Heceta

Scanning via lægen ?

9 indlæg i dette emne

Imellem fertilitets behandlinger er jeg er gået hen og er blevet gravid naturligt, testede positivt første gang den 19 april. Var allerede til scanning den 21 april grundet vores fortid. Hun kunne kun se en tom blommesæk, intet foster. Hun sagde jeg ikke skulle bekymre mig, da jeg nok ikke var så langt henne som vi regnede med (har ikke haft kontrol over min mens, så kan ikke huske sidste mens første dag) Vi skulle til scanning 9 dage senere, og det viste stadigt bare et tomt æg :( Skal til scanning igen den 13 maj, men jeg er simpelthen så nervøs og har opgivet alt håb. Syntes der er utroligt lang tid til, og jeg kan slet ikke slappe af i kroppen, og er bare så ked af det hele tiden.


 


Kan man ikke komme til en scanning via egen læge inden den 13, da jeg slet ikke kan overskue at vente til den 13 maj, for måske bare at opdage at der stadigt intet er sket, og jeg skal have en medicinsk abort.


 


Jeg har prøvet at blive gravid i 12 år, så jeg er så ked af det. En lykke der kun varede så kort, for har været så ked af det allerede siden første scanning.


 


Undskylder for endnu et indlæg, men føler hele min verden er revet væk under mig  :huug 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke, hvor du bor henne af i DK. Men der er også den mulighed selv at betale for en scanning. Der findes mange private scanningsklinikker der laver tryghedsscanninger.
Men altså jeg ville da prøve at ringe til min egen læge, fortælle ham/hende hvordan jeg har det osv. og spørge om det ikke er muligt. Jeg blev selv via egen læge sendt, til en tryghedsscanning denne her gang da jeg var 6+0 for at se om der var liv. Men der er jo forskel på læger og hvad de er villige til. Men prøv da og hvis ikke egen læge vil sende dig til en scan. så overvej selv at betale for en :) Kram herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke undskylde.

 

Min egen læge scannede mig, men det gav ikke nogen ro - da udstyret ikke var i top ej heller hans erfaring med det.

Så jeg har flere gange betalt mig til det hos Cyclus klinik, er i kbh - men har gladeligt kørt efter det. De har både scannet hvor fosteret var gået til og gangen efter hvor den stadig er her.

 

Hvor i landet bor du?? så er vi en del herinde der har været afsted som nok kan guide dig hvis du vil til en privat klinik i en ruf.

 

Det er også ulideligt lang tid at vente, jeg kan godt forstå du er nervøs. Som Majken siger, så prøv lægen om han vil sende dig til en GYN/ hospitalet evt. der kan tjekke i en fart. med jeres forhistorie skal du ikke gå og være bekymret.

 

Jeg håber alt er godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alm praktiserende læger har ikke udstyret til st lave en scanning.... Jeg ville købe en scanning på en privat scanningsklinik.... Vi har selv købt 2 tryghedsscanninger før NF og det synes jeg var rigtigt dejligt, scannings JM har hver gang været super dygtige og søde og jeg er sikker på at de ville kunne håndtere hvis noget er galt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bare slet ikke sjovt... Jeg ville da tage et smut til en tryghedsscanning og så betale mig fra det - da det ikke er alle læger som vil sende en til scanning.

 

Derudover vil jeg sige, at da vi var til vores første scanning, da jeg var omkring uge 6 var der heller ikke alverdens at se, så kom vi et par uger senere og der lå en lille baby med at lille hjerteblink, og i dag render vores snart 11 måneder baby rundt og levende live - så det kan bestemt sagtens lade sig gøre, at du har en lille levende spire i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, og fordi I har brugt tid på at svare mig.

Har besluttet mig at vente til den 13, grundet chancerne for der stadigt ikke er sket noget, og jeg så bare bliver endnu mere utryg.

Det er utroligt at se så stor støtte og omsorg folk har til hinanden herinde <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, og fordi I har brugt tid på at svare mig.

Har besluttet mig at vente til den 13, grundet chancerne for der stadigt ikke er sket noget, og jeg så bare bliver endnu mere utryg.

Det er utroligt at se så stor støtte og omsorg folk har til hinanden herinde <3

:Kiss krydser fingre for dig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, og fordi I har brugt tid på at svare mig.

Har besluttet mig at vente til den 13, grundet chancerne for der stadigt ikke er sket noget, og jeg så bare bliver endnu mere utryg.

Det er utroligt at se så stor støtte og omsorg folk har til hinanden herinde <3

Ok, så krydser vi fingre for dig den næste uges tid!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, og fordi I har brugt tid på at svare mig.

Har besluttet mig at vente til den 13, grundet chancerne for der stadigt ikke er sket noget, og jeg så bare bliver endnu mere utryg.

Det er utroligt at se så stor støtte og omsorg folk har til hinanden herinde <3

Jeg krydser fingre for at det er en lille langsom starter og at du bare har testet tidligt!

Lad os endelig vide udfaldet :kiss

Jeg sender i hvert fald en masse :bd :stork :bd :stork :goodluck i din retning :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER