cellemus

Når vuggestue-tiden kommer ...

8 indlæg i dette emne

Jeg ved godt at jeg er vanvittig tidligt ude, men vi sad lige og søgte vuggestue rundt omkring vores bopæl.

det viser sig at den tidligste åbner kl. 06:30

Vi møde begge kl 07:00 og det vil derfor ikke kunne lade sig gøre med den tid de åbner , da vi arbejder for langt væk.

Jeg syntes det er møg Ærgeligt at vi er tvunget til at lede efter institutioner, efter hvornår de åbner, og ikke efter alle de andre vigtige ting.

Så mit spørgsmål lyder :

Hvad gør i andre der møde tidligt med jeres institutions-børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i tjekket private vuggestuer også? Elliot går i privat vuggestue, som også først åbner 6.30. Jeg møder kl. 7, men min mand møder først 8.30, så det er ikke noget problem. Hvis det blev et problem, ville det dog være muligt at rykke på åbningstiderne.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt synes jeg de danske institutioner er vanvittigt ufleksible..... Nu bor vi selv i Sverige og Leonora kommer til den tid i svensk dagis, og de er vildt fleksible stort set alle sammen tidsmæssigt, hvilket er en kæmpe fordel når vi begge er pendlere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom Pada har vi en privat vuggestue, som vi er virkelig glade for.

Deres åbningstider er fleksible og tilrettet efter vores behov. Vi har ingen begrænsning på antal timer, Aksel må være der.

Vores hverdag har for nylig ændret sig, hvilket betød aflevering senest 6.45 istedet for 7.30 førhen, og det var intet problem. Og jeg får altid at vide at jeg skal sige til hvis det bliver for presset.

Vi er meget glade for vores dejlige vuggestue.

Prøv måske at kontakte nogle steder. Måske de er fleksible end I regner med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det muligt for en (eller begge) af jer at skubbe arbejdstiden 1 time frem eller tilbage, så i ikke løber ind i det med forkorte åbningstide/åbner for sendt?

Eller finder en vuggestue i nærheden af arbejde?

Ellers er der jo dp. De er ofte mere flexivle i forhold til åbningstider.

Har erfaring med en der åbnede Meget tidligt, fordi næsten alle forældrene mødte før kl 7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke problemet men privat dagpleje har løst det i forhold til flere af mine venner!

Så åbner de før og lukker tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :-)

Jeg må prøve at finde en dagpleje der er fleksibel.

Der er desværre ikke så mange i min by.

Mærkeligt nok egentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :-)

Jeg må prøve at finde en dagpleje der er fleksibel.

Der er desværre ikke så mange i min by.

Mærkeligt nok egentlig.

 

Her i byen har dagplejerne ikke alle samme åbningstider. "Min" dagplejemor åbner kl. 7 og har åbent til 16.45, mens andre åbner allerede kl. 6, men så også lukker tilsvarende tidligere.

Det kan være, det også er sådan hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER