Unknown

Krauterblut...

9 indlæg i dette emne

Håber I kan hjælpe. Er i voldsom jernmangel, men kaster op af jernpiller. Jeg er 16+6 og skal have noget jern. Jeg er svimmel og kan ikk stå 10 min uden det sortner for mine øjne.

Hvad er det Krauterblut gør som er bedre end jernpiller? Frygter jo kvalmen bliver slem igen hvis jeg prøver at tage det. Er virkelig dårlig til at drikke andet end vand da min kvalme er slem. Fås de som piller og er de lige så gode?

Håber I har gode råd så vi kan få det købt i morgen. På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner ikke hvad det der er..

Men jeg havde jo jern mangel, som gravid og jeg var inde på svangreklinikken og få jerndrop. Mon ikke du burde det?? Jeg fik taget blodprøver og blev derefter henvist og fulgt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad det der er. Men sender da lige et :kram for det lyder slet ikke rart.

Ellers finders der jo mange jern holdige frugt og grønsager. Som fx hindbær og jordbær og en masse grønne grønsager (tror det er brokoli og spinat men ikke sikker)

Det har hjulpet mig meget at spise de ting frem for jernpiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvad det der er..

Men jeg havde jo jern mangel, som gravid og jeg var inde på svangreklinikken og få jerndrop. Mon ikke du burde det?? Jeg fik taget blodprøver og blev derefter henvist og fulgt..

Har godt overvejet om det er det næste. Hvorfor tog du ikke jernpiller? For frygter de vil sige jeg bare skal tage dem selvom jeg bliver virkelig dårlig og kaster op i 2 døgn efter jeg har taget dem :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke jernpiller har du prøvet? Jeg tager aminojern og der er dosis lavere fordi at det optages bedre/anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad det der er. Men sender da lige et :kram for det lyder slet ikke rart.

Ellers finders der jo mange jern holdige frugt og grønsager. Som fx hindbær og jordbær og en masse grønne grønsager (tror det er brokoli og spinat men ikke sikker)

Det har hjulpet mig meget at spise de ting frem for jernpiller.

Mange Tak :) Uh er jordbær godt. Det kan jeg da godt spise en del af:) jeg læste bare "indmade" var godt og det kan jeg nok ikk få ned. Må lige Google jernholdigt mad:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke jernpiller har du prøvet? Jeg tager aminojern og der er dosis lavere fordi at det optages bedre/anderledes :)

Jeg har prøvet apovit jern C. Og den fra multi et eller andet :-P er så dårlig til de navne. Hmm måske aminojern skal prøves. For det er ikk holdbart med jernmangel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krauterblut er en urtedrik med højt jern indhold. I forhold til jern tabletter så optages jernet i krauterblut langt bedre i kroppen og det kan virkelig booste en lav blodprocent. Husk du ikke må drikke mælk samtidig da det hæmmer optagelsen, men du kan evt skylle efter med lidt juice hvis du ikke kan li smagen. Krauterblut er lidt dyrt ifht tabletter, men min erfaring er at det er det værd, det gir nul mave problemer og det virker hurtigt. Jeg har brugt det i alle mine graviditeter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krauterblut er en urtedrik med højt jern indhold. I forhold til jern tabletter så optages jernet i krauterblut langt bedre i kroppen og det kan virkelig booste en lav blodprocent. Husk du ikke må drikke mælk samtidig da det hæmmer optagelsen, men du kan evt skylle efter med lidt juice hvis du ikke kan li smagen. Krauterblut er lidt dyrt ifht tabletter, men min erfaring er at det er det værd, det gir nul mave problemer og det virker hurtigt. Jeg har brugt det i alle mine graviditeter.

:ditto bortset fra at jeg kun har prøvet det denne graviditet! Jeg tager et shot inden jeg går i seng.

Da jeg havde blodmangel var det krauterblut der fik blodprocenten op.

Mit råd er at købe den mindste først og se om det fungerer for dig!

Det smager som saftevand med rust i :p

Da jeg lige startede tror jeg at jeg havde lav blodprocent for i en periode smagte rust eftersmagen direkte skønt :p

Men nu skyller jeg altså med juice med det samme :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER