugt og grøntsager skyller jeg når vi kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser ingen problemer i det. Kurve og vogne er i forvejen så bakteriebefængte, at det næsten ikke kan blive værre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg aldrig tænkt over... Men nu hvor du spørger:

Valdemar må ikke sidde i kurvene - men det er mest fordi, jeg ville være bange for, at den gik i stykker, fordi han er tung. (Og så er det i øvrigt aldrig faldet mig ind).

Han må gerne sidde/stå i indkøbsvognen med sko på. Faktisk vil jeg som udgangspunkt ikke have, at han får skoene af. Jeg ville måske tage dem af, hvis der var sne og sjap og mudder, men ellers tænker jeg at sådan en vogn er en ren bakteriebombe uanset hvad, hvor jeg ikke ville lægge madvarer uden at de var i pose eller anden emballage.

Så uden at sige at du er sippet, så har du vist nok en anden tilgang til det end mig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt har jeg aldrig skænket det en tanke... Jeg har raskt væk puttet Lise op i indkøbsvogne med sko på (dog aldrig i en kurv). Jeg synes de der vogne og kurve i forvejen er max ulækre og ofte ret fedtede, så jeg synes ikke det gør den store forskel. Alle mine madvarer er pakket ind i emballage - og frugt og grøntsager skyller jeg når vi kommer hjem.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt har jeg aldrig skænket det en tanke... Jeg har raskt væk puttet Lise op i indkøbsvogne med sko på (dog aldrig i en kurv). Jeg synes de der vogne og kurve i forvejen er max ulækre og ofte ret fedtede, så jeg synes ikke det gør den store forskel. Alle mine madvarer er pakket ind i emballage - og frugt og grøntsager skyller jeg når vi kommer hjem.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg tænker bare på alle de varer man bare sætter direkte fra indkøb og ind i ens køleskab mm.

Ville dog aldrig påtale det i byen, det var bare en bekendt der postede et billede på fb og på foregående billede ser man knægten i mudder fra top til tå i samme sko... Alle andre havde kommenteret hvor sød han så ud og jeg overvejede virkelig at skrive ja, men pil dog skoene af ham...

Jeg kan i øvrigt godt finde på at købe et økologisk æble som Simon får at spise mens vi går hjem og det bliver jo ikke skyllet.

I min verden er det bare noget man ikke gør! Men bor jo også i Kbh hvor gaderne og dsb elevatorene tit er ULÆKRE....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt har jeg aldrig skænket det en tanke... Jeg har raskt væk puttet Lise op i indkøbsvogne med sko på (dog aldrig i en kurv). Jeg synes de der vogne og kurve i forvejen er max ulækre og ofte ret fedtede, så jeg synes ikke det gør den store forskel. Alle mine madvarer er pakket ind i emballage - og frugt og grøntsager skyller jeg når vi kommer hjem.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg tænker bare på alle de varer man bare sætter direkte fra indkøb og ind i ens køleskab mm.

Ville dog aldrig påtale det i byen, det var bare en bekendt der postede et billede på fb og på foregående billede ser man knægten i mudder fra top til tå i samme sko... Alle andre havde kommenteret hvor sød han så ud og jeg overvejede virkelig at skrive ja, men pil dog skoene af ham...

Jeg kan i øvrigt godt finde på at købe et økologisk æble som Simon får at spise mens vi går hjem og det bliver jo ikke skyllet.

I min verden er det bare noget man ikke gør! Men bor jo også i Kbh hvor gaderne og dsb elevatorene tit er ULÆKRE....

Ej, okay. Ville måske heller ikke sætte hende i vognen, hvis hun er smurt ind i mudder. Og jeg sørger da for så vidt muligt at sætte Anna i den ene ende og varerne i den anden. Og alle varer er jo i emballage og tog jeg f.eks frugt eller grønt i løsvægt, kommer jeg det jo i en pose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge dig i, at i en ideel verden kunne det være fint, hvis ALLE holdt vognene rene. Men jeg tænker, at sko eller ej, så er der alt muligt klamt alligevel i den vogn. Planter med jord, frugt man ikke lige har opdaget var rådden, frosne rejer der tøer lidt op og/eller hvor posen går i stykker, osv. For ikke at tale om alle dem, der bare helt stille og roligt ikke vasker hænder efter at have været på toilettet, og derefter piller ved alle varerne.

Derfor ser jeg faktisk helst at Valdemar netop beholder overtøj inkl sko i vognen, så han på den måde får så lidt skidt og møg på tøjet ;)

Hvis han var mega mudret, ville jeg dog nok foretrække at få ham hjem og i rent (over)tøj inden vi handlede, men måske er tiden ikke til det, og så ville jeg nok tænke, at det trods alt var bedre, at han grattede vognen til, end at han satte mudderspor alle vejne i butikken...

Hvis han får et æble (eller en agurk), så er det i hans hånd eller en pose - ikke direkte i vognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænker jeg virkelig ikke over, og kommer heller ikke til fremover :Blush

Jeg har også givet W en uskyllet frugt, men der er det nu ikke vognbakterier der bekymrer mig, men nok mere plukkers og transportbakterier (som er ligeså slemme på øko som ikke øko)

Der er flere fødevarer som i sig selv er fyldt med bakterier, æggebakker og kødbakker fx, og dem stiller jeg da også i vognen.

Men jeg er virkelig heller ikke bekymret over sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, okay. Ville måske heller ikke sætte hende i vognen, hvis hun er smurt ind i mudder. Og jeg sørger da for så vidt muligt at sætte Anna i den ene ende og varerne i den anden. Og alle varer er jo i emballage og tog jeg f.eks frugt eller grønt i løsvægt, kommer jeg det jo i en pose.

Billederne var fra to forskellige dage så knægten var ikke smurt ind i mudder.

Tænker bare at sko hører til på jorden og ikke andre steder.

Jeg sidestiller det bare med sko på sædet i bussen og toget...

Vi smider også altid skoene når vi går ind nogen steder, det gælder alle i familien undtagen min far som har klumpfod og som derfor ikke kan gå så godt uden sine specielle sko.

Jeg sparer i øvrigt ofte posen væk på løst frugt og grønt fordi jeg synes det er et frygteligt ressourcespild.

Men måske jeg ændre mening når tvillingerne vokser ud af baby autostolene og jeg skal handle med begge dem inden de rigtig kan gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billederne var fra to forskellige dage så knægten var ikke smurt ind i mudder.

Jeg side stillet det bare med sko på sædet i bussen og toget, det må Simon heller ikke.

Vi smider også altid skoene når vi går ind nogen steder, det gælder alle i familien undtagen min far som har klumpfod og som derfor ikke kan gå så godt uden sine specielle sko.

Jeg sparer i øvrigt ofte posen væk på løst frugt og grønt fordi jeg synes det er et frygteligt ressourcespild.

Men måske jeg ændre mening når tvillingerne vokser ud af baby autostolene og jeg skal handle med begge dem inden de rigtig kan gå.

Til det i rødt - sådan er det nu også hos os. Jeg sidestiller så bare ikke indkøbsvognen med et sæde i bussen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det i rødt - sådan er det nu også hos os. Jeg sidestiller så bare ikke indkøbsvognen med et sæde i bussen.

Tænker det er sådan for de fleste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så kan Valdemars sko også være på bussædet. Ikke at han får lov at sidde med dem der "med vilje", men han får lov til selv at kravle op og det kan han sjældent uden at skoene "rammer". Igen er jeg ret overbevist om at de sæder (og hele bussen) er mega beskidt sko eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt ikke bakterierne der "skræmmer"/ generer mig.

Tror bare det i min verden bare høre til listen af ting man ikke gør, bare fordi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt ikke bakterierne der "skræmmer"/ generer mig.

Tror bare det i min verden bare høre til listen af ting man ikke gør, bare fordi...

Hehe, den liste er jeg nok generelt ikke særlig autoritetstro overfor :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så kan Valdemars sko også være på bussædet. Ikke at han får lov at sidde med dem der "med vilje", men han får lov til selv at kravle op og det kan han sjældent uden at skoene "rammer". Igen er jeg ret overbevist om at de sæder (og hele bussen) er mega beskidt sko eller ej.

Sådan er det også med Simon.

Men når man er kravlet op så gør jeg nu noget ud af at huske ham på at fødderne skal ned fra sædet skulle de "snige sig" der op igen.

Jeg ser det som en del af at lære ham ansvar for tingene. Vi snakker også tit om f.eks. Grafiti at det er nogen der ikke ved at man kun må tegne på papiret osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg skelner imellem synligt snavs eller "bare" bakterier. Hvis Valdemar havde sjappede støvler på, så ville jeg være mere påpasselig med at de ikke nåede sædet. Og jeg så engang en (voksen) dame med fuldt overlæg tørre en bussemand af i bussædet. Dét går over min grænse! Men sko, der ikke "drypper" jord, sand, mudder, whatever må i min verden gerne være i en indkøbsvogn, og må gerne "snitte" et sæde, mens man kravler op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også med Simon.

Men når man er kravlet op så gør jeg nu noget ud af at huske ham på at fødderne skal nes fra sædet skulle de "snige sig" der op igen.

Jeg ser det som en del af at lære ham ansvar for tingene. Vi snakker også tit om f.eks. Grafiti at det er nogen der ikke ved at man kun må tegne på papiret osv.

Jamen det kan vi godt blive enige om (Valdemar har bare ikke rigtig for vane at snige fødderne op, så det har ikke været så aktuelt :chin:)

Graffiti synes jeg er en helt anden boldgade, men det der vi heller ikke så meget af, bortset fra det lovlige kunstneriske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor jo i Kbh NV hvor det der med ansvarsfølelse for samfundet og det der med at passe på egne og andres ting ofte ligger på et lille sted.

Så jeg / vi ofte taler om det der med "respekt for andres ting" da vores daglige gadebillede ofte er fyldt med respektløshed, hensmidt affald og hærværk.

Så det der med "hvad man gør og ikke gør" og regler for social adfærd, div. love og gennerel opførsel som sådan, er faktisk noget vi snakker meget om når vi færdes i byen.

Men det er jo noget mere end bare indkøbsvogn snakken, så lidt OT...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med dig, ts.

Jeg har selv puttet børn i indkøbsvognen enkelte gange, og nu, du siger det, har jeg egentlig ikke rigtigt tænkt over det.

Men ja, det er faktisk uansvarligt. Der kan være fugle- hunde- og kattelort under skoene, og alt muligt andet, som man ikke har opdaget. Og det kan bestemt sagtens være fyldt med bakterier og andet. Specielt coli-bakterier.

Jeg synes ikke, at det er ok at tænke, at når noget er beskidt i forvejen, så gør det ikke noget, at man selv kommer til at svine yderligere til. Der er forskel på at komme til at ramme noget, for eksempel bussædet, ved et uheld, men de andre kommentarer forstår jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med dig, ts.

Jeg har selv puttet børn i indkøbsvognen enkelte gange, og nu, du siger det, har jeg egentlig ikke rigtigt tænkt over det.

Men ja, det er faktisk uansvarligt. Der kan være fugle- hunde- og kattelort under skoene, og alt muligt andet, som man ikke har opdaget. Og det kan bestemt sagtens være fyldt med bakterier og andet. Specielt coli-bakterier.

Jeg synes ikke, at det er ok at tænke, at når noget er beskidt i forvejen, så gør det ikke noget, at man selv kommer til at svine yderligere til. Der er forskel på at komme til at ramme noget, for eksempel bussædet, ved et uheld, men de andre kommentarer forstår jeg ikke.

Tak for din kommentar! Især sidste del er jeg helt enig i.

For hvorfor giver det lov til at svine mere!

Og dejligt at læse at det ikke bare er mig der er sippet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke sådan, at jeg tænker "Vognen er allerede beskidt, så nu skal den da bare tværes ind lort" ;)

Og hvis Valdemar havde trådt i en hundelort eller lignende, så ville jeg også tage skoen(e) af, inden han kom op.

Men når han ikke har synligt snavs på skoene, så tænker jeg egentlig, at der kommer flere bakterier på ham, hvis han får skoene af, end der gør på vognen, hvis han beholder dem på.

Jeg ved godt, at vognen ikke er "på jorden" eller reelt ude, men jeg ser det stadig som en udeting, som man som udgangspunkt ikke går i strømpesokker på. Jeg tvivler på, at de vogne bliver vasket, og som skrevet før, så er det næppe kun rene indkøbsvarer, der kommer deri. Jeg tror ikke på, at det gør en (bakterie/snavs-mæssig) forskel for de andre kunder, og jeg har ikke indtrykket af, at størstedelen af børneløse kunder tænker over at holde vognen ren. Måske er det bare der hvor vi handler, men jeg har da jævnligt set både snotklude og halvdrukne/spildte colaer i vognene, og det gider jeg ikke have på mit barns strømper, hvis det kan undgås. ;)

Som sagt er det dog ikke noget, jeg rigtig har tænkt over, så det er ikke fordi, jeg er bange for at Valdemar bliver befængt med bakterier af at sidde i vognen :D Men sko eller ej, så tænker jeg bestemt ikke at de vogne er rene. Så det er ikke fordi, jeg er ligeglad med andre. Det er fordi, jeg ikke tror på, at det gør en forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke sådan, at jeg tænker "Vognen er allerede beskidt, så nu skal den da bare tværes ind lort" ;)

Og hvis Valdemar havde trådt i en hundelort eller lignende, så ville jeg også tage skoen(e) af, inden han kom op.

Men når han ikke har synligt snavs på skoene, så tænker jeg egentlig, at der kommer flere bakterier på ham, hvis han får skoene af, end der gør på vognen, hvis han beholder dem på.

Jeg ved godt, at vognen ikke er "på jorden" eller reelt ude, men jeg ser det stadig som en udeting, som man som udgangspunkt ikke går i strømpesokker på. Jeg tvivler på, at de vogne bliver vasket, og som skrevet før, så er det næppe kun rene indkøbsvarer, der kommer deri. Jeg tror ikke på, at det gør en (bakterie/snavs-mæssig) forskel for de andre kunder, og jeg har ikke indtrykket af, at størstedelen af børneløse kunder tænker over at holde vognen ren. Måske er det bare der hvor vi handler, men jeg har da jævnligt set både snotklude og halvdrukne/spildte colaer i vognene, og det gider jeg ikke have på mit barns strømper, hvis det kan undgås. ;)

Som sagt er det dog ikke noget, jeg rigtig har tænkt over, så det er ikke fordi, jeg er bange for at Valdemar bliver befængt med bakterier af at sidde i vognen :D Men sko eller ej, så tænker jeg bestemt ikke at de vogne er rene. Så det er ikke fordi, jeg er ligeglad med andre. Det er fordi, jeg ikke tror på, at det gør en forskel.

Enig! Jeg har heller aldrig tænkt over det, men jeg betragter også indkøbsvogne som udeting. De fleste vogn-skure er placeret på p-pladsen i ekstrem bil-os hvor fuglene sidder på vognene og skider. Jeg kunne heller aldrig finde på ligge løse madvarer i vognen. Mit køleskab bliver der heller ikke lagt ikke emballeret mad ind og jeg gør ren med klor med jævne mellemrum.

Jeg tror desuden ikke at et par sko er spor værre end det håndtag der bliver rørt af 100vis af hænder med snot, toilet- og sygdomsbakterier, kemikalier og gammeldags snavs. Og hvis den formodning er sand, så vil bakterierne spredes hurtigere gennem de hænder der rører håndtaget og alt der ender i vognen, end gitteret i bunden af vognen, der altså er det sidste der rører madvarerne.

Så jeg er med på BBMs teori om at det ingen forskel gør. Vogne er ulækre og sådan er det bare ;)

Kurve er derimod indeting - der hører børn bare ikke til nede i. Med eller uden sko! MEN det er fordi kurve ikke er bygget til vægten, eller designet så det er sikkert for barnet. En kurv tipper nemt. en kurv på hjul virvler alligevel sko snavs og bakterier op fra gulvet. Og håndtaget er lige så bakterie og kemikalie fyldt som vognens. Så de er præcis lige så ulækre som vogne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER