Barbamama

At gøre forskel på barn 1 og 2 (og evt 3, osv)

14 indlæg i dette emne

Hvor meget tænker I over at gøre forskel på, hvad jeres børn "får"?

Jeg tænker ikke så meget opdragelse, men mere fx, om man skal have mavebilleder ved nr 2 fordi man fik det ved nr 1, om de får samme barnets bog, samme størrelse dåb og hvad det ellers kunne være :)

Fortæl gerne både, hvor I giver/gør det samme, og hvor I er bevidst om, at I gør forskel :) Og fortæl også gerne evt. hvorfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ida og lillebror får den samme barnets bog, det skyldes at jeg er helt vild med den Ida har. Det er den Mar også har.

Ellers er det ikke lige sådan noget jeg tænker over endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan selv starte - men måske vokser listen efterhånden som jeg kommer i tanke om flere ting :)

Samme

- Begge får Georg Jensen Juleuro fra det år, de er født

- Begge har samme "barnets bog" (Valdemar har dog to, det ved jeg ikke om lillesøster får, og hvis hun får to, så bliver deres nr 2 bøger forskellige)

- Formodentlig dåb samme sted, størrelse, kjole, og med visse "faste" gaver, som der er tradition for i familien (trip trap, georg Jensen flag, bronzeaftryk af hånd og god)

- Til Valdemars første fødselsdag samlede vi hele familien. Det vil jeg MEGET gerne til lillesøsters også, selvom det var lidt bøvlet :P

- 3D scanning

Forskel

- Valdemar fik julegaver, da han var i maven, af både sin mormor, en onkel (+ kone og børn) og os selv. Lillesøster fik kun af mormor. Vi kom fra det, og det gjorde onklen måske også

- Jeg har lidt lyst til at give lillesøster et dagmarkors, et andet fint smykke eller smykkeskrin i dåbsgave, selvom Valdemar ikke fik (fordi jeg ikke syntes det virkede relevant til en dreng), men jeg ved ikke helt...

- Vi fik kønsscanning med lillesøster, det fik vi ikke med Valdemar

- Ved Valdemar tog vi mavebilleder HVER uge + nogle ret fine taget af min amatør-fotografveninde. Ved lillesøster har vi taget meget meget få og tilfældige mavebilleder. Overskuddet har bare ikke været til andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ærlig talt ikke meget over det ved de materielle ting i den alder (W fik ny barnevogn, autostol, tøj, seng. N får lidt nyt tøj). Vores dåb bliver mindre og holdt ude, fordi jeg hellere vil være mor for BEGGE unger i stedet for at stresse over mad osv.

Jeg tænker MEGET over at gøre forskel i den måde jeg behandler dem, i forhold til at de er forskellige børn - selvom de har samme køn.

Tænk hvis jeg kom til bare at gå ud fra at N bliver særligt sensitiv, elsker bøger og alt med hjul? Hvad hvis vi sender begge børn til fodbold og kun N elsker det og W føler han skal være ligeså god til noget han hader?

Med de store ting, så ja, vil jeg gå op i at det er ens: konfirmation, 18 års fødselsdagsgave osv. Men nej, jeg tænker ikke N skal have julegave for præcis xxx kr fordi W fik det til sin første jul. Det bliver nok nærmere fremadrettet at det bliver ensartet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at jeg går ind for nogenlunde lighed mellem dem... Dog på den måde hvor jeg/vi ser barnets behov og følger det... Herhjemme kommer det hele ikke til at afgøres i samme antal krone og øre til hver.. Nej hvis den ene har brug for fodboldstøvler og den anden har brug for nogen andet så er det sådan det er.. Alle mine børn skal tilgodeses lige meget, men på den måde som passer til hver enkelt. Det blev vidt lidt rodet, jeg håber pointen er at se:)

De første tanker jeg lige roder med er dåben, jeg tror det bliver ca samme størrelse, og slægts dåbskjolen.. Vi vil også ønske os en trip trap stol til nr to. Men ellers har jeg ikke tænkt så meget i det endnu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart at jeg vil behandle mine børn ens ved at behandle dem forskelligt - altså se hvad deres behov er.. Det tror jeg alle gør :)

 

Derudover, så tænker jeg at vores børn (forhåbentlig er der snart et mere på vej!) bliver født på forskellige tidspunkter, hvor vi som familie er i forskellige situationer. Både økonomisk, erfaringsmæssigt og overskudsmæssigt. Det tænker jeg da umiddelbart ville kunne give noget forskel? Hvis det nu f.eks. bliver et forårsbarn og det passer med dåb om sommeren kunne vi godt finde på at holde havefest til dåben, hvor Elliots dåb foregik på café.  Af erfaring ved jeg f.eks. at jeg er ked af jeg ikke fik taget fotografbilleder af Elliot da han var baby. Det vil jeg gerne have med lillebrøster. 

 

Måske er jeg farvet af at være enebarn (i hvert fald i praksis - har aldrig boet med mine halvsøstre), så jeg synes ikke det fylder så meget. Ikke endnu i hvert fald - det kan være det kommer når der bliver tale om en lillebrøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har mine jo forskellige fædre og det er nok den største forskel ;)

Men ellers så er Leah for tiden et kæmpe genbrugsbarn :) alt er arvet fra storesøster :)

Jeg må så indrømme jeg så køber lidt flere lækre ting til Camille - både legetøj og tøj, fordi jeg ved Leah kan genbruge :)

Leah får også nyt, men hun får så bare "kun" måske en super lækker ting, fordi alt basis er genbrug..

Jeg går ikke op i det - tror hvis man som forælder synes det er retfærdigt, så ser børnene det også sådan. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart at jeg vil behandle mine børn ens ved at behandle dem forskelligt - altså se hvad deres behov er.. Det tror jeg alle gør :)

:ditto

Og som Stephi har jeg ingen intentioner om materielt at behandle dem hverken ens eller forskelligt som små børn. Det aner de jo ikke noget om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskel:

-Mavebilleder er med tøj denne gang so far! De første 8 uger er der ingen. Tilgengæld har jeg taget flere efterfølgende.

-micromoysen er der 2 betalte scanninger, hvor der ved Mie kun er 1. Men det er MIT behov der blev dækket og ikke noget der som sådan blev gjort for at få billeder af baby.

-Mie har fået en MASSE nye ting, micromoysen kommer til at arve det meste - til gengæld vil der være ting der skal skiftes og DET bliver så sprit nyt og uden kompromis. Hvor Mie fik meget genbrug og billigere alternativer. Nu ved jeg HVAD jeg ligger vægt på, hvad jeg ønsker og hvad der ikke fungerer for os.

-barnets bog er forskellige, Mie har 1 barnets bog, 1 "min første gæstebog", en graviditets kalender og en mappe med alt muligt. Nå ja og "baby/spædbarns kalenderen" og "tumlinge kalenderen" (tror jeg de hedder. Micromoysen får en barnets bog JEG har valgt, en mappe og baby/spædbarns kalenderen. Muligvis også tumlinge kalenderen. Graviditets kalenderen er dårligt udfyldt, gæstebogen halv ligegyldig.

-micromoysen får en graviditets tråd printet, Mie har ingen RIGTIG graviditets tråd. Vores skrevne eventyr starter ved hendes fødsel.

-Mies dåb var med mange gæster, i forsamlings hus, micromoysens bliver herhjemme med langt færre gæster. Det er for det første fordi Mies dåb stadig står som en af de værste dage i de tidlige mor mdr. Mie skreg og skreg i 4 timer EFTER gæsterne var taget hjem. Vi skulle samtidig rydde og rengøre et forsamlingshus og natten var et helvede. For det andet så var der en HELT masse der overhovedet slet ikke er blevet en del af Mies liv. Så denne gang tager vi KUN dem med som er en del af vores liv som familie, dvs nærmeste familie og dem som faktisk har noget med Mie at gøre af vores venner. Gæstelisten er næsten halveret og jeg glæder mig næsten til dagen.

-Mie vil have et langt tættere forhold til sin bedstefar, end micromoysen nogensinde får, mens micromoysen får det tættere med mormor og morfar.

Mie kender sin bedstemor micromoysen får højst sandsynligt ikke et forhold til hende.

Jeg har udset mig ting som micromoysen arver, Mie skal NOK få sin del, men micromoysen er nr to som mig og jeg føler at jeg ofte blev overset i arve rækken.

Der vil altid være forskel på børnene, Mie vil altid have en "enebarns tid" med i sin rygsæk, mens micromoysen aldrig vil kende et liv uden en søster.

Mie vil altid være hende der er først og vi vil derfor altid vakle mere i forældrerollen mens micromoysen får et mere roligt, selvsikkert og erfarent forældrepar. Vi har lavet mange fejl overfor Mie, fejl der er rettet inden micromoysen når dertil i sit liv.

Mie vil "miste" det kendte liv og skulle lære at dele mens micromoysen vil være beriget med en søster at se op til.

Mie har været materiel prøveklud, så udstyrs mæssigt vil micromoysen være bedre stillet selvom der også bliver arvet.

Mie vil for evigt have de første 3 år af sit liv med udelt opmærksomhed og ingen konkurrence, hun vil "vinde" ansvar, kærlighed og søskende bånd.

Micromoysen vil altid blive sammenlignet med sin søster.

Ens:

-de vil begge få en kasse med deres baby ting (første sæt tøj, sengesæt, sut m.m.) og minder.

-mortrådene bliver printet til dem.

- avisen for dagen de blev/bliver født bliver gemt

-jeg vil FORSØGE at finde noget tumlastik til babyer denne gang også.

-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi jo kun ved at gro baby nr 1 og jeg ved ikke om nr 2 bliver aktuel, til gengæld har jeg en søster der er 10 år yngre end mig (vi har de samme forældre) og nok især den store aldersforskel har gjort at vi har været børn på meget forskellige promisser, vi har begge haft en gid barndom, men meget forskellige og det vil jeg selv være opmærksom på hvis vi på et tidspunkt skal have nr to.... Nogen ting betyder noget, andet er lige meget....

Dåb: min blev holdt med en masse masse gæster i min farmor og farfars gildesal, min søsters blev holdt med vores store familie (men nok ca halvt så mange gæster samlet set) derhjemme, ingen af os kan huske noget og det er ret ligemeget....

Billeder: jeg var første barn i både min mors og fars familie og der er 5 mio billeder af mig op igennem hele min barndom, min søster er efternøler og hendes billedstak er ærligt talt noget sløv i sammenligning, billeder er minder og de betyder noget så tag lige så mange billeder af nr 2

Barnets bog: jeg har en spækket barnets bog med uge for uge beskrivelser af min mors graviditet, mavebilleder, personlige hilsner fra alle mine onkler, mostre og bedsteforældre både i forbindelse med min fødsel og dåb.

Min søster har et album med 3 billeder og hvor det eneste der er udfyldt er hendes navn, fødselsdag og fødselsvægt/længde (i øvrigt udfyldt af 10 årige storesøster). Når man er barn er den bog nok ret ligegyldig, men når man bliver voksen og især nu hvor jeg selv er gravid sætter jeg meget pris på den og så har min søster intet så det synes jeg er vigtigt.

Udstyr/gaver: mine forældre har altid været lidt på måsen økonomisk så udstyrsmæssigt har vi begge haft mange låne/arve/brugte ting men er nok også blevet ca lige så forkælet af resten af familien med en smule overvægt til min side (mest grundet at jeg havde min ffarmor, det nåede min søster ikke). Når de er små har det absolut ingen betydning, når de bliver større tror jeg det betyder noget at nr 2 også får noget nyt og noget der er DERES og ikke altid noget de har arvet fra nr 1.

Overskud:

Den er ikke på listen, men jeg sætter den på da jeg synes det er den absolut vigtigste faktor og også der vi selv har oplevet den største forskel.... Da jeg var barn var min mor totalt overskudsmor, hun lavede alt babymad fra bunden, vi tog på cykelture og busture når hun havde fri, holdt picknic i haven om sommeren og hun lavede grøntsagsfigure til madpakken da jeg gik i de små klasser, da min søster var barn var min mor konstant i underskud energimæssigt, min far var lige blevet selvstændig og det hele handlede mere om at overleve både økonomisk og tidsmæssigt så min søster er blevet "snydt" for det overskud.... Hun har stadig billeder af teltture i haven og cykelture til mormor, men det er altså med en teenagesøster og ikke med mor og far....

Så giv barn nr 2 den samme (alenetid) og den samme oplevelse af overskud som nr 1...

Ja en lidt anden vinkel på dit spørgsmål Barbamama, men bagklogskabens gyldne lys skinner jo altid lidt mere når vi alle sammen er blevet voksne ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi jo kun ved at gro baby nr 1 og jeg ved ikke om nr 2 bliver aktuel, til gengæld har jeg en søster der er 10 år yngre end mig (vi har de samme forældre) og nok især den store aldersforskel har gjort at vi har været børn på meget forskellige promisser, vi har begge haft en gid barndom, men meget forskellige og det vil jeg selv være opmærksom på hvis vi på et tidspunkt skal have nr to.... Nogen ting betyder noget, andet er lige meget....

Dåb: min blev holdt med en masse masse gæster i min farmor og farfars gildesal, min søsters blev holdt med vores store familie (men nok ca halvt så mange gæster samlet set) derhjemme, ingen af os kan huske noget og det er ret ligemeget....

Billeder: jeg var første barn i både min mors og fars familie og der er 5 mio billeder af mig op igennem hele min barndom, min søster er efternøler og hendes billedstak er ærligt talt noget sløv i sammenligning, billeder er minder og de betyder noget så tag lige så mange billeder af nr 2

Barnets bog: jeg har en spækket barnets bog med uge for uge beskrivelser af min mors graviditet, mavebilleder, personlige hilsner fra alle mine onkler, mostre og bedsteforældre både i forbindelse med min fødsel og dåb.

Min søster har et album med 3 billeder og hvor det eneste der er udfyldt er hendes navn, fødselsdag og fødselsvægt/længde (i øvrigt udfyldt af 10 årige storesøster). Når man er barn er den bog nok ret ligegyldig, men når man bliver voksen og især nu hvor jeg selv er gravid sætter jeg meget pris på den og så har min søster intet så det synes jeg er vigtigt.

Udstyr/gaver: mine forældre har altid været lidt på måsen økonomisk så udstyrsmæssigt har vi begge haft mange låne/arve/brugte ting men er nok også blevet ca lige så forkælet af resten af familien med en smule overvægt til min side (mest grundet at jeg havde min ffarmor, det nåede min søster ikke). Når de er små har det absolut ingen betydning, når de bliver større tror jeg det betyder noget at nr 2 også får noget nyt og noget der er DERES og ikke altid noget de har arvet fra nr 1.

Overskud:

Den er ikke på listen, men jeg sætter den på da jeg synes det er den absolut vigtigste faktor og også der vi selv har oplevet den største forskel.... Da jeg var barn var min mor totalt overskudsmor, hun lavede alt babymad fra bunden, vi tog på cykelture og busture når hun havde fri, holdt picknic i haven om sommeren og hun lavede grøntsagsfigure til madpakken da jeg gik i de små klasser, da min søster var barn var min mor konstant i underskud energimæssigt, min far var lige blevet selvstændig og det hele handlede mere om at overleve både økonomisk og tidsmæssigt så min søster er blevet "snydt" for det overskud.... Hun har stadig billeder af teltture i haven og cykelture til mormor, men det er altså med en teenagesøster og ikke med mor og far....

Så giv barn nr 2 den samme (alenetid) og den samme oplevelse af overskud som nr 1...

Ja en lidt anden vinkel på dit spørgsmål Barbamama, men bagklogskabens gyldne lys skinner jo altid lidt mere når vi alle sammen er blevet voksne ;-)

Jeg kan sagtens følge den med overskud, og det er gode pointer! :) Men ja, tråden var nok slet ikke tænkt så "tung" eller hvad man nu skal sige :)

Det kom sig egentlig bare af, at jeg tænkte på en bruger, der virkede mig en smule samvittighedskvalt ved at få taget mavebilleder med nr 2, fordi hun ikke fik det ved nr 1 + at jeg lige selv ledte efter årets GJ juleuro til lillesøster, fordi vi jo har valgt at det er noget, som begge (/alle) vores børn skal have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft helt de samme scanninger. Da jeg ventede Sebastian fik vi en tryghedsscanning tidligt, det sprang vi over med Cassandra, tilgengæld fik vi så en kønsscanning med hende som vi ikke fik med Sebastian. Vi fik 3D scanning med dem begge.

 

Deres dåb var ikke helt ens, Sebastians holdt vi på en restaurant, Cassandras med mad ude fra men hos mine forældre. Vores situation havde ændret sig lidt, da vi var flyttet til Tyskland en mdr. efter Cassandra var født og var I færd med at købe hus, så vi holdt lidt mere på pengene. De blev dog døbt I samme kirke og af samme præst og med samme gudmor og næsten samme faddere, 2 var forskellige.

 

Barnets bog har de begge, men Sebastians er nok fyldt mere ud, jeg havde bare bedre tid da han var lille. Da Cassandra var lille havde jeg Sebastian hjemme det første halve år og så sov Sebastian bare mere end Cassandra.

 

Så har vi truffet lidt forskellige valg I vores liv, som betyder lidt forskelle. Da Sebastian var lille arbejdede vi begge fuldtid, efter Cassandra er blevet født har jeg ikke været på arbejdsmarkedet og har valgt at gå hjemme. Derfor kom Sebastian I pasning da han var 10 mdr og Cassandra da hun var 2 år og jeg har bare bedre mulighed for at have hende hjemme end jeg havde med Sebastian og vores liv er knap så stresset nu som da Sebastian var I Cassandras alder. Men det er vilkårene og jeg ville gerne have givet Sebastian det samme, men det var ikke muligt.

 

Men generelt, nej så gør vi ikke forskel, men de er 2 forskellige mennesker og derfor skal de også behandles forskelligt.

 

Da Cassandra var lille, havde jeg det svært med at købe til den ene, men ikke til den anden. Det er jeg vokset fra :) og har nu ikke noget problem med, at købe noget til den ene og ikke til den anden. Det skifter hvem der får hvad og de ved at det nok skal blive den andens tur en anden gang og så får de selvfølgelig også samtidig andre gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte meget over det i graviditeten og gør det stadig til en vis grad. Jeg ved ikke, om det også spiller ind, at vi har to af samme køn (har jo af gode grunde ikke prøvet at have en af hver ;)).

Jeg har et behov for at nogle ting er de samme for dem begge, men det kan aldrig blive helt ens. Dels fordi de er forskellige individer, men også fordi vilkårerne er forskellige.

 

Manden og jeg var i London da jeg var gravid med Filippa og der købte "den første bamse" til hende. Vi var et smut i Lund med Leonora i maven, men der tænkte jeg ikke over det, så da jeg var i Malmø med min mor lidt senere købte jeg "den første bamse" til Leonora dér. Ikke helt den samme situation, bamse blev købt i, men det var vigtigt for mig.

 

Vi fik en kønsscanning med Filippa fordi kønnet ikke kunne ses til MD, så der har vi jo en masse billeder elektronisk. Leonora flashede sig til MD, så der fik vi ingen scanning selv om jeg overvejede det netop pga "ens for begge-princippet".

 

De har begge fået en personlig bog i dåbsgave af far og jeg. De har også begge en barnets bog, men det er forskellige udgaver. De har begge fået et Georg Jensen-flag til bordet i dåbsgave af mormor og morfar samt en børnebørnskonto (det sidste er naturligvis mormor og morfars valg). Det var vigtigt for mig at ønske mig et flag til Leonora også, selv om far til at starte med synes det var fjollet - vi kunne jo alle sammen bruge flaget som Filippa fik. Det kunne vi jo også i teorien. Jeg tænkte bare, at hvis Filippa gerne vil have det med når hun flytter hjemmefra, så ville Leonora ikke have et. De har også begge fået en fortinnet sparebøsse af min moster og onkel i dåbsgave, men det er igen ikke vores valg (udover at vi beholdt gaven, selv om Leonora fx fik to (så byttede vi den anden)).

 

Jeg tænker en del over, at Leonora ikke bare skal være "arve-barn" - nok især fordi vi har to piger. Alle store ting bliver naturligvis genbrugt, men på et tidspunkt skal hun da have nye møbler til sit værelse (hvor hun pt har det Filippa brugte). Ift. tøj genbruger vi en del, men i og med Filippa er sommerbarn og Leonora vinterbarn giver det sig selv, at der skal købes lidt nyt, fordi størrelserne simpelthen ikke passer til årstiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løst og fast af tanker i den anledning :) :

Well, jeg brugte en formue på professionelle graviditetsbilleder i første graviditet (nu hvor jeg ENDELIG var gravid) - det budget er markant mindre denne gang. Nu tager jeg bumpies i et spejl, men glæder mig ikke mindre :)

Denne gang har vi købt scanninger - fordi jeg havde brug for det. Det vil næppe hidse junior op, skulle han spørge engang ;)

Dåben bliver på restaurant denne gang, hvor det sidst var hjemme (fordi min sløve mand ikke ville planlægge noget, før alt var booket, så hjemme var eneste rigtige mulighed <_< ). Det bliver måske også med flere gæster, nu hvor det er lidt længere siden, at vi har haft inviteret. Samme kjole, samme kirke, nogenlunde samme faddere - måske far vil bære denne gang, hvor jeg bar sidst. Måske bruger jeg en lille formue på et sølvsmykkeskrin til lillesøster - til gengæld er vores Kaj Bojesen gyngehest teknisk set sønnikes, og den har nu heller ikke være gratis :rolleyes

Mine smykker kommer til at gå til lillesøster (her må min mands døtre fx nøjes med købte gaver - arveting går altså til mine egne børn), og nogle af dem vil jeg nok overdrage allerede ved dåben. Junior må få sølvkoppen fra min egen dåb (hvis han gider have det til sin tid ;) ), og der er også andet sølv af affektionsværdi (og en vis økonomisk) til fordeling. Min fars og min mands manchetknapper må junior være selvskreven til.

Samme Barnets Bog - og foreløbig tror jeg selv på, at den vil blive lige så udfyldt som juniors, jeg er ret pertentlig med lige den slags.

Lillesøster skal have en Kaj Bojesen ligesom sønnikes - den klarer min fars ex-kone :)

Junior har to ens 'Doodoo'bamser og jeg har ligeledes købt et sæt (anden model) til lillesøster. Deeeeejlig bamse, der kan maskinvaskes og til nøds tumbles :p

Vi holdt og holder stor fødselsdag for junior og satser på det samme for lillesøster - ret heldigt, at der er lidt mellemrum imellem og ingen karambolage med julen :)

Junior har fået Georg Jensen uro fra sit fødselsår, og i samme ombæring skaffede jeg fra min mands store døtres fødselsår (pebret med indkøb af seks uroer på en gang - jeg købte nemlig en til hver og så et sæt til hjemmet). Lillesøster skal også have - dog muligvis først næste år, når de er sat ned ;)

Vi har julekugler med hele familiens navne på (inklusiv hunden ;) - der skal jeg selvfølgelig have lavet en ekstra til næste jul :)

Hvis ikke lillesøster får dagmarkors af andre, så køber jeg det selv :)

Den livsforsikring, der begunstiger junior, vil blive delt op, når lillesøster er født.

Jeg forventer at betale kørekort for dem begge til sin tid.

Jeg opretter en børneopsparing til lillesøster, når hun er født med et passende indskud, og den månedlige indbetaling bliver den samme som juniors. Ligesom junior får hun også en snolde/lommepengekonto, som jeg sætter lidt ind på, men som ellers er til bedster, der gerne vil give de små, når de giver de store, der rent faktisk kan bruge penge.

Jeg tænker egentlig, at det kommer til at give lidt sig selv hen ad vejen med forskellen på de to - jeg er ikke til millimeterdemokrati, og ingen af dem kommer til at mangle noget :) Jeg tænker egentlig mere over det i forhold til min mands døtre - hvornår jeg forsøger at ligestille, og hvornår jeg bare falder tilbage på, at de nu engang har andre vilkår, fordi de har en anden mor.

Det blev langt, så selvom jeg synes, at det er så hyggeligt at sidde og tænke på, så stopper jeg her :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER