Guest

Mies lillesøster skal hedde??? Opdatering!

46 indlæg i dette emne

Stella, Sally, Irma, Rebekka, Melissa, Kasia, Kamilla, Kasandra, Kia :)

Vil lige tilføje at jeg er FAN af Amanda! :yay Var også i vores top herhjemme :D

Jeg har altid villet have en Rebekka. Men nu føles det ikke rigtigt :chin:

Da jeg var gravid med Mie drømte jeg at jeg fik en pige der hed Amanda før vi vidste Mie var en pige. Derfor står navnet på listen, kan ikke helt slippe den, men det er heller ikke et navn jeg er total hooked på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej Signe Maj eller Signe My er altså også gode! Jeg synes faktisk Signe Maj lyder super godt, og så er det da et godt kompromis med en version af Maja som mellemnavn :)

Helt enig!! Synes det er lidt sødt, med Signe Maj og Mie Andrea.. Så er de ligesom opkaldt efter jer :)

 

Men.. jeg er SÅ vild med My!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Signe Maj eller Signe My er altså også gode! Jeg synes faktisk Signe Maj lyder super godt, og så er det da et godt kompromis med en version af Maja som mellemnavn :)

Ja det er også lidt der jeg står :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Sif passer perfekt til Mie :biglove

Søs og Sif var mine top navne - men Anders har brugt Veto :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eneste bud herfra er Norea :) mødte en jordemoder studerende under graviditeten med det navn, og synes bare det er så fint :)

Det er et fint navn bare ikke lige et jeg kan "mærke" :chin: hvis du forstår hvad jeg mener :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt, er jeg vild med Julia og Signe..

Vi havde begge navne som back up i tilfælde af Camille ikke var en Camille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig!! Synes det er lidt sødt, med Signe Maj og Mie Andrea.. Så er de ligesom opkaldt efter jer :)

Men.. jeg er SÅ vild med My!!

Ja der er i hvert fald en form for familie poetisk mening i navnene på den måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv lige se kombinationerne:

My Louise

My Maj

:chin: :chin: :chin:

Signe My

Signe Maj

Signe Louise

Line Maj

Line Louise (aarrrrhhh :lol det dur bare ikke)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud af dem du lister der, synes jeg at Signe Maj lyder bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

My Maj! En lille lækker m&m!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud af dem du lister der, synes jeg at Signe Maj lyder bedst :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg synes My er vildt sødt og passer super til Mie, men rent lydmæssigt synes jeg det lyder bedst med Signe først i de sammensatte navne. Så jeg siger Signe My eller Signe Maj.

Jeg kunne ikke falde i søvn i går, så nåede også lige omkring din navnedebat i mine tanker :rolleyes

Hvad med:

Ea

Ida

Karen

Doris

Thora

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg synes My er vildt sødt og passer super til Mie, men rent lydmæssigt synes jeg det lyder bedst med Signe først i de sammensatte navne. Så jeg siger Signe My eller Signe Maj.

Jeg kunne ikke falde i søvn i går, så nåede også lige omkring din navnedebat i mine tanker :rolleyes

Hvad med:

Ea

Ida

Karen

Doris

Thora

Ida Louise :loveshower Ved dog ikke hvordan Ida ligger på top 50...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg synes My er vildt sødt og passer super til Mie, men rent lydmæssigt synes jeg det lyder bedst med Signe først i de sammensatte navne. Så jeg siger Signe My eller Signe Maj.

Jeg kunne ikke falde i søvn i går, så nåede også lige omkring din navnedebat i mine tanker :rolleyes

Hvad med:

Ea

Ida

Karen

Doris

Thora

Ha ha hvor er du sød :kiss

Man skal slet ikke tænke det som sammensatte bare som navn og mellemnavn :)

Jeg tænker at My er svær at finde et mellem navn der "swinger" til men det behøver det heller ikke.

Navnene er søde men ikke lige "det" Ida er udelukket for vi kender 5 :D og

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde jo Molly My i vores top og jeg er stadig ret vild med det.. :)
Men ellers af de navne du nævner synes jeg at Signe Maj har det bedste flow :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha!!!

Jeg spurgte Mie i dag:

Mig: "Mie hvad tror du lillesøster kommer til at hedde?"

Mie: "øh :chin: øh... NAVN!!!!!"

Jeg ved ikke om det er godkendt og i så fald om det er et pige eller drengenavn :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Signe Maj lyder rigtig sødt :biglove

Jeg har en veninde som hedder Sabine Maj og hendes storesøster hedder Line Maj og det svinger også ret godt :)

Ellers er jeg jo selv ret glad for Louise :D Måske My Louise ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig vild med Signe maj!! Også fordi det er så fint i forhold til at Mie er opkaldt efter Anders med Andrea til mellemnavn, og så lillesøster er opkaldt efter dig med maj som mellemnavn... Elsker når der er en mening med navnet...

Ellers kan jeg rigtig godt lide Marie Louise ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrev det her i min graviditets tråd:

Vi vil helst ikke ligge os fast på et navn endnu og det kan jo ændres 100 gange.

Jeg havde ALDRIG forestillet mig at vi skulle have en Signe, virkelig ikke. Jeg troede mine børn skulle hedde Siff, Saga, Ravna, Frigg eller noget i den dur! Med Anders i billedet blev det så kompromis'ernes tid for han kan SLET ikke med de navne.

Men Mie var hans forslag. Vi havde Andrea som jo så blev taget og så blev vores prioriteter virkelig sat på spidsen:

Det skal være et navn alle kender!

Det skal være et navn få har, eller i hvert fald ikke være i top 50.

Vi skal kunne lide det begge to.

Det skal føles rigtigt!

Lige nu føles det liiiiidt som om jeg har en "Bette Signe", jeg ELSKER stadig Søs, Siff og My men mave :gravid fornemmelsen i dag siger Signe!

Måske kommer hun ud og er en Alice, men P.T. føles det som om hun er en Signe!

Har fundet det her:

"Signe : Nordisk pigenavn, som betyder "sejrvinderske". Signe er en dansk form af det gamle nordiske navn Signy. Navnet er sammensat af to ord: "sejr" og "ny". Ifølge sagnet fulgte kongedatteren Signe sin elskede Hagbard i døden. Navneformen Sine er en forkortelse af kvindenavne afledt af mandenavne, såsom Hansine, Jensine mv. og er altså ikke samme navn som Signe.

Signe var et populært pigenavn i vikingetiden"

Det er da en power betydning der vil noget :D

45% af dem der hedder Signe er børn, men populariteten af navnet er faldene siden 2001 det lever derfor ikke HELT op til kravet om at ikke for mange skal hedde det, men lige nu er jeg ligeglad.

Som sagt er der lang tid til fødslen, så det er bare et øjebliks billede af vores navne tanker, så hun hedder ikke noget før hun er her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt. Jeg har altid i mine yngre dage forestillet mig at jeg skulle have 2 piger som skulle hedde Thea og Liva. Men man er jo 2 om at bestemme, og hr mand var ikke enig.

Syntes Signe er super sødt, og ja det er da bare en power betydning der vil noget, spændende hvad hun ender med at blive for en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo det man er og så er man jo nød til at gå på kompromis! Men det er jo lige så godt for Mie ville ikke kunne være en Saga, Ravna eller Frigg, mine forestillinger om hvordan mit barn ville være før jeg fik en datter levede slet ikke op til den selvstændige personlighed det blev. Og hun er SÅ meget en Mie, meget blid og rolig og forsigtig på nogle områder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER