Charlotte - mig og mine

Gode råd mod kvalme

14 indlæg i dette emne

Der har sikkert været tråde oppe om det før, men jeg orker ikke lede.

Jeg skal åbenbart lide af kvalme i denne graviditet, hvilket jeg slet ikke gjorde sidste gang- så det er helt nyt land.

Hvad gjorde I andre for at mindske kvalmen?

Synes det er ret fælt, da jeg har kvalme næsten hele tiden og har haft det side jeg var 3+5, hvor det bare bliver værre dag for dag :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De råd jeg selv lige har fået er

B6 (høj dosis)

Mandler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Her hjalp:

- Meget fast dagsrytme med jævnlige måltider, masser af vand og tidligt i seng

- Seabands

- At sidde stille efter at have spist (og spise langsomt)

- Vand og saltkiks inden jeg stod ud af sengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hjalp det at spise agurk, marie kiks og sun lollys. Og så selvfølgelig at spise småt og ofte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også døjet meget med kvalme, og akupunktur har haft en fantastisk effekt på mig! Det har virkelig gjort en stor forskel for mig at jeg har fået akupunktur hver uge, godt nok selvbetalt, men klart alle pengene værd!

Derudover har jeg konstant seabands på, tager b6 vitamin, og så SKAL jeg sove min. 9 timer om natten, og spise regelmæssigt. Med den kombination har jeg kunne holde kvalmen på et acceptabelt niveau :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Akupunktur...kiks og bolsjer...og generelt er det mest søde sager der hjælper her..

men på de værste tidspunkter er der intet som hjælper mig...

Når det begynder at blive bedre er hvile og lytte til kroppen de to vigtigste ting for at undgå tilbagefald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvn - meget mere end jeg troede og 2-3 liter væske!

Mad om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Ladies i er guld værd. Har indkøbt seabands og B 6.

Åh et af mine problemer er bare at jeg ikke rigtig kan falde i søvn pga kvalmen. Ligger og vender og drejer mig længe om aftenen, og kan ikke falde i søvn. Om dagen kan jeg heller ik andet end lige blunde pga. den ubehagelige kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme er bare noget møg! Fjerne den helt har jeg ikke kunnet, men har småspist næsten konstant til tider. På arbejdet har jeg frugt i små stykker stående, som jeg tager af så tit som det er nødvendigt.

 

Lakridser har også hjulpet mig, og så giver kolde smoothies mig også lidt ro i maven, synes jeg :) Og is  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Her hjalp:

- Meget fast dagsrytme med jævnlige måltider, masser af vand og tidligt i seng

- Seabands

- At sidde stille efter at have spist (og spise langsomt)

- Vand og saltkiks inden jeg stod ud af sengen

Tak for kram :-) åh ja tror faktisk også jeg mangler lidt rytme. Har bare fokuserer på Sofia, og så tænkt at jeg spiser liiige om lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme er bare noget møg! Fjerne den helt har jeg ikke kunnet, men har småspist næsten konstant til tider. På arbejdet har jeg frugt i små stykker stående, som jeg tager af så tit som det er nødvendigt.

Lakridser har også hjulpet mig, og så giver kolde smoothies mig også lidt ro i maven, synes jeg :) Og is :P

Jeg lavede en smoothie i morges, og synes faktisk også at det gik ok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til kvalme om aftenen synes jeg at kamillete med mælk og honning (eller bare varm mælk) hjælper godt :goodluck

(Til gengæld har jeg kastet op, hver eneste gang jeg har forsøgt mig med en smoothie. Det vil min baby bare IKKE have :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj jeg var også bare godt træt af kvalmen, som varede 4 måneder for mit vedkomne. Fandt aldrig noget der hjalp 100 % men havde det altid lidt bedre efter jeg havde spist, så prøvede at spise lidt hele tiden. Havde masser af mini drikkeyogurter, fordi de var gode at drikke for at få noget hurtigt i maven, fx efter jeg havde kastet op. Ellers var jeg afhængig af saftevand og kakaomælk hjalp også meget. Alt sammen meget sukkret :P men var ligeglad når bare det hjalp. 

 

Håber du finder noget der virker for dig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen går jeg ind i 25. uge og jeg har stadig kvalme, har prøvet alt og må bare konkludere at den nok bliver der resten af tiden.... Jeg synes nestea hjælper bare en smule især nu hvor jeg får halsbrand oveni....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER