Efternøler

På vej mod et slankere 2015

14 indlæg i dette emne

så springer jeg ud i det.. Jeg har ikke tidligere oprettet nogle tråde, men nu gør jeg det...

Jeg vil gerne tabe mig de ekstra kilo, der sidder så vældig godt fast, og jeg kunne nok godt bruge noget motivation i form af et hep i ny og næ, og ellers bare for at holde mig selv i ørerne...

Inden jeg blev gravid med Ava svingede min vægt på 75-77 kg, det er som om den finder sig bedst til rette der, mega belastende... Jeg har de sidste 10 år vejet +70 kg, og nu skal det være slut.. Jeg er 168 cm høj, og vil gerne ned på 68 kg, så der er nok at tage fat på, synes jeg....

Jeg har tidligere spist efter LCHF, hvilket fungere godt vægttabsmæssigt... Men jeg synes bare at det er så bøvlet, og jeg føler jeg mangler noget i min hverdag.. Nu har jeg købt en bog med en masse spændende opskrifter til 5:2 kuren... Jeg håber det kan give et godt motivationsboost og kan føre mig på rette vej... Bare lige 4-5 kg inden barnedåb i august... Det burde da for pokker være muligt...

Jeg har en plan om at komme i motionscenter 1-2 gange ugentligt og så skal jeg i gang med at løbe igen... Jeg har tidligere løbet meget orienteringsløb, men det ebbede ud da drengene blev født... Jeg har også løbet masser af motionsløb, og sågar et halvmarathon tidligere, men de ekstra kilo gør det tungt at gennemføre i en god tid :( det må jeg gøre om når jeg kommer i bedre form... Men nå... En ting ad gangen :)

I morgen tager jeg min første fastedag... Jeg er spændt på hvordan det går... Jeg springer på vægten, så vi kan få et dugfriskt billede af startvægten...

Jeg kan mærke at jeg glæder mig til at komme i gang... Det er da et meget godt udgangspunkt :loveshower

God aften derude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hepper så meget på dig! :yay

Og tillykke med din første tråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper så meget på dig! :yay

Og tillykke med din første tråd ;)

Tak ;)

Der skal jo være en første gang for alting, ikke :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din nye tråd. Glæder mig til at høre hvordan første fastedag går. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din nye tråd. Glæder mig til at høre hvordan første fastedag går. :)

Tak :)

Nu er vi jo 4 (mener jeg det var) der har startet en tråd op lige nu her... Det gav mig lidt ekstra blod på tanden, at jeg ikke var den eneste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det mandag, og jeg har været på vægten...

80,5 kg sagde den :( så det er godt jeg kommer i gang nu...

Ava sover, drengene er afleveret i skole... Og jeg... Ja jeg er bare sulten... Ihh altså ;)

Vi skal have rester af pulled pork til aften... Jeg tænker at jeg vil tage ca 100 g kød og så grøntsager til.. Skal prøve at ramme 300 kcal...

Dvs at jeg har 200 kcal at gøre godt med resten af dagen.... Gad vide hvordan jeg disponerer dem bedst....

Senere går jeg ned i byen.. Der er knap 2 km hver vej vil jeg tro, så får jeg også rørt mig lidt i dag.. Styrketræning og rigtig konditionstræning tror jeg ikke er godt at lægge på en fastedag, i hvert fald ikke her i starten...

Er spændt på hvordan dagen går.. Jeg må jo mætte mig med vand så godt jeg kan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende med første fastedag! :) Jeg spiste altid mange gulerødder og hvidkål. Det er sindssygt meget mad for få kalorier i dem. Og det kan blive en ganske udemærket råkost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende med første fastedag! :) Jeg spiste altid mange gulerødder og hvidkål. Det er sindssygt meget mad for få kalorier i dem. Og det kan blive en ganske udemærket råkost :)

Det skriver jeg mig bag øret.... :)

Indtil nu har jeg fået 100 kcal yoghurt... Ikke specielt mættende, men det var hvad vi lige havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt med din egen tråd!

Held og lykke med første fastedag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skriver jeg mig bag øret.... :)

Indtil nu har jeg fået 100 kcal yoghurt... Ikke specielt mættende, men det var hvad vi lige havde :)

Altså, der er jo også noget ret sundt og virkelig lærerigt i at være sulten. Groft sagt. Jeg fik i hvert fald meget ud af det (men har jo tydeligvis glemt det igen :blush ). Det der med at mærke efter "er jeg så sulten, at jeg ikke kan holde det ud, eller er jeg egentlig bare lidt tørstig eller måske lækkersulten" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med fru skruk i, at sult kan være en god vej til at mærke sin egen krop omkring sult og mæthed. Overvejer også en fastedag, bare lige for at sætte gang i kroppen og mærke at jeg godt kan. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Jeg tror bestemt også at fastedage er godt, for man lærer virkelig at lytte til sin krop om hvornår man virkelig er sulten, og ikke lækkersulten....

Nå, men første fastedag er overstået...,jeg synes det gik nogenlunde, omkring frokosttid kunne jeg godt mærke at der vat jeg ved at gå kold, så der måtte jeg have noget at spise... Jeg havde sådan en bar fra nupo så den delte jeg i to hvor jeg fik resten senere på eftermiddagen...

Det betyder at jeg fik 300 kcal sådan cirka inden aftensmaden... Jeg ved ikke hvor mange kcal der var i aftensmaden, men jeg holdte mig til salat og kød... Jeg kom til at hapse noget mørkt chokolade senere :oops

Alt i alt er jeg tilfreds, vil tro at jeg har fået ca 700 kcal i løbet af dagen, hvilket er væsentlig mindre end normalt...

Så til vægten... Jeg har ikke planer om at veje mig hver dag, men jeg skulle da lige tjekke den i dag :) vi har nok jordens mest ustabile vægt... Den er digital, men svinger ofte med flere hundrede gram, så man skal altid på den flere gange for at se hvor den stopper flest gange... Jeg vurderede det var ved 80,0 den stoppede, så 500 g siden i går.. Det er OK.

I morgen faster jeg igen, og fra torsdag til søndag tager vi på weekendtur med blandt andet en tur i Djurs sommerland... Så må vi se hvad vægten siger på mandag igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med den nedadgående vægt; og du havde oven i købet plads til Nupobar og lidt mørkt chokolade.

Og ja alle de fristelser man udsættes for på weekendture, til fødselsdage og i andet hyggeligt selskab, der må man bare fokuserer på man er i gang, og det er en lille brik i det store spil. Så længe vægten generelt er nedadgående og man er i gang.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg er vidst ikke så god til at holde liv i min tråd ;)

Det gik lidt dødt med den 5:2 kur... Der var en masse udfordringer og så gik det galt.. :(

Jeg har købt en ny bog, og det ser ud til at virke!! Anne Bechs fit på 100 dage.. Det går i bund og grund ud på at spise masser af proteiner, undgå kulhydrater og frugt og så følge et forholdsvis hårdt styrketræningsprogram hjemme i stuen... Jeg, og også manden som ellers er en stærk fyr, er blevet ramt af ømme muskler den seneste uges tid ;)

Jeg er på dag 10 nu og der var i går morges røget 2,5 kg så det er jeg meget godt tilfreds med.. I går tirsdag blev vores ældste søn 9 år og vi havde gæster og en menu der stod på kage, hotdogs og is.. Jeg spiste som de andre, og det har kostet 800 g på vægten... Lidt træls, men det har jeg givet mig lov til, at der skal være plads til.. Min plan er at spise efter planen når vi er hjemme og har alm. Dagligdag, men når vi er ude så må vi se hvilke muligheder der er..

Startvægt = 80,5 Kg

Tabt denne uge = 2,5 kg

Nuværende vægt = 78,0 kg

De 800 g jeg tog på tæller først med i denne uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER