Nynne1984

Første forsøg = positiv ?

7 indlæg i dette emne

Søger successer !!!

Er der mon nogle herinde der har fået positiv graviditets test ved FØRSTE ICSI ? og hvad var årsagen til jeres behandling ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja (desværre mistede jeg tidligt, men den var stadig positiv). Vi var i behandling pga lav sædkvalitet og manglende ægløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lav var sædkvaliteten ? Og er du "blivende" gravid nu ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du taget mange æg ud ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også gravid i først forsøg, men det gik desværre i stå. Vi er i behandling for nedsat sædkvalitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, jeg blev gravid ved første ICSI forsøg :) :) Er nu 30+0 og graviditeten forløber fremragende :) :) Så det kan sagtens lade sig gøre.

 

Årsagen til ICSI behandlingen var nedsat sædkvalitet, primært lav bevægelighed og lav penetrationsevne (sædcellerne svømmede henholdsvis 10mm og 35mm i en test, hvor de skulle have svømmet mellem 40 og 50 mm). Ved vores 3 gennemførte IUI forsøg var der efter oprensning 15, 4 og 5 mio gode sædceller, så mængden har været fornuftigt. Ved selve ICSI forsøget kom embryologen (??) ud til os efter ÆU, og spurgte om vi virkeligt skulle have ICSI, for sædkvaliteten var god nok til alm. IVF. Vi fik lavet ICSI, men tænker at svømmerne rigtigt havde taget sig sammen den dag :)

 

Fik taget 7 æg ud. På anden-dagen var 6 befrugtet og havde delt sig flot, så de blev dyrket videre til blastocyster (mhp at finde 'fører-ægget'). På 5. dagen var der 3 blastocyster, hvoraf de ene var den bedste (klasse 4 - går fra klasse 1 til klasse 6, der er det bedste). Denne fik jeg sat op, og vupti så var jeg gravid :) De to resterende blastocyster ligger nu i en fryser på Rigshospitalet og venter på at bliver til en baby 2 på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lav var sædkvaliteten ? Og er du "blivende" gravid nu ?

 

 

Fik du taget mange æg ud ?

Altså jeg har en datter på knap 3 nu. Hun blev til ved 4. ICSI/6. ægoplægning, hvor jeg testede positiv 4/6, men så mistede eller havde en biokemisk.

 

Jeg fik taget 12 æg ud i første forsøg.

 

Min mands sædkvalitet svingede mellem. 0,2-3 millioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER