Mickragh

Kan jeg være gravid eller er det indbildt?

6 indlæg i dette emne

Hej. Jeg er en kvinde på 22 år, som har været sammen med min dejlige kæreste i lidt over 3 år. Vi bor sammen og elsker hinanden meget højt.

I februar i år valgte jeg at stoppe med p piller, som jeg ellers har været på fast i 9 år. Den dag i dag (maj) har jeg stadig ikke fået min mens. Jeg stoppede med p piller, da min kæreste og jeg gerne vil lade min krop "finde sig selv" inden en graviditet. Men mens månederne er gået, er mit ønske om et barn blevet større og større, og det fylder rigtig meget i mig. Min kæreste er ikke lige så klar, og vil gerne vente 6-12 måneder med at gå igang med at prøve (til min store frustration). Dog har han udtrykt at han er 100% klar hvis han står uventet i situationen.

Dog har vi 2 gange de sidste to måneder haft fuldbyrdet sex. Den første gang følte jeg ikke jeg var gravid, og fik også en negativ test. Men her efter anden gang (for 10 dage siden) har jeg haft en fornemmelse af at "der er noget" og haft mens lignende smerter, kvalme om natten, sure opstød og ømme brystvorter. Jeg tog en test en uge efter sex, som var negativ.

Da jeg uden mens umuligt kan vide hvornår min ægløsning er, er jeg så forvirret omkring om symptomerne er indbildte og om jeg overhovedet kan være gravid når min mens ikke er kommet efter p pille stop. Jeg har været til lægen og få taget blodprøver som jeg vil få svar på om 2 uger.

Tænker i jeg kan være gravid? Eller er det nok indbildt? Hvornår kan jeg tage en test, når jeg ikke aner hvornår min mens skulle komme?

På forhånd tak for svar!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det skal passe med hvornår I havde sex (og efterfølgende en ÆL) så burde du kunne tage en test om en 4 dages tid.. Men det lyder da ikke godt, at du slet ikke har haft mens!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg har også været rigtig bekymret, hvilket også var derfor jeg tog til læge. Hun sagde dog at det var meget normalt, at der kunne gå noget tid, altså måneder fra p pille stop til at ens mens vender tilbage. Og meget ambivalent følelse, man vil både have at den kommer så jeg kan beregne ægløsning og ved at min krop er "normal", og samtidig vil jeg jo gerne være gravid, så på den måde må den gerne holse sig væk ;-) hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, desværre ingen graviditet i denne omgang, da en graviditetstest nu viser negativ - men stadig ingen mens!! Håber den snart kommer, så man føler ens krop er normal igen :-)  Min kæreste og jeg har valgt at vente til august med at prøve at blive gravide, da vi til den tid håber at min krop er klar, og det hele er som det skal være :-)

 

Et andet spørgsmål jeg har, er omkring mit lægebesøg. Det var en vikar jeg var hos, og jeg følte ikke rigtigt at jeg forstod grundlaget for testene der blev taget.. Jeg fik desuden en gynækologisk undersøgelse, hvor hun nævner at "der sidder noget på den ene side af min slimhinde, men alt er normalt". Jeg får aldrig at vide hvad dette "noget" er?? På baggrund af dette og manglende mens, tager hun 4 blodprøver som hun forklarer er til tjek omkring nogle hormoner og stofskifte.... 

 

Men jeg sidder tilbage halvnervøs, for jeg forstår egentlig ikke helt hvad hun skal tjekke, og hvilken betydning det har? Hormoner må vel være i forlængelse af manglende mens?? 

Jeg spurgte også disse spørgsmål, men hun havde tilsyneladende meget travlt, og virkede yderligere frustreret over min forvirren :-) 

Så håber at nogle måske har nogle bud på, sådan i grove træk, på hvad hun skal bruge blodprøverne til??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg vil tro blodprøverne er for at måle dine hormoner - kvindelig- og mandlige kønshormoner samt måske LH og FSH og måske prolaktin (det hormon der sørger for mælkedannelse når man ammer). Siden du ikke får menstruation, har du nok heller ikke ægløsning og så tænker man over årsager som PCOS eller for meget prolaktin. Eller hvis dit BMI er meget lavt eller for højt, kan det også påvirke cyklus. Men det er også meget muligt, at din krop bare ikke helt har fundet sig selv efter P-pille stop, så det er da dejligt, du kan blive udredt allerede nu :)

Har ikke nogen bud på hvad det "noget" på din slimhinde skulle være.... Det er da lidt mærkeligt hun ikke forklarer det bedrer. Tænker du kan ringe til din læge, når han/hun er tilbage og høre hvad vikaren har skrevet i din journal om sagen, og sige du godt kunne tænke dig en forklaring på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at tage ÆL-test, ellers kunne det jo være at det var en mulighed fremover. :) 

Det lyder godt nok ikke rart, at du slet ikke har haft mens siden du stoppede på p-piller, håber at du snart kan få lidt afklaring, og begynde at menstruere og få regelmæssige cykli, så I kan komme i gang med PB! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER