HendeDerLouise

Gravid efter GBY, Anyone?

6 indlæg i dette emne

Jeg har siddet og googlet lidt, men føler mig stadig ret usikker på emnet. Så tænkte der måske var nogen herinde der havde erfaringer de ville dele med mig  :)

 

Jeg fik min i 2011 og har tabt 60 kg, min bmi er stadig for høj, men slet ikke så høj som da jeg fik mit første barn.

 

jeg har læst mig frem til at man ikke får den der sukkerbelastning men at man bliver fulgt anderledes, og det er jo her jeg gerne vil høre om jeres erfaringer. 

 

Hvordan blev I fulgt anderledes? 

 

Skulle I selv sørge for de ekstra undersøgelser, eller gik det af sig selv?

 

Hvilket sygehus var I på ( jeg kommer selv til at være på OUH) ?

 

 

 

Håber der er nogen herinde der kan gøre mig lidt klogere på det hele  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man ikke kan sukkerbelastes, så bliver man fulgt med blodprøver, hvor de måler langtidsblodsukkeret. Jeg mener også at der er nogle ekstra skanninger.

Er ikke selv GBY opereret, men tager blodprøver, så den del med sukkerbelastningen og blodprøverne er jeg ret sikker på.

Mener at der for nyligt har været en anden gravid herinde, som også var GBY opereret og blev fulgt i Odense, måske det var Myliona? Er dog ikke helt sikker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona og MajkenHall er vist begge GBY opereret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige født på OUH for 11 dage siden :)

Jeg fik min gby i 2010, og har fået to børn siden, begge gange er jeg blevet fulgt på OUH.

Fra uge 20, får du ekstra scanninger - minimum hver 4 uge. Her får du samtidig en samtale med en læge, og en jordemoder.. Du får oftest tjekket dine vitaminer hver måned også.. (Alt ligger samme dag, onsdag eller torsdag og det plejer at tage samlet set 2-4 timer!!).

Du får et apparat til at måle dit blodsukker, som du så skal notere og vise til lægen når i ses.. På den måde holder de øje med det :)

Når du er til første lægebesøg ved egen læge, skal du gøre han opmærksom på du er gby opereret, så kommer du automatisk i det forløb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev opereret i 2008 og venter mit 3. barn efter GBY, jeg har så født i Holstebro og hører denne gang til Herning.. I Herning bliver man nu kun scannet ekstra i uge 28 og uge 32.. Da jeg ventede min første fik jeg ikke ekstra scanninger og med nummer 2 fik jeg scanninger hver 4. uge efter MD, så det er meget forskelligt fra sted til sted.. Jeg får taget blodprøver en uges tid inden scanningen, hvor jeg går ud fra de har målt langtids blodsukkeret..

Har haft 2 (3) ukomplicerede graviditeter og fødsler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige født på OUH for 11 dage siden :)

Jeg fik min gby i 2010, og har fået to børn siden, begge gange er jeg blevet fulgt på OUH.

Fra uge 20, får du ekstra scanninger - minimum hver 4 uge. Her får du samtidig en samtale med en læge, og en jordemoder.. Du får oftest tjekket dine vitaminer hver måned også.. (Alt ligger samme dag, onsdag eller torsdag og det plejer at tage samlet set 2-4 timer!!).

Du får et apparat til at måle dit blodsukker, som du så skal notere og vise til lægen når i ses.. På den måde holder de øje med det :)

Når du er til første lægebesøg ved egen læge, skal du gøre han opmærksom på du er gby opereret, så kommer du automatisk i det forløb :)

 

Først, tillykke med den lille nye :loveshower 

 

Det var lige dit svar jeg søgte efter, det er så rart at høre fra en der har været igennem det på OUH, fordi kunne læse mig frem til der er stor forskel rundt om i landet.

 

Wow hver 4. uge... Håber godt nok jeg kan finde en god løsning med mit praktik sted med alle de ekstra scanninger og aftaler. Må nok hellere tale med dem så snart det er muligt..

 

Ok, det er jeg glad for, jeg snakkede med sygeplejersken da jeg var oppe og teste positiv ved dem og hun sagde jeg også bare skulle sige det inde ved lægen. men ville lige sikre mig :-)

 

Nu ved jeg det er meget individuelt, men hvordan med vitaminer og lign?

(jeg har aldrig haft behov for ekstra tilskud efter gby. mine tal har altid været fine)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER